licht sturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Bij grote DJ feesten (en ook bij de minder grote), wordt vrijwel alles met de hand doorgetikt. Sound 2 light wordt meestal alleen gebruikt op rustige momenten of voor wat minder belangrijke "achtergrond" verlichting.
    Of als extra toevoeging bovenop een met de hand getikte show.
    Zelf tik ik met de hand, soms met ondersteuning van S2L. Met de hand is leuker en beter.

Blinders gaan altijd manual of lopen een timed-chase af. Misschien heel per ongeluk ergens een keertje S2L, maar ik heb dat nog nooit ergens gezien of meegemaakt. Onmogelijk is het in ieder geval niet. Mooi? Ik denk van niet.

Maar 1 ding is zeker, vooral als je te maken hebt met DJ's die een heel eigen "leven" leiden: je eigen gevoel voor ritme + voorspelling is het best. (tenminste, die van mij wel). Trouwens, ik heb voor FreeStyler een S2L applicatie gemaakt, zie onderschrift. Over betaalbare lichtsturing gesproken waarmee je mooie shows kan maken... FreeStyler is gratis (net als een aantal andere DMX pakketten), de USB -> DMX interface kost wat en je hebt een betrouwbaar computertje of laptop nodig.
    Last edited by remco_k; 13-06-10, 16:56.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• djrbx
      • Jun 2010
      • 37

Originally posted by remco_k
      Bij grote DJ feesten (en ook bij de minder grote), wordt vrijwel alles met de hand doorgetikt. Sound 2 light wordt meestal alleen gebruikt op rustige momenten of voor wat minder belangrijke "achtergrond" verlichting.
      Of als extra toevoeging bovenop een met de hand getikte show.
      Zelf tik ik met de hand, soms met ondersteuning van S2L. Met de hand is leuker en beter.

Blinders gaan altijd manual of lopen een timed-chase af. Misschien heel per ongeluk ergens een keertje S2L, maar ik heb dat nog nooit ergens gezien of meegemaakt. Onmogelijk is het in ieder geval niet. Mooi? Ik denk van niet.

Maar 1 ding is zeker, vooral als je te maken hebt met DJ's die een heel eigen "leven" leiden: je eigen gevoel voor ritme + voorspelling is het best. (tenminste, die van mij wel). Trouwens, ik heb voor FreeStyler een S2L applicatie gemaakt, zie onderschrift. Over betaalbare lichtsturing gesproken waarmee je mooie shows kan maken... FreeStyler is gratis (net als een aantal andere DMX pakketten), de USB -> DMX interface kost wat en je hebt een betrouwbaar computertje of laptop nodig.

kan je freeStyler ook downloaden op een bepaalde site?
      maar alvast bedankt voor de info
      ik hou van werken!!

kan er wel uren naar kijken.

Comment

• laptop
        • Jan 2009
        • 187

Google is Uw vriend

Freestyler website

Comment

• djrbx
          • Jun 2010
          • 37

Originally posted by laptop
          Google is Uw vriend

Freestyler website
          jha kzie het nu ook maar kvond het eerst niet
          ik hou van werken!!

Comment

• djrbx
            • Jun 2010
            • 37

dus als ik het goed snap gewoon chasers maken en die na elkaar laten afspelen en de strobo en blinders zelf bedienen
            ik hou van werken!!

Comment

• remco_k
              • Sep 2002
              • 325

Originally posted by djrbx
              dus als ik het goed snap gewoon chasers maken en die na elkaar laten afspelen en de strobo en blinders zelf bedienen
              En net zoals al die verschillende wegen naar rome die je kan rijden met de auto, zijn die verschillende wegen ook met licht.
              Ja, zoals jij het zegt is een aardige basis. Zo werk ik in ieder geval.
              Maar het hangt sterk af van je verdere wensen en omgeving en hoe 'druk' je wilt zijn met het besturen van licht.
              Kortom: wat het beste werkt, is wat jouw het beste past.
              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• djrbx
                • Jun 2010
                • 37

Originally posted by remco_k
                En net zoals al die verschillende wegen naar rome die je kan rijden met de auto, zijn die verschillende wegen ook met licht.
                Ja, zoals jij het zegt is een aardige basis. Zo werk ik in ieder geval.
                Maar het hangt sterk af van je verdere wensen en omgeving en hoe 'druk' je wilt zijn met het besturen van licht.
                Kortom: wat het beste werkt, is wat jouw het beste past.

dus eigenlijk moet ik nu een keuze maken hoe ik wil doorgaan. Als licht regiseur of als muziek dj.
                ik hou van werken!!

Comment

Working...