Ruis bij CD speler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shock
    • May 2009
    • 44

Ruis bij CD speler

Ik heb een Numark mp302 cd speler, en een Numark c2 mixer. Maar nu is het probleem dat als de CD speler aan staat, er een ruis te horen is... en bij de computer, dvd speler of ipod is dat niet zo. Kan het komen omdat ik een keer per ongeluk de CD speler heb aangezet terwijl de mixer en versterker al aan stonden?
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Dit zou geen blijvende schade mogen opleveren aan je mixer. Ik zou eens kijken of je het juist heb aangesloten. Zoals Phono. Denk het niet maar het kan natuurlijk wel. Ook zou ik het even proberen met een ander kabeltje. Ik neem aan gewoon rca? Even wisselen met de DVD speler
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Originally posted by Shock
      ...
      Kan het komen omdat ik een keer per ongeluk de CD speler heb aangezet terwijl de mixer en versterker al aan stonden?
      Nee, de oorzaak daarvoor mag je ergens anders zoeken.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Shock
        • May 2009
        • 44

Oh gelukkig.. daar was ik namelijk bang voor...
        Maar met de kabeltjes heb ik het al geprobeerd maar ik zal nog eens goed kijken en dan laat ik morgen weten of het is gelukt

Bedankt voor de reacties

Comment

• Shock
          • May 2009
          • 44

Ik heb het net geprobeerd met verschillende kabels en steeds in een ander kanaal, maar de ruis blijft steeds... Je hoort hem alleen niet meer als je het geluid harder zet, dus de ruis word niet meer.
          Maar het is ook raar dat het alleen bij de CD speler is, zouden misschien de outputs kapot zijn of iets in het apparaat? Zou wel zonde en raar zijn, hij is maar nauwelijks gebruikt.
          En als het aan de outputs ligt, zou ik het dan kunnen proberen met de digital output, van digital naar rood/wit rca? Of bestaan die kabels niet eens?

Hopelijk kunnen jullie helpen

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Ruis is "sssssshsssssssssh"
            Brom is "brrrzzzzzzzzzzzzz"

Weet je zeker dat het een ruis is?
            Creating shows beyond Imagination

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Dus als je de CD speler verhuisd naar een ander kanaal dan verhuisd dan de ruis mee?
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Shock
                • May 2009
                • 44

Als ik hem op een ander kanaal aansluit, blijft de ruis/bromtoon er gewoon..

Nu je het zegt.. ik weet het eigenlijk niet, maar hij gaat ook even een klein beetje harder, dan weer even wat zachter en dat de hele tijd.

Comment

• remco_k
                  • Sep 2002
                  • 325

De vraag blijft nog staan: is het ruis of is het brom?
                  Hoor je het ook als de fader dicht zit?
                  Ik begrijp dat als je de fader hoger zet, dat de ruis/brom niet harder gaat maar de muziek wel?

Ik vermoedt dat we het over brom hebben en dan meer specifiek over een aardlus. Maar je moet bovenstaande antwoorden even duidelijk beantwoorden / testen om er meer van te kunnen zeggen.
                  Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                  Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

Originally posted by Shock
                    Als ik hem op een ander kanaal aansluit, blijft de ruis/bromtoon er gewoon..

Nu je het zegt.. ik weet het eigenlijk niet, maar hij gaat ook even een klein beetje harder, dan weer even wat zachter en dat de hele tijd.
                    Wat weet je niet? Of de ruis/brom mee verhuist of dat het OF een ruis OF een brom is.

Als je wilt dat we je op weg kunnen helpen zul je toch echt wat duidelijker zijn.

Zoals Remco zegt. Het kan ook nog een aardlus zijn.
                    Maar zonder duidelijke antwoorden van jou kunnen we je helaas niet helpen. Je weet toch wel dat we allemaal onze glazenbol niet mogen gebruiken vanwegen het WK!?

Comment

• Shock
                      • May 2009
                      • 44

Als je de master fader hoger zet, word de ruis/brom hoger, maar als ik de fader van kanaal 1 (cd speler) hoger zet, word de ruis/brom niet harder of zachter, en de muziek gaat wel harder.

Ik heb ook de kabel van de cd speler in een andere stekkerdoos gedaan, maar de ruis/brom blijft.

Als ik de CD speler in een ander kanaal doe, blijft de ruis/bromtoon, maar ik weet niet of het ruis of brom is...

Hopelijk is dit duidelijker voor jullie

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Dus zoals ik het nu lees, ligt de ruis/brom niet aan een specifiek kanaal, en ook niet aan je CD speler. Maar aan de Master fader?

Comment

• Shock
                          • May 2009
                          • 44

Maar als ik de versterker aansluit op de uitgang "booth" is de ruis/brom er nog steeds.

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Je zegt ook steeds dat als je harder zet dat de ruis niet mee harder gaaat en dat je de muziek wel goed hoord. Maar waarom probeer je dit niet zonder muziek? Dan hoor je veel meer.

Ik denk toch dat er iets mis is met je mixer aangezien het niet aan de faders ligt. Maar intern in je mixer. Heb zelf niet het meeste verstand van de mixertjes van binnen. Daar zijn andere mensen hier op dit forum beter in!

Jongens? Waar gaat het signaal heen, nog voor dat dit naar de booth en master word geleid? Waarschijnlijk zit hier een probleempje. Wanneer dit niet zo is, dan heb je het zelf wazig uitgelegd.

Comment

• Shock
                              • May 2009
                              • 44

Ik bedoel dat als je geen muziek aan hebt, en je zet de fader hoger, dan word de ruis/brom meer. En als je dan op afspelen duwt en je hoort muziek, dan hoor je de muziek er overheen maar als je je oor tegen de speaker houdt hoor je de ruis nog wel. Sorry voor de onduidelijkheid..

Comment

Working...