Versterker aansluiten op aggregaat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berrie020
    • Jun 2010
    • 10

Ben nog een beetje rond gaan kijken op t interweb en ben de Kipor Sinemaster IG 1000 tegen gekomen. Een 1000w gestabiliseerd aggregaat voor nog geen 400 euro. Ben nog geen site tegen gekomen waar ze ze verhuren, maar dit lijkt me een serieuze oplossing voor mijn probleem. Iemand ervaringen met deze Kipor? Of Kipor in general?

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by BJD
      Verder: smart-UPS serie van APC is niet een online UPS maar filtert wel op overspanning/onderspanning en frequentie.
      De HP 1500-3000W UPS'en zijn wel aanraders (1500XR/3000XR), maar dan ook aan de prijs. Zo'n UPS moet ook een laatste verdedigingslinie zijn om allerlei rommel van buitenaf op te vangen, zoals spanningsdips en pieken.

Originally posted by MusicXtra
      De enige manier om dit veilig te doen is met een gestabiliseerd aggregaat en die zijn prijzig, groot en vooral ook zwaar.
      Ik denk wel dat het de enige oplossing is om het nog een beetje binnen de perken te houden. Een gestabiliseerd aggregaat ga je niet kopen voor 'even op de camping'.

De makkelijkste optie is trouwens om de meest goedkope, brakke set speakers van de kringloop/marktplaats/waar-dan-ook te halen en daarmee gewoon herrie te gaan stoken. Dat is dan gewoon een "wegwerp" PA, die niet mooi hoeft te klinken maar wel hard moet gaan.

Voor je DJ-gear zou ik trouwens wel iets van bescherming hangen, als het niet van de laptop USB gevoed wordt. De laptop + DJ-apparatuur gaat prima op een klein invertertje vanaf de camper 12V.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• swarthy
        • Jan 2009
        • 6

Kipor is een chinese imitatie honda. Als je van een gokje houdt.......

René

Comment

• berrie020
          • Jun 2010
          • 10

Originally posted by swarthy
          Kipor is een chinese imitatie honda. Als je van een gokje houdt.......

René
          Niet doen dus?

Weet iemand een bedrijf waar ik bijv zo'n honda eu oid kan huren? Of weet iemand iemand die er 1 aan mij wil verhuren?

Comment

Working...