Subwoofers bij tops

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RobinS
    • Aug 2009
    • 11

Subwoofers bij tops

Hallo,

Met onze band hebben we 2 speakers van elk 150Watt RMS (12"/1") die we naar de zaal richten. Nu was mijn vraag; is het interessant om er één of 2 subwoofers van 15" onder te plaatsen als uitbreiding? Onze mixer heeft namelijk een subwoofer-uitgang waarvan we het signaal zouden halen om naar de versterker te gaan.
    Of is het beter dat we gewoon grotere/zwaardere full-range speaker aankopen om de 12"/1" speakers te vervangen?
    Vooral zang en bassdrum worden versterkt, maar regelmatig basgitaar en gitaar (en binnenkort keyboard) ook.
    De bedoeling is voor shows met rond de 100 man.

We hebben een 2x400Watt RMS @ 4 Ohm versterker.

Alvast bedankt

Vriendelijke groeten, Robin
    Last edited by RobinS; 27-06-10, 20:52.
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Ik zou bijna vragen of je de zoekfunctie al heb gebruikt??

Als je groepen wilt gaan doen van rond de 100 man, dan zou ik zeker kiezen om er subs bij te nemen. Laat nog even weten welk merk en type tops je hebt en welke merk en type versterker dan kan er een beetje gericht advies gegeven worden.

Maar goed, je zult wel meer adviezen gaan krijgen die je voor flinke uitgaven gaan zetten, ik neem aan dat dat ook niet de bedoeling is, dus vermeld ook erbij hoeveel geld jullie er aan uit willen geven.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Mss de vibe 15 MK2 ? kost een drol (249 ) en klinkt erg leuk voor het geld.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• RobinS
        • Aug 2009
        • 11

Zoekfunctie heb ik wel degelijk gebruikt. Maar het was te omvattend. Ik vind geen sluitend antwoord op de vraag of 2 tops van elk 150Watt (in samenwerking met de subs) wel zwaar genoeg zijn voor een show.

De 12" speakers hebben we aangekocht in musicstore en de versterker is een E800 van thomann.

Budget is niet bepaald, maar is het begrijpelijk dat we in dezelfde prijsklasse en kwaliteitsklasse willen blijven als de tops en versterker.

Verder heb ik ook gezien, dat er passieve subs bestaan, waarin een top-uitgang in verwerkt zit. Dus met een passieve filter ingebouwd. Dan kan allles in feite via één versterker aangestuurd worden.
        Is zo'n sub enigszins aan te raden, ipv nog een extra actieve X-over en versterker te kopen?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Lees het dan nog maar eens een keer door, er is echt geen touw aan vast te knopen.....
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...