Originele flightcase net te klein

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kenzohendriks
    • Jan 2009
    • 126

Originele flightcase net te klein

Hallo,

Ik heb deze flightcase gekocht:
    SKB standaard 19 inch rack

Nu kom ik net 1 a 2 mm te kort

Dat wil zeggen: Ik krijg net de bovenste versterker er niet in geschoven
    Hoe kan dit?
    Is gewoon een originele flightcase?

Hebben meer mensen hier last van?
    Vriendelijk bedankt
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Volgens mij zijn SKB cases zo massaproductie dat die afwijking niet mag kunnen (is dat Nederlands?). Dus ik denk dat er misschien nog kunststof dopjes onder je versterkers zitten? Hierdoor kan namelijk de hoogte van een versterker net boven de 2HE of 3HE (of 1HE of 4HE of...) uitkomen. Dit geeft geen problemen bij montage met blindpanelen tussen de amps, maar direct op elkaar lever je telkens zoveel in dat je de laatste amp er niet inkrijgt.

Gr, @lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• kenzohendriks
      • Jan 2009
      • 126

Vind het raar. Er zaten rubbere doppen onder de versterker maar die zijn er allemaal vanaf.

Ik heb een 8HE

Ik heb
      3x versterker (3x2HE)
      1x processor (1x1HE)
      1x Aansluitpaneel (1x1HE)

ik zie ook niet echt iets onder de versterker ofzo waarom hij iets hoger zou moeten zijn dan 2HE (tiende milimeter ofzo)

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Een hoogte eenheid (1HE) is volgens de norm 44,45 mm. Het is dus eenvoudig na te gaan of de kist de goede hoogte heeft. Wat vaak voorkomt, vooral bij glijrails, is, dat M6 bouten gebruikt worden, met een onderlegring, die om de kop van de bout valt. Bij gebruik van voornamelijk 1HE modules, waarbij de gaten aan de rand zitten, zitten dit soort ringen elkaar in de weg en vallen de modules niet tegen elkaar, maar hebben tussenruimte. Het is belangrijk om in dit geval kunststof ringen te gebruiken, die alleen onder de kop van de bout vallen.
        Bij montagerails, met voorgestansde gaten voor kooimoeren, of rails met tapgaten (bestaan ook nog), is het vaak onmogelijk de kuipringen te gebruiken, omdat de modules niet op kunnen schuiven en de ringen dan op elkaar vallen.
        Kwestie van even meten dus 8x 44,45=355,6mm. Zoniet, voldoet de kist niet aan de norm.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• kenzohendriks
          • Jan 2009
          • 126

ok bedankt, ga het morge even nameten

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

Vermoedelijk houdt er iemand zich niet aan de standaardmaten. Idd dus even nameten.
            Als je het rack op de achterkant legt en de boel niet vastschroeft, krijg je dan alles er wel goed in?

Comment

• kenzohendriks
              • Jan 2009
              • 126

ja das ook zoiets raars... de versterkers steken achter uit...

dacht toch dat het standaard maten moesten zijn. De deksel is wel een beetje hol dus krijg hem hopelijk wel dicht. Heb het niet kunnen testen.

Ik heb de kist recht staan en begin te stapelen (onderaan het aansluitpaneel 1HE)

Daarna 3 versterkers en daarop de processor (1HE)...

Het laatste gaat er net niet in.

Ik heb ook de processor eerst geprobeerd maar dan krijg ik de 3e versterker er weer net niet tussen

Comment

• @lex
                • Jul 2006
                • 1087

Originally posted by kenzohendriks
                ja das ook zoiets raars... de versterkers steken achter uit...
                Tja, das je eigen meetfout. Tunneldiepte is geen gestandaardiseerd ding: servers hebben dieptes tot 75cm, een racklight vind je al onder de 15cm. Dus dat had je moeten meten alvorens de kist te bestellen.

Er zijn aan zo'n kist twee zaken gestandaardiseerd: aantal HE en dat hij 19 inch is. Dan blijven er voor jou twee opties open: hoeveel HE wil je en hoe diep wordt de kist. Als je op maat maakt/laat maken dan is de hoeveel HE natuurlijk vrij in te plannen.

@lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

als je met oudere conventionele eindbakken gaat werken zitten die nog wel eens ruim in de jas. Omdat die zo zwaar zijn gebruikten ze vroeger gewoon dikker plaatmateriaal. En dat viel in een rek nog wel eens tegen. (ik heb nog een oude zeck) Maar die doe je normaal ook niet met 3 stuks tegelijk in een kunststof kist.

Maar drie eindbakken in een 8 HE SKB heeft nog meer vraagjes.
                  Beetje 2U versterker weegt gemiddeld 15kilo. (oplopend tot 26kilo) Dan gaat jouw rek tegen de 50kilo wegen. Is het gewicht niet wat hoog voor een dunwandige schil? SKB achtigen halen hun stevigheid ook uit de voor en achterdeksel bij transport met de deksels eraf en de warmte uit de versterkers op vol gas.. tegen het kunststof

Die SKB handvaten midden in het dunwandig plastic zijkant...brr
                  lekker belangrijk!

Comment

• kenzohendriks
                    • Jan 2009
                    • 126

ow... daar heb ik inderdaad allemaal niet bij stil gestaan...

ik dacht dat het standaard diepte was. (ik heb 2 dap palladium 1600 en 1 dap palladium 2000)

Wat voor flightcase raden jullie dan aan?

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Die SKB prullen zijn leuk voor een paar effectjes maar zeker niet geschikt voor zware eindbakken.
                      Daarvoor moet je toch echt naar serieuze berken multiplex cases toe en die kosten geld.
                      Ook verstandig is om op voorhand een onderzoekje te doen wat je nodig hebt, dat kan je een hoop ergernis en geld schelen in de toekomst.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• kenzohendriks
                        • Jan 2009
                        • 126

Idd... ik dacht dat het modern was een Kunstof flightcase te hebben maar er helemaal niet bij nagedacht dat ze te klein zouden zijn en dat zo'n kist dat gewicht niet kan hebben (misschien)

Ik kijk gewoon naar een houten flightcase

bedankt

PS: op de site staan ze wel met 4 versterkers in... daardoor heb ik me laten misleiden

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

^
                          |
                          |
                          ik vind dat toch wel een heel dappere kist.

Ga je dat even aan de handles optillen? Dan zou ik een quantumdeal bij de orthopeed maken.

Wielplaten onder SKB's matchen niet met drempels als je dit soort gewicht erin doet. Die moet je dan trouwens ook echt wel met een sjorband er zo strak aanvast zetten dat je de kist gelijk crunched.
                          lekker belangrijk!

Comment

• shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

zoizo... als je eindtrappen erin gaat doen, liever losse 2 he kistjes, denk ook even om je rug
                            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Ik heb er ook één staan, gebruik ik alleen voor opslag van niet gebruikte 19" apparaten.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...