laptop geeft ruis
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by djrbxkben nu aant proberen een stekerdoos te maken zonder aardingOriginally posted by remco_kAarde loshalen is inderdaad een oplossing.
De enige echte en juiste oplossing is een 1:1 trafo of DI-box gebruiken/kopen. Als je met dit grapje doorgaat zal je niet de eerste zijn die ik hoor vragen; "Hoe kan het nu dat ik mijn mixer of computer aanraak en dat dat heel vervelend aanvoelt aan mijn vingers?".
Comment
-
[/QUOTE]
en in het geval van de laptop wordt de aarde alleen gebruikt voor het afvlakken van de rimpels op je spanning... dus om dat nou levensgevaarlijk te noemen...
voeding is aanraakveilig, en de laptop werkt op een lage veilige spanning.
doodgaan doe je er niet van, het is alleen beter om je aarde WEL te gebruiken...
met een DI los je 9 van de 10 keer al veel op....
maar buiten dat allemaal.... er lopen al ellelange discussies hierover op het forum, vanwaar dat er WEER een nieuw draadje over gestart wordt?
werkt de zoekfunctie niet meer ofzo??
EDIT:
heb het effe gestest, en de zoekknop doet het nog hoor:
Last edited by koentjes; 28-06-10, 16:59.Comment
-
Nee, dit is geen oplossing. Je had beter alleen je tweede zin kunnen schrijven. Aarde heeft een reden en apparatuur met zo een stekker heeft ook een reden. Aarde losmaken, omzeilen, etc. kan levensgevaarlijke situaties opleveren.
De enige echte en juiste oplossing is een 1:1 trafo of DI-box gebruiken/kopen. Als je met dit grapje doorgaat zal je niet de eerste zijn die ik hoor vragen; "Hoe kan het nu dat ik mijn mixer of computer aanraak en dat dat heel vervelend aanvoelt aan mijn vingers?".
En ik heb wat meer info gevraagd en ik kom uit dat da iets met zwerfstroom te maken heeft.
je hebt gelijk dat de aarding er ergens voor is maar ik heb liever geen ruis.
ps weet jij ongeveer hoeveel zo een DI-box kost ik vind er alleen voor gitaars enzoik hou van werken!!
kan er wel uren naar kijken.Comment
-
dat is wel maar waarom al weer geld als het ook gratis kan??
En ik heb wat meer info gevraagd en ik kom uit dat da iets met zwerfstroom te maken heeft.
je hebt gelijk dat de aarding er ergens voor is maar ik heb liever geen ruis.
ps weet jij ongeveer hoeveel zo een DI-box kost ik vind er alleen voor gitaars enzo
Alleen zul je geen aardlus krijgen wanneer je alles uit één punt van voeding voorziet dus zal het je ook niet helpen om zonder randaarde te werken.
Die DI box voor gitaar is dus wat je hebben moet, zijn er in allerlei uitvoeringen. De goedkoopste zijn degene die jij moet hebben, dat zijn passieve DI boxjes, daar zit enkel een klein trafootje in die voor de galvanische scheiding zorgt. Stageline heeft heel aardige, ook in stereo uitvoering.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Hulde voor de Koentjes.
Dit wordt weer een gebed zonder einde met een oeverloze wellus/nietus discusie.
Zoek uit de zoek inspanningen van de Koentjes maar het juiste topic wat past bij jouw probleem en ga daar verder!Ik doe niet aan bijgeloof.
Dat brengt ongeluk.Comment
Comment