laptop geeft ruis

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djrbx
    • Jun 2010
    • 37

laptop geeft ruis

hallo

ik heb een probleempje, als ik mijn laptop op mijn mengpaneel via enderwelke ingang zet dan gaat die ruis geven. Dat is niet zo mooi en mischien licht het aan de pc of aan het mengpaneel. Zou het ook aan de instellingen van de pc kunnen liggen?? ik heb windows 7 en daarvoor had ik vista en daar maakte die ook al zo een ruis. Wat ook raar is (of mischien ook niet) dat als ik muziek via mijn laptop dat die veel stiller gaat gaan dan mijn cd speler. als ik de gain ook feller zet dan gaat er gekraak enzo ontstaan.

mvg djrbx
    ik hou van werken!!

kan er wel uren naar kijken.
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Nadeel van laptops:

Altijd gezeur met voedingen, slechte geluidskaarten, enz...

Probeer eens zonder de laptop aan de voeding te hangen of de ruis er dan nog is.
    Zo ja, zoek eens op dit forum op termen als: Laptop, aardlus.

Probleem met het weinige volume moet je toch bij je laptop zoeken, als de gain vol open staat en je krijgt nog geen fatsoenlijk signaal binnen ligt daar waarnschijnlijk het probleem.
    Staat het volume op laptop zelf én in de software volledig open?
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Originally posted by Beckers Entertainment
      Staat het volume op laptop zelf én in de software volledig open?
      Ook daar moet je mee oppassen, sommige geluidskaarten hebben de vervelende neiging om te gaan clippen als ze 100% uitsturen. In dat geval natuurlijk een stukkie zachter zetten...
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Eerst Vista? En daarna Win7 ?

Kijk even of je de juiste driver gebruikt. Het kan dan zijn dat je inderdaad niet genoeg output krijgt. Dus kijk even of je een update, of een specifieke driver hebt voor de geluidskaart. Dus geen general driver die tegenwoordig standaard worden mee geleverd aan een besturingssysteem.

Wanneer het echt ruis blijft zou het inderdaad een aarlus kunnen zijn. Veroorzaakt door de voeding van de laptop. Dit kun je testen zoals Jasper (Beckers Entertainment) zegt, door even te proberen zonder voeding. Ook kun je een on geaarde stekkerdoos gebruiken. Het is makkelijker om eerst even te kijken of je voeding geaard is, want ik heb hier ook nog een laptop met een platte stekker (ongeaard dus). Daarmee zal je die problemen niet krijgen.

Wat betreft het 100% uitsturen. Ik denk dat dat een beetje omslagtig is. Vooral om dat het kwaliteit van in een onboard geluidskaart al een beetje crapy is. Dus dan hoef je je daar al niet druk over te maken.
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djrbx
          • Jun 2010
          • 37

Originally posted by dj-wojcik
          Eerst Vista? En daarna Win7 ?

Kijk even of je de juiste driver gebruikt. Het kan dan zijn dat je inderdaad niet genoeg output krijgt. Dus kijk even of je een update, of een specifieke driver hebt voor de geluidskaart. Dus geen general driver die tegenwoordig standaard worden mee geleverd aan een besturingssysteem.

Wanneer het echt ruis blijft zou het inderdaad een aarlus kunnen zijn. Veroorzaakt door de voeding van de laptop. Dit kun je testen zoals Jasper (Beckers Entertainment) zegt, door even te proberen zonder voeding. Ook kun je een on geaarde stekkerdoos gebruiken. Het is makkelijker om eerst even te kijken of je voeding geaard is, want ik heb hier ook nog een laptop met een platte stekker (ongeaard dus). Daarmee zal je die problemen niet krijgen.

Wat betreft het 100% uitsturen. Ik denk dat dat een beetje omslagtig is. Vooral om dat het kwaliteit van in een onboard geluidskaart al een beetje crapy is. Dus dan hoef je je daar al niet druk over te maken.

ik gebruik dus virtual dj maar het maakt niks uit als ik muziek afspeel van virtual dj of gewoon via media player er blijft geruis
          maar alvast bedankt voor de informatie
          ik hou van werken!!

Comment

• Stevengos
            • May 2010
            • 106

Originally posted by djrbx
            ik gebruik dus virtual dj maar het maakt niks uit als ik muziek afspeel van virtual dj of gewoon via media player er blijft geruis
            Dan denk ik niet dat het echt softwarematig aan je latop ligt. Heb je het ook al wel is op een andere PA aangesloten om te kijken dat het zeker wel je laptop is die zo ruist? Het kan ook zo zijn dat er iets in de tafel zit wat niet zo lekker is. Maar eerder denk ik dat het te maken heeft met de aarde.(laptops schijnen daarvoor soms nog wel gevoelig voor te zijn)
            Last edited by Stevengos; 25-06-10, 12:34.
            De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by Stevengos
              Dan denk ik niet dat het echt softwarematig aan je latop ligt. Heb je het ook al wel is op een andere PA aangesloten om te kijken dat het zeker wel je laptop is die zo ruist? Het kan ook zo zijn dat er iets in de tafel zit wat niet zo lekker is. Maar eerder denk ik dat het te maken heeft met de aarde.(laptops schijnen daarvoor soms nog wel gevoelig voor te zijn)
              Je hebt waarschijnlijk ook een soort brom in combinatie met ruis ?
              In dit geval ( zoals ik het doe ) koop een batterij die meer dan 8 uur kan meegaan , dan hoef je niet op het 220 volt net.
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Een aparte groep voor de laptop lost hier vaak al een hoop op, probeer dat eens
                Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Originally posted by djrbx

Of je nu mediaplayer, Virtual DJ, of wel programma ook. Het gaat dus allemaal via die zelfde geluidskaart.

Dus wat je nu zegt is eingelijk grote bullshit. Probeer eerst eens wat te goochelen met de aarde. En laat je bevindingen hier even weten.
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djrbx
                    • Jun 2010
                    • 37

ja ik heb dus de voeding uitgetrokken en nu inderdaad geeft het geen ruis meer.
                    kben nu aant proberen een stekerdoos te maken zonder aarding
                    en nu met de muziek zet ik de gain een beetje hoger en die gaat ook niet meer brommen of slechte kwaliteit van geluid produceren
                    ik hou van werken!!

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Niet lastig om te maken maar hoort niet he, die aarde zit er niet voor niks op!
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Stevengos
                        • May 2010
                        • 106

gebruik je toevallig geen 2 verschillende aarden? (dus je tafel op een aparte aarde en je laptop op een andere aarde), want daar kan het probleem ook liggen...

Probeer eerst even de tafel en de laptop op dezelfde aarde aan te sluiten (hetzelfde stekkerblok bijv.) en dan pas andere dingen
                        De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• remco_k
                          • Sep 2002
                          • 325

Aarde loshalen is inderdaad een oplossing.
                          Maar de echte oplossing is gewoon een passieve DI (audio transformator, 1:1) ertussen.
                          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• DMiXed
                            • Jan 2008
                            • 370

niemand al eens aan een extern geluidskaartje gedacht? ik had dit probleem ook, heb me voor 30 of 40 euro een american dj geluidskaartje gekocht, USB insteken, en gaan met die banaan. gaat prima, klinkt niet slecht, en nog nooit problemen mee gehad!

Anders inderdaad een DI ertussen, maar er bestaat ook een speciaal soort 'DI achtig ding', IT-1, maar daar prik je je laptop/ipod/wat dan ook voor rotzooi op in, en je hebt clear output op xlr of jack. waren geloof ik wel wat duurdere kastjes, maar heb me laten vertellen dat deze speciaal gebouwd zijn op laptop en iPod herrie.
                            Jeroen van Geffen

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Met een externe USB geluidskaart heb je nog geen galvanische scheiding, brom door een aardlus ben je hier dus niet mee kwijt.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...