Peavey pv118 en Peavey pro 15

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Hebben ook hier in Volendam zo'n set geleverd zoals jij graag wilt hebben !!!

Met een pv 1500 op het hoog en pv 2500 op het laag.
    Onze mening is, dat het een goede budget set is waarmee heel goed valt te werken, mits aangestuurd met voldoende vermogen.
    Doe je dit niet, dan komt de bass slecht uit de verf !!!
    Handige is dat in de peavey versterkers een crossover ingebouwd is, net als de limiters.

Voor de overstap tussen ruk en kwaliteit een hele goede set speakers voor weinig ( terug te verdienen met een leuk aantal disco shows ), en echt iets waarmee je niet voor lul staat op wat voor feestje dan ook, zowel qua looks als klank.

Maar het is nog altijd zo, dat luisteren naar een set jou kan overtuigen of het wat voor je is.
    your light !

Comment

• SJERA
      • Nov 2010
      • 1

Originally posted by Hederik
      Hmm je zet me wel aan het denken!..

Ik gebruik de skytec set maar eens in de zoveel weken, het gaat absoluut niet hard en het klinkt echt voor geen meter, vind ik.
      Met de set die ik nu heb kan ik misschien 50 mensen aan maar ook niet veel meer. Omdat de feesten die ik nu wil geven ook niet zo groot zijn (ong 150 man) was ik op zoek naar een set die het laag en hoog apart weergeeft.
      Ik vind dat makkelijker.

Ik hoop namelijk dat ik 150 man toch ongeveer wel moet redden met deze Peavey set, ik denk namelijk dat ik beter dit kan kopen als nieuwe speakers van Skyec of Dap, en dat is, omdat de feestjes die ik nu wil draaien bijvoorbeeld maar op een hockeyfeestje zijn, en dan zijn die feesten meestal nog niet eens met 150 man...

En bovendien kom ik met de speakers die ik nu heb laag te kort, hoge tonen gaan vreselijk snel bagger klinken en dat wil ik niet.

Dus daarom dacht ik aan deze Peavey speakers, ik zal met de 18" subs geen laag te kort komen voor rond de 150 man, en de topjes kan ik altijd nog uitbreiden als dat nodig is (de subs uiteraard ook)

Ik ga volgende week even bij de winkel langs, ze hebben een showroom met speakers, en veel spul van Peavey.. Als ik de speakers daar op goed hard volume kan beluisteren en het is naar mijn zin, denk ik toch dat ik ze ga kopen.

Bovendien, als ik over een tijdje flink ga uitbreiden, dan kan ik een Peavey set, met de amps en crossover in flightcase,beter verkopen als een set van Skytec, ten minste, dat denk ik?
      peavey is een top merk.
      ik werk al ruime jaren met dit merk en het heeft een warm geluid
      Skytec is echt troep !!
      ik gebruik de sub omtronic as 470 in combinatie met peavey pro15
      en een meng tafel van het zelfde merk peavey de xr 800f
      2x 210 wats rms boxen peavey pro 15 300 rms 600 consumptie pouwer
      ik zweer hier bij er is niets veel beters ja wel een merk maar dan moet je stevig in de portimunee , dynacord cobra

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

En nou met leestekens graag...

Dynacord Cobra valt ook nog wel mee qua prijs, kijk eens rond op het forum (beter: kijk eens rond in het wereldje van de PRO-audio) en schrik je een ongeluk van wat sommige dingen moeten kosten...

En je spreekt jezelf een beetje tegen: Skytec is troep, maar omnitronic komt er errug dicht in de buurt hoor, wordt hier op het forum niet erg hoog van opgegeven (net als Skytec))...

Maar met Peavey is inderdaad niets mis.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Met Peavey niks mis? Ik heb ze nog steeds die reeks met piƫzotweeters niet vergeven... En die krengen uit de jaren '80 met hun typisch basloze "Amerikaanse" sound waren ook niet echt geslaagd voor onze markt.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by Hederik
            Aangezien ik ook veel contesten zie op internet waar ze Peavey met Marshall vergelijken, dacht ik dat Peavey wel een redelijk merk zou zijn aangezien Marshall goeie kwaliteit betreft..
            marshall is een merk die uitsluitend gitaarversterkers maakt. (vroeger ook zang enzo maar dat doen ze al 30 jaar niet meer)

peavey die vergeleken wordt met marshall is gegarandeerd een post op een gitaarforum. En peavey gitaarversterkers dat zijn prima dingen , ik heb ze zelf ook

peavey maakt ook bruikbaar PA spul maar die zie je niet veel in europa. Hier worden voornamelijk de goedkopere lijnen verkocht. En die zitten in de categorie huges en knetter en bodemprijs JBL lijn.

Beter dan dap maar zeker geen toppers.
            Last edited by showband; 28-11-10, 12:30.
            lekker belangrijk!

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

Toen ik starte 5jaar geleden had ik een peavey setje gekocht (2x eurosys 2 en eurosys 500RX). Vond het setje voor die prijs echt wel OK klinken en voldoende volume (samen met alto 2x750w versterker).

Ik denk vaak dat mensen gewoon teveel verwachten van zulke speakers en dan gewoon teveel power insturen en te luid gaan (met alle gevolgen vandien). Als je hun limieten waardeert kan je er jaren van genieten.

Btw ook wel eens last gehad van die tweetertjes maar heb ik vervangen inderdaad door jb systemkes van ocharme 3,95 (via deze site). Is 5 minuutjes werk.

Maar zoals hier ook wel eens word aangehaald is het soms verstandiger om nu 2 degelijke topkasten te kopen (15" als vo dj is). En dan later subs bij te kopen. Is altijd beter dan kopen en verkopen.

Comment

Working...