effect paneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djrbx
    • Jun 2010
    • 37

effect paneel

hallo,

ik heb wereens een vraagje. Zou iemand mij kunnen helpen?? Ik zoek een goed effect paneel. Maar ik kan er maar maximum 200euro aan uitgeven.
    kan iemand mij helpen?
    En mischien is dit wel heel stom wat ik nu ga vragen maar wat is het verschil tussen een midi sturing en dj effecten?

mvg djrbx
    ik hou van werken!!

kan er wel uren naar kijken.
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

Stomme vragen bestaan niet, zeker niet in deze sectie van het forum (Newbies & Startersvragen)...

Ik ben echter bang dat niemand hier enig idee heeft van waar jij precies naar op zoek bent. De term "effectpaneel" zul je niet tegenkomen in deze scene. Wat wil je precies gaan doen? Lichteffecten? Geluidseffecten?

Comment

• djrbx
      • Jun 2010
      • 37

Originally posted by Robert H
      Stomme vragen bestaan niet, zeker niet in deze sectie van het forum (Newbies & Startersvragen)...

Ik ben echter bang dat niemand hier enig idee heeft van waar jij precies naar op zoek bent. De term "effectpaneel" zul je niet tegenkomen in deze scene. Wat wil je precies gaan doen? Lichteffecten? Geluidseffecten?

ik bedoel meer geluidseffecten. bv van pioneer EFX-500 Red Dj effector
      enzo van die dingen. maar dan iets goedkoper, ik heb al veel dingen opgezocht en dan kwam ik op midi dingen uit en dat bleek te zijn voor meer zelf je muziek te maken
      ik hou van werken!!

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by djrbx
        wat is het verschil tussen een midi sturing en dj effecten?
        Wat DJ effecten zijn weet ik niet maar een MIDI sturing is een apparaat dat voorzien is van het MIDI protocol dat in de muziekindustrie veel gebruikt wordt en staat voor Musical Instrument Digital Interface.

De meeste effect apparaten hebben wel een MIDI aansluiting zodat ze bijvoorbeeld met een sequencer kunnen worden aangestuurd. Dit hoeft natuurlijk niet gebruikt te worden.

Je geeft aan een budget tot € 200,00 te hebben. Voor dit bedrag kun je kijken naar een TC Electronic M350 of een Lexicon MX200. Beide zijn onder jouw budget nieuw te kopen.

Comment

• djrbx
          • Jun 2010
          • 37

Originally posted by vasco
          Wat DJ effecten zijn weet ik niet maar een MIDI sturing is een apparaat dat voorzien is van het MIDI protocol dat in de muziekindustrie veel gebruikt wordt en staat voor Musical Instrument Digital Interface.

De meeste effect apparaten hebben wel een MIDI aansluiting zodat ze bijvoorbeeld met een sequencer kunnen worden aangestuurd. Dit hoeft natuurlijk niet gebruikt te worden.

Je geeft aan een budget tot € 200,00 te hebben. Voor dit bedrag kun je kijken naar een TC Electronic M350 of een Lexicon MX200. Beide zijn onder jouw budget nieuw te kopen.

ik heb het gezien ik denk dat ik voor de lexicon mx200 ga gaan
          maar echt dank voor je informatie
          ik hou van werken!!

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Als ik dit zo zie denk ik niet dat je dezelfde functies en bedieningsgemak (of -ongemak) uit een MX200 gaat halen...

Groet, Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• djrbx
              • Jun 2010
              • 37

Originally posted by keenoncoolstuff

Als ik dit zo zie denk ik niet dat je dezelfde functies en bedieningsgemak (of -ongemak) uit een MX200 gaat halen...

Groet, Rob.

van wat is die afbeelding??

djrbx
              ik hou van werken!!

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

dat is een pioneer efx 5000. Dat zie je toch?
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Leks
                  • Oct 2007
                  • 330

t ligt er een beetje aan wat je wil doen met je dj effecten.

FX ( vervormen van geluid en echo etc)

sampeling ( losse stukjes muziek door je muziek heen tappen etc)

Echt muziek maken ( syth, drum computer ed)

een leuk speeltje die mooi tussen fx en sampling zit is de Roland sp 303
                  Het is een sampje pad met een extern in. en een grote berg mooi vormbare effecten.
                  Roland U.S. - SP-303: Dr. Sample

Ook leuk is de alesis Air FX & Air Synth
                  deze maakt effecten welke bestuurbaar zijn met je hand +/- 30 cm boven het apparaat. ( zoek maar op op youtube)

en beiden prima onder de 200 E te vinden
                  Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• djrbx
                    • Jun 2010
                    • 37

Originally posted by dj-wojcik
                    dat is een pioneer efx 5000. Dat zie je toch?
                    pioneer zie ik ook maar efx 5000 zie ik niet
                    ik hou van werken!!

Comment

• Mark Vriens
                      • Oct 2009
                      • 139

Originally posted by djrbx
                      pioneer zie ik ook maar efx 5000 zie ik niet
                      't is ook een EFX-500 goed kijken naar het plaatje rechtsonderin
                      CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Ik ga dit topic ff bumpen.

Ben zelf op het moment op zoek naar een goede effectenbak voor <--- €200.
                        Twijfel op het moment tussen de MX200 van lexicon en de M350 van TC Electronic.
                        Welke heeft jullie voorkeur en waarom? Word gebruikt voor voornamelijk tape-rack artiesten en hier en daar een verdwaald effect voor een band.
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

snor zń ding 2e hands op.

vaak zijn ze toch niet veel gebruikt!

Op M****P***** Staan dr al 5 voor onder de 200
                          Last edited by jens; 14-07-10, 21:44.

Comment

Working...