licht sturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djrbx
    • Jun 2010
    • 37

licht sturing

hallo,

Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven over lichtsturing. Ik heb al heel wat rondgevraagd maar ik vond geen goed antwoord. Ik heb een gewoon dmx paneel van futurelight. Maar hoe kan ik mijn apparaten dan echte mooie show's laten geven. ik kan wel banken enzo maken maar ze hebben mij al verteld dat je ze dan die niet op de muziek moet laten gaan. Hoe moet ik dit dan doen. (ik heb 1movinghead 3 ledlampen een paar lazers en een stroboscoop).Of hoe stuurt u u lampen?
    ik hou van werken!!

kan er wel uren naar kijken.
  • rick1993
    • Nov 2007
    • 209

Je hebt je scenes in banken staan.
    In een chase (programma) plaats je een aantal scenes (stilstaande plaatjes).

Het mooiste is als je tafel verschillende chases tegelijk kan afspelen (dus. bijv. een paar chases voor de ledparren, een paar voor de movinghead enz.).

Over dat muziekgestuurd: Als je tafel een input heeft die linkt aan de rec. uitgang van je mengpaneel dan kun je best je chases op de muziek laten afspelen. Heeft je tafel alleen een ingebouwde microfoon dan zal het geheel waarschijnlijk overgevoelig gaan reageren, wat geen aanrader is...
    licht dat licht mij wel

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Zullen we deze uitleg eventueel voortzetten in het drive-in-show forum?
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• djrbx
        • Jun 2010
        • 37

Originally posted by rick1993
        Je hebt je scenes in banken staan.
        In een chase (programma) plaats je een aantal scenes (stilstaande plaatjes).

Het mooiste is als je tafel verschillende chases tegelijk kan afspelen (dus. bijv. een paar chases voor de ledparren, een paar voor de movinghead enz.).

Over dat muziekgestuurd: Als je tafel een input heeft die linkt aan de rec. uitgang van je mengpaneel dan kun je best je chases op de muziek laten afspelen. Heeft je tafel alleen een ingebouwde microfoon dan zal het geheel waarschijnlijk overgevoelig gaan reageren, wat geen aanrader is...

ik heb dus op mijn mengpaneel master die gaat naar mijn versterker en zone die gaat naar mijn dmx paneel maar die moet ik maar heel lichtjes opzetten anders gaat die inderdaar heel raar reageren.
        ik hou van werken!!

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Ik kom binnen. Ik ga achter mijn pc zitten. Ik kijk of er nieuwe berichten zijn.

Ik lees een bericht zoals hier boven is weergegeven. En ik denk. *****.... waar zijn wij in ***snaam mee bezig.

Oke, we zijn er om mensen te helpen. En ja, er komen hier toch regelmatig mensen langs met vragen die je kunt beantwoorden. Waardoor die zelfde mensen gestimuleerd worden om door te lezen en te leren over het onderwerp. En zelf kennis op doen.

Maar dan lees ik zoiets. En dan begin ik me toch af te vragen wat de TS daadwerkelijk weet. Is het niet zo dat we tegenwoordig allemaal wel kunnen google. En je zelf dingen aanleren. Zou hij zelf weten wat een RCA aansluiting is.

En dat dit meestal de aangewezen aansluiting is op een DMX paneel, om daar "iets van signaal" naar toe te sturen.

Hij probeert een master door te sturen naar zijn DMXert. Ik zou zeggen... heb je die niet nodig om allebei stereo naar je versterker te gaan?

Is er geen extra output in de trend van "output 2" of een "rec" of een "aux" of hoe het ook maar mag heten bij sommige honky tonky mixers. Die dan een veel lagere output hebben als een normale master uitgang, of in iedergeval control baar.

sorry moest het even kwijt. Maar als hij de handleiding er op na slaat kan hij al heel ver komen.
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djrbx
            • Jun 2010
            • 37

Originally posted by dj-wojcik
            Ik kom binnen. Ik ga achter mijn pc zitten. Ik kijk of er nieuwe berichten zijn.

Ik lees een bericht zoals hier boven is weergegeven. En ik denk. *****.... waar zijn wij in ***snaam mee bezig.

Oke, we zijn er om mensen te helpen. En ja, er komen hier toch regelmatig mensen langs met vragen die je kunt beantwoorden. Waardoor die zelfde mensen gestimuleerd worden om door te lezen en te leren over het onderwerp. En zelf kennis op doen.

Maar dan lees ik zoiets. En dan begin ik me toch af te vragen wat de TS daadwerkelijk weet. Is het niet zo dat we tegenwoordig allemaal wel kunnen google. En je zelf dingen aanleren. Zou hij zelf weten wat een RCA aansluiting is.

En dat dit meestal de aangewezen aansluiting is op een DMX paneel, om daar "iets van signaal" naar toe te sturen.

Hij probeert een master door te sturen naar zijn DMXert. Ik zou zeggen... heb je die niet nodig om allebei stereo naar je versterker te gaan?

Is er geen extra output in de trend van "output 2" of een "rec" of een "aux" of hoe het ook maar mag heten bij sommige honky tonky mixers. Die dan een veel lagere output hebben als een normale master uitgang, of in iedergeval control baar.

sorry moest het even kwijt. Maar als hij de handleiding er op na slaat kan hij al heel ver komen.
            ok ( ben ook nog maar 13 jaar) ik heb nog helemaal geen ervaring maar nu zie ik wel dat inderdaad mijn mengpaneel een rec uitgang heeft. ik zal dat morgen eens proberen (vandaag is mijn dmx paneel er niet) maar toch bedankt voor de info
            ik hou van werken!!

Comment

• remco_k
              • Sep 2002
              • 325

Originally posted by dj-wojcik

...
              Ik kom binnen, pak mijn laptop, kijk of er nieuwe berichten zijn. Ik lees een bericht zoals hier boven is weergegeven. En ik denk......

Volgende keer beter lezen misschien?
              Hij heeft z'n mixer aan z'n zone output hangen met eigen volume regeling (zoals ik het lees hoor, kan aan mij liggen). Heeft niets met de master output te maken.
              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• djrbx
                • Jun 2010
                • 37

Originally posted by remco_k
                Ik kom binnen, pak mijn laptop, kijk of er nieuwe berichten zijn. Ik lees een bericht zoals hier boven is weergegeven. En ik denk......

Hij heeft z'n mixer aan z'n zone output hangen met eigen volume regeling (zoals ik het lees hoor, kan aan mij liggen). Heeft niets met de master output te maken.

jha zo is dat bij mij
                ik hou van werken!!

Comment

• FLS
                  • Aug 2008
                  • 72

RTFM ? maar een echt goede show, gewoon beetje proberen en het wordt vanzelf steets beter.

Comment

• djrbx
                    • Jun 2010
                    • 37

Originally posted by FLS
                    RTFM ? maar een echt goede show, gewoon beetje proberen en het wordt vanzelf steets beter.

heb je ook een paar handige tips?
                    ik hou van werken!!

Comment

• Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

RTFM vond ik anders toch een mooie tip... Doe ik ook altijd en daar staat meestal alles schoon in...

En AJB +1
                      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Originally posted by remco_k

Hij zegt: k heb dus op mijn mengpaneel master die gaat naar mijn versterker en zone die gaat naar mijn dmx paneel

mijn definitie van zone: naar het nederlands vertaald Zo een.

Fatsoenlijk ABN typen, en dit probleem was niet voor gekomen
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• remco_k
                          • Sep 2002
                          • 325

Je hebt inmiddels toch wel door dat hij met zone gewoon zone bedoelde (als in een extra output op zijn mixer) ipv "zo een"?
                          Zo slecht had hij z'n zin niet geformuleerd hoor.
                          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Svartrose
                            • Apr 2008
                            • 229

Originally posted by djrbx
                            hallo,

Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven over lichtsturing. Ik heb al heel wat rondgevraagd maar ik vond geen goed antwoord. Ik heb een gewoon dmx paneel van futurelight. Maar hoe kan ik mijn apparaten dan echte mooie show's laten geven. ik kan wel banken enzo maken maar ze hebben mij al verteld dat je ze dan die niet op de muziek moet laten gaan. Hoe moet ik dit dan doen. (ik heb 1movinghead 3 ledlampen een paar lazers en een stroboscoop).Of hoe stuurt u u lampen?
                            Het hele topic lijkt te gaan over muzieksturing. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is het enige juiste antwoord: Ga zelf achter de knoppen staan en reageer op de muziek. Muzieksturing is grappig, maar een mooie show krijg je er nooit mee. Verschillende chasers (zie handleiding) kun je wel voor je movinghead en ledlampen gebruiken, de laser en de strobo zou ik zelf op het juiste moment (en dat is de truuk: muziek aanvoelen...) aanzetten.

Comment

• djrbx
                              • Jun 2010
                              • 37

Originally posted by Svartrose
                              Het hele topic lijkt te gaan over muzieksturing. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is het enige juiste antwoord: Ga zelf achter de knoppen staan en reageer op de muziek. Muzieksturing is grappig, maar een mooie show krijg je er nooit mee. Verschillende chasers (zie handleiding) kun je wel voor je movinghead en ledlampen gebruiken, de laser en de strobo zou ik zelf op het juiste moment (en dat is de truuk: muziek aanvoelen...) aanzetten.
                              maar de chasers voor de movinghead en ledlampen die moet je gewoon na elkaar afspelen
                              en de strobo en lazer zelf bedienen dat kan ik ook doen, bv bij grote fuifen doen ze dat dan ook met blinders?
                              ik hou van werken!!

Comment

Working...