Geluidsisolatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • disckiller
    • Feb 2006
    • 136

[FONT=Verdana]Ik heb pas een geluidsisolatie achter de rug.
    Niet omdat ik mijn muziek zo hard zet of zo maar om dat de knurften in de haag de Betuwelijn 150 meter van af me huis hebben aan laten leggen.

Wat ze bij ons gedaan hebben is een tegen de muur aan houten rachels geplaatst met daar tussen een steenwol mat van 10 cm dik.
    Daar tegen hebben ze een gipsplaat van 24mm dik geplaatst.
    Tevens zijn de naden afgekit met een speciale kit.
    Deze isolatie is er op gemaakt om 9 db tegen te houden, dit zal niet genoeg zijn voor jou doel maar misschien heb je er wat aan.[/FONT]

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

Ik heb het probleem van doordreunen van geluid thuis ook gehad. Je kon beneden de bas al heel snel horen. Ik heb dus onder beide speakers twee stoeptegels gelegd. Dat dempt het geluid behoorlijk. Ik komt volgens mij omdat zware basis moeilijker in beweging te brengen is dan een lichte basis (alleen een bureau blad). ben zelf niet zo thuis in de natuurkunde, maar het helpt en nu is het doordreunen acceptabel geworden

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

je geeft gewoon je buren een flinke geluidsinstallatie cadeau en vervolgens speel je op gelijk volume als dat van jou dezelfde muziek af, echter 180 graden in fase gedraaid.

opgelost is je probleem :-P
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...