Zelfbouw: Audio server in privé netwerk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FransHag
    • Jun 2010
    • 1

Zelfbouw: Audio server in privé netwerk

Hallo, dit is mijn eerste bericht hier, dus ik ben voorzichtig in deze rubriek begonnen. Ik neem aan dat de ADMIN het wel verplaatst als er een betere rubriek is voor mijn vraag:

Nadat ik 2 cd wisselaars heb volgezet met 400 cd's heb ik het idee opgevat om een Audio server in mijn thuisnetwerk te hangen.
    Graag zag ik links en tips over dit onderwerp.

Dus windows of ubuntu (Linux) welke hard en software en hoe aan te sluiten etc. etc.

Ik weet dat ik veel vraag, maar ik wil goed beslagen ten ijs komen, zodoende.

Ik wacht ademloos af!

Frans
    Groeten vanuit Den Haag!
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

Hoi Frans,
    Ik hou van je bericht! Eindelijk iemand die begrijpt hoe hij een forum moet betreden bescheiden, vriendelijk enzo meer...
    Jammer genoeg denk ik dat we je moeten teleurstellen aangezien wij ons meer op het live en studio gebeuren richten wat betreft geluid. Hier maken we geen gebruik van muziek servers en dergelijke meer maar eerder met mixen van enzoverder...
    Wat ik er wel van weet is dat je dit denk ik best in Linux doet (snelheid) maar daarnaast vraag ik me af hoe je dit ziet? wil je gewoon 1 audio signaal uitsturen of moet iedereen deze server kunnen bereiken met behulp van laptop/pc/... om er zijn "media" af te halen of rechtstreeks te beluisteren?
    alvast succes nog met je zoektocht
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Wat versta jij onder een Audio server? is niet echt de juiste benaming.

Ik neem aan dat je een Media server bedoeld. Zodat je met de rest van de PC's binnen het netwerk (en ook daar buiten is mogelijk) muziek kunt streamen.

Er zijn genoeg programma's waarmee je een simpele pc kunt om toveren tot een media server waar vanaf je kunt streamen.

Natuurlijk is dit mogelijk met windows Home server. Lekker basic en makkelijk te begrijpen zonder er iets van opleiding voor nodig te hebben.

Ook zijn er onafhankelijke programma's zoals:[LIST][*]Wowza[*]iSedora[*]Wild Media Server[*]MediaPortal[*]MythTV[/LIST]

Ik zou zo niet weten welke gratis is, simpelweg omdat me dat ook nooit interesseert. Maar goegel maar eens op media server, en je vind genoeg how to's!

En post vooral je bevindingen hier. Is misschien wel leuk
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Als ik een media server moet aanraden roep ik direct Tversity.

Gratis, helaas helaas helaas alleen nog een Windows variant maar wel vlot en ook zeer geschikt om bijvoorbeeld video te streamen. Ik gebruik het thuis om videomateriaal wat op de PC staat 'on the fly' te converteren en naar de TV beneden te streamen
        Dit kan ook met audio naar allerlei apparaten, denk aan Xbox, PS3, TV of andere PC's met een client (winamp kan dat wel denk ik, Windows Mediaplayer vast ook).

Maaaaarrrr... is dat inderdaad wat je wilt?
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Goedendag Frans,

Een interessant onderwerp maar ik ben bang dat je vraag buiten dit forum valt daar het nogal een hifi richting heeft i.v.m. thuisgebruik.

Je zal in elk geval iets moeten gaan doen met een mediaserver. Via deze server kun je dan audio/video streamen naar andere computers, xboxen, etc. in je netwerk. Ik heb hier zelf nooit wat mee gedaan dus kan je weinig advies geven of vertellen over het hoe en wat.

Comment

• DJordy
            • Nov 2009
            • 112

een goede middag,

is dit niet iets: Sitecom komt met compleet mediaspelerpakket | nu.nl/gadgets | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (kon de product link naar sitecom niet vinden)
            Mvg,

DJordy

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

DJordy,

Misschien dat je dan gewoon de link uit het artikel van NU.nl had kunnen volgen dat je hier zelf post!

Bij deze

Comment

Working...