lichtbrug opstellen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

lichtbrug opstellen

Hallo allemaal,
    ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een american DJ lichtbrug (3hoektruss 4m met wind-up statieven)

Maar hoe stellen jullie je lichtbrug op?
    Hoe doen jullie dat met de poten,, het open stuk naar binnen?,
    welke kant wijst de 'zwengel' op
    aan welke kant staan bij jullie de hoogtenummers.

Het is toch niet mogelijk om deze 3 punten voor het publiek mooi te maken?

tips?

groetjes Niels
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Ik zet hem meestal met de poten naar beneden.

Voor de rest is het vooral kijken naar de locatie, plaats van lampen (met omhoogzwengelen) en hoezo zou je bij een drive-in die hoogte nummers willen zien? Ik heb er nog nooit naar gekeken.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Ik zet bij die driehoek-statiefjes (deze en ST-132, bijna identiek) één van de poten altijd recht naar het publiek toe. Als er dan iets mocht kantelen, dan heb je meer kans dat het naar achteren kantelt, richting de muur dus, dan over mij heen en het nietsvermoedende publiek in.

Nadeel is dan wel dat de zwengel evenwijdig met die poot staat, en dus in het volle zicht staat. Hint: Het ding kun je platklappen, dan valt ie minder op. Wat je nog kan doen is één van de poten in lijn met je brug zetten, en de andere twee poten aan weerskanten naar buiten laten wijzen. Dan staat de slinger evenwijdig aan je lichtbrug en kun je hem dus aan de achterkant verstoppen.

Verder is het gewoon kijken wat het beste past in de situatie. Als je je statieven ergens tegenaan kunt zetten, of ergens achter, waardoor ze minder in het zicht staan, dan doe dat gewoon. Voor de stabiliteit maakt het niet enorm veel uit, het is immers gebouwd als een gelijkzijdige driehoek.

Mocht je nog ergens 'verstop-probleempjes' hebben: Iets zwart maken met een doekje of een backdrop kan veel verschil maken.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...