ScanMaster 2 probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JordyRulez
    • Jun 2010
    • 4

ScanMaster 2 probleem

Hallo,

Ik ben nogal een leek op het gebied van het aansluiten van Movingheads. Wij hebben er namelijk 3. ze zijn netjes aangesloten, want ze werkte altijd. Maar iemand heeft de Scanmaster 2 geresetted waardoor ik de movingheads niet meer aankrijg.

Ik weet ook niet hoe ik ze herprogrammeer zodat we de voorstelling morgen ochtend wel met deze 3 lampen kunnen doen.

Het betreft:
    Aansturing - Showtec Scanmaster 2
    Movingheads - Spica 250M

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit probleem oplos (stap voor stap)?

Alvast bedankt!
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Wie heeft de "show" dan geprogrammeerd destijds? Even een show opnieuw programmeren in een scanmaster-achtig tafeltje kost wel wat tijd, helemaal als je geen idee hebt hoe het moet.
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

a. je pakt de handleiding van de movingheads erbij, heb je deze niet in je bezit dan ga je als de sodemieter op zoek naar de dmx chart ( kanaalindeling) van deze wapperlampen.

b. je pakt de handleiding van je scanmaster erbij.

c. je pakt je lijstje met lichtstanden erbij.

Nu heb je alle tools om zelf je lichtstanden te gaan programmeren.

Iets zegt me dat bovenstaande niet de oplossing is die je zoekt, klopt dat?

Weet je zeker dat je lichtsturing geen programma's meer heeft of kan je ze alleen niet meer oproepen?
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Ja vraagt nu hoe je de movinheads moet herprogrammeren. Maar ik begint toch eerder te twijfelen aan je scanmaster.

Begin met het lezen van de handleidingen en het maken van programma's in je scanmaster en wie weet vind je het ook nog leuk om te doen.

en klaar is klara
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• JordyRulez
          • Jun 2010
          • 4

De "wapperlampen" reageren totaal niet op de scanmaster. Je kan ze totaal niet aansturen. Herprogrammeren hoeft niet. Zolang in de lampen handmatig maar kan laten bewegen met die 16 kanalen. Zoals altijd, dat kan ik wel. Alleen aansluiten heb ik nog nooit gedaan, laat staan de kanalen toewijzen (als dat het is)

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

waar ben je dan in ***snaam mee bezig?

Lees de handleiding. Kijk hoe je kanalen instelt. En probeer wat.
            hehe, lastig
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• JordyRulez
              • Jun 2010
              • 4

Ik heb er 2 uur mee lopen stoeien, met de handleiding erbij. Maar wat in de handleiding staat werkt niet. De eerste movinghead staat op A001 en is 16 kanaals (dus Dmx kanaal 1 tot 16).

Maar ik weet gewoon niet HOE ik met die informatie de scanmaster duidelijk maak dat op dat kanaal DIE movinghead zit. Als de eerste geprogrammeerd is, dan werkt het met de andere ook. Die op A017 en A033 staan.

Comment

• apenzuursound
                • Nov 2009
                • 37

Heb je de lampjes aan de linker kant aangezet? die met 1 t/m 12 volgens mij. Zit er een blackout op staat die misschien aan?

Comment

• JordyRulez
                  • Jun 2010
                  • 4

Blackout staat uit, en ik selecteer scanner 1 tot en met 3, maar omdat dat niet werkte 1 tot en met 12.

Gewoon zoals altijd selecteer ik eerst de scanners/movingheads\

Wat ik denk, is dat de scanners opnieuw aangewezen moeten worden (zodat de scanmaster weet welke scanner op welk kanaal zit).
                  Hoe moet dat? Daar kom ik niet achter

Comment

• Dj Yves
                    • Sep 2008
                    • 72

achterop de scanmaster zit een leuk knopje(fasedraai), schuif deze eens naar de andere kant en kijk of het nu wel werkt.

mocht het niet werken stel dan de mh's eens overnieuw in.
                    1e mh kanaal 1 dipswitch 1 aan
                    2e mh kanaal 17 dipswitch 1 en 5 aan
                    3e mh kanaal 33 dipswitch 1 en 6 aan

Movinghead 1 werkt nu op het knopje 1
                    Movinghead 2 werkt nu op het knopje 2
                    Movinghead 3 werkt nu op het knopje 3

met die knopjes bedoel ik de knopjes helemaal links van je paneel maar dit wist je waarschijnlijk al
                    If brute force doesn't work, you're not using enough!

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Ik gok dat je pan/tilt toewijzingen in de Scanmaster niet meer goed staan, en je daarom geen reactie van de koppen krijgt op je joystick/wieltjes.

Kijk in de handleiding van je movingheads, en zoek het kanaal op wat de lamp bedient. Sluit 1 headje aan op kanaal 1, en zorg dat de lamp brandt en de sluiter open staat.

Werk nu systematisch alle faders van die kop af (1-16, let op, 9-16 zitten op page 2!) en op een gegeven moment zal het headje wel reageren door een gobo'tje te wisselen of het kleurenwiel te verdraaien.

Hoe je pan-tilt van de wieltjes aan de specifieke kanalen van je Scanmaster toe kan wijzen ben ik even kwijt, dit staat in de handleiding van je Scanmaster uitgelegd. Heb je die niet: Het staat ook op de bodemplaat nog eens afgedrukt.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• rick1993
                        • Nov 2007
                        • 209

Stukje wat ik ooit elders getypt heb:

-Zorg dat alle fixture buttons uit staan (lampje uit) en dat alle faders op 0 staan.

-Zet de tafel in program modus (2 sec. program knop 1 gedrukt houden, er gaat een lampje branden op het display).

-Houdt de mode knop ingedrukt en klik dan op de fine knop.

-Selecteer de fixture (1 keer klikken op knopje van gewenste fixture, lampje gaat branden).

-Op het schermje komt PL.00 of PH.00 te staan (low byte of high byte). Als er PL.00 staat klik dan op de tap/disp knop zodat er PH.00 komt te staan.

-Houdt de mode knop ingedrukt en klik op de scene knop overeenkomend met het kanaal van de pan (als de pan (niet pan fine!) op kanaal 1 staat klik je op scene knop 1).

-Als de fixture een pan fine kanaal heeft druk je op de tap/disp knop, hou je de mode knop ingedrukt en selecteer je via de scene knoppen het pan fine kanaal. Hier geldt ook weer, als de pan fine op bijv. kanaal 3 staat klik je op scene knop 3.

-Klik op bank up of bank down

-Zorg dat er op het schermpje TH.00 komt te staan. Als er TL.00 staat klik je op de bank up/down knop.

-Houdt de mode knop ingedrukt en klik op de scene knop overeenkomend met het kanaal van de tilt.

-Als de fixture een tilt fine kanaal heeft druk je op de tap/disp knop, hou je de mode knop ingedrukt en selecteer je via de scene knoppen het pan fine kanaal.

-Houdt de program knop een paar seconden ingedrukt. De tafel gaat uit de program modus en springt weer op black out.

Het is ook mogelijk om andere functies aan je pan/tilt kanalen toe te wijzen. Zelf heb ik geen scanners, maar ik heb er gewoon voor de lol een kleur van de ledpar op staan. Op het tilt kanaal kun je bijv. ook mooi je master kanaal zetten (als je fixture die heeft!), dan heb je daar geen fader voor nodig en kun je de intensiteit bepalen door de joystick naar links of rechts te bewegen.

Ik heb zelf de scanmaster 2 MKII. Daarvan is deze handleiding ook. Waarschijnlijk zullen de andere scanmasters wel min of meer hetzelfde werken.
                        licht dat licht mij wel

Comment

Working...