DMX en analoog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundT
    • Apr 2010
    • 25

DMX en analoog

Hoi,

Ik vraag me af wat makkelijker werkt, een 4bar met DMX of analoog, ik dacht dat
    DMX goed koper is, omdat de multicabels voor analoog gebruik erg duur zijn.
    Maar werkt analoog dan beter of..?

En bij Analoog heb je ook een dimmer nodig. en dat is bij DMX weer niet toch?

Wie o wie kan me antwoord geven op deze vragen....?

Ik hoor het graag.
    Last edited by SoundT; 19-07-10, 22:57.
    Pioneer, UDG, Case Logic, Sony.
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Ten eerste, het is analoog, om dat even duidelijk te maken.

Je hebt het over DMX of analoog. Uit je verhaal begrijp ik dat je hiermee het DMX protocol bedoeld en de analoge multikabels.

Een fourbar met 'analoog', zoals jij het noemt, is een fourbar met een 10 of 16 polige multiaansluiting. Met de multikabels ga je dan weer naar een dimmer toe, welke DMX aanstuurbaar is. Zoals je zelf zegt is dit een vrij dure aangelegenheid.

Een fourbar op DMX (een t4 bar), heeft deze dimmer ingebouwd. Zo ga je dus met een DMX signaal direct naar je fourbar toe, en vervallen de dure multikabels en aparte dimmers.

Beide oplossingen hebben voordelen en nadelen, uit je post kan ik opmaken dat je beginnend bent.
    Voor jou raad ik dus de T4 barren aan...
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• SoundT
      • Apr 2010
      • 25

Achja sorry analoog bedoelde ik ja!

Maar ik snap je antwoord direct! Want ik heb nu zelf wel DMX 4 bars, en LED parren, maar ik dacht misschien werkt Analoog heel anders, maar opzich is een DMX 4bar dan wel makkelijker, neemt minder ruimte in, en is goedkoper.

Hartstikke bedankt!

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
      Ten eerste, het is analoog, om dat even duidelijk te maken.

Je hebt het over DMX of analoog. Uit je verhaal begrijp ik dat je hiermee het DMX protocol bedoeld en de analoge multikabels.

Een fourbar met 'analoog', zoals jij het noemt, is een fourbar met een 10 of 16 polige multiaansluiting. Met de multikabels ga je dan weer naar een dimmer toe, welke DMX aanstuurbaar is. Zoals je zelf zegt is dit een vrij dure aangelegenheid.

Een fourbar op DMX (een t4 bar), heeft deze dimmer ingebouwd. Zo ga je dus met een DMX signaal direct naar je fourbar toe, en vervallen de dure multikabels en aparte dimmers.

Beide oplossingen hebben voordelen en nadelen, uit je post kan ik opmaken dat je beginnend bent.
      Voor jou raad ik dus de T4 barren aan...
      Pioneer, UDG, Case Logic, Sony.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Originally posted by SoundT
        ... een DMX 4bar dan wel makkelijker, neemt minder ruimte in, en is goedkoper.
        Maar kan geen grote vermogens aan en werkt op een simpel 16A prikpuntje (als we het niet hebben over de ETC dimmerbarren),

Analoge multikabels werken op dezelfde manier als een DMX T4, alleen is in de T4 bar de multikabel al verwerkt: de dimmer zit namelijk al in de fourbar.
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

Working...