LEM DX81 uitgang knalt erdoor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tukkie
    • Aug 2010
    • 20

LEM DX81 uitgang knalt erdoor

Ik heb sinds kort een LEM dx81. Alleen als ik de muziek via het mengpaneel harder zet, knalt er iets in het mengpaneel doorheen zodat er geen muziek meer de uitgang uit komt. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

Groeten,
    Brian
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Lekker duidelijk uitgelegd, zal eens in mijn glazen bol kijken om te zien wat er aan de hand is.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Zelfs nadat de glazenwasser net langs is geweest blijft die van mij troebel...
      Er knalt iets. Is het een boombox? Van U.S. Blaster? Een bang for the buck?

Groet, Rob.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Laten we beginnen bij het noemen van het juiste apparaat, dat lijkt me handig.

Ik kan niks noppes nada vinden over een LEM DX81. DX24 en DX26 wel, maar de DX series bij LEM zijn processors (DX = Digital Xover?)

Als ik dan verder iets van het berichtje van Tukkie probeer te maken kom ik ergens uit op een ingebouwde peak limiter ofzo, alleen het 'knallen' is daarmee nog niet verklaard, maar dat kan ook een figuurlijke uitdrukking zijn (zekeringen knallen er ook uit, zoiets).
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Stevengos
          • May 2010
          • 106

Originally posted by tukkie
          Ik heb sinds kort een LEM dx81. Alleen als ik de muziek via het mengpaneel harder zet, knalt er iets in het mengpaneel doorheen zodat er geen muziek meer de uitgang uit komt. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
          Ik voeg me bij renevanh. Je hebt het hier over dat er iets in het mengpaneel niet echt lekker zit bij de uitgang, terwijl je een apparaat noemt dat niet eens bestaat (voor zover ik het niet heb kunnen vinden).
          Dus vandaar de vraag, over welk apparaat gaat het nou? De mixer, processor (de DX series van LEM) of een ander dingetje in de keten van de geluidsbron tot de speakers? En daarnaast, weet je zeker dat het probleem dan ook echt bij dat apparaat ligt? Heb je elk apparaat in de keten apart onderzocht?
          Als je deze dingen een beetje hebt opgehelderd, kunnen wij je verder helpen.
          Ben trouwens wel benieuwd hoe hard je de muziek (ik neem aan van jouw mp3/4, laptop, cd-speler enz.) laat binnenkomen en of je niet gewoon, zoals al eerder gezegd. Je tafel tegen de clippen aan het spelen bent. (mocht het hier over de tafel gaan)

Nou tukkie, verklaar je nader... dan hoeft keenoncool niet verder te zoeken naar een nieuwe glazenwasser

Ondertussen, 'k voeg me bij de ijseters aan de zijlijn en wacht rustig af.
          Last edited by Stevengos; 04-08-10, 01:00. Reason: ff wat onnodige meligheid weggehaald
          De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

Heren toch...

Lem maakte vroeger erg nette dj mixers.. Stevig spul allemaal. Alleen is Lem nooit zo goed geweest in websites bouwen, dus grote kans dat je daar niks meer over vind.

Nog een leuk item trouwens.. Deze dj mixers hadden een ingebouwde peak limiter ! Potmetertje om de treshold in te stellen zat mooi achter een plaatje. Typische gevalletje van je doelgroep goed kennen !!

Maar om terug te komen op topic, ik vermoed dat de mixer gewoon stuk is. Dus of uitzoeken of je zelf iets mis doet, en anders hulp zoeken van mensen die er wel verstand van hebben !
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Stevengos
              • May 2010
              • 106

Nu je het over Dj-mixers hebt, vind ik wel iets over een LEM DM-81. Dus misschien dat de TS (topic starter) dat bedoeld, maar ben benieuwd hoe de TS bij een dx 81 is gekomen.

@Fïesta, Hoe ben je op DJ-mixers uitgekomen? Want de TS geeft daar niets over aan.

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Vroegah zelf zo'n ding gehad !

Comment

• tukkie
                  • Aug 2010
                  • 20

Sorry, ik bedoel ook LEM dm81, dit is een dj-mixer.

Ja, ik heb alles apart getest en weet zeker dat het aan de mixer ligt. Na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat er een soort van demper voor de uitgang zit die ervoor zorgt de uitgang er niet door gaat. Is het mogelijk om deze demper te verwijderen? Of zal dit schadelijk zijn voor de uitgang?

Groeten

Comment

• FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

Klinkt als een defecte limiter... Netjes naar een service punt brengen..

Comment

• tukkie
                      • Aug 2010
                      • 20

Ik hem een anders setje boksen erachter gezet met wat meer vermogen. Alleen nu kan ik het zo hard zetten als ik wil. Dus misschien toch niet defect?

Comment

• Stevengos
                        • May 2010
                        • 106

Waar het om gaan is dat je op de mengtafel het signaal een beetje rond de nullijn houdt (bij de meter), waarbij er uiteraard uitschieters kunnen zitten in het rood, maar het meest nette is als je niet constant je tafel in het rood gooit. Vind je het te zacht, dan moet je niet het signaal omhoog gooien zodat je constant tegen de max. van de tafel zit, maar gewoon de versterkers omhoog draaien of zoals jij al aangaf een andere PA-set nemen (speakers, andere versterkers).

Maar je moet gewoon telkens opletten dat je niet constant in het rood of tegen de limiter aanzit (bij bijv. versterkers, mengtafels enz). Want daarvoor is de apparatuur niet gemaakt en zou je zelfs met een beetje geluk ook nog het spul kunnen slopen.

Nu geef je dus aan dat je dus nu een PA-set hebt genomen die wat harder kan. Dus ik neem aan dat je niet meer zoveel in het rood zit bij de tafel en dus hopelijk niet meer zoveel met de limiter te maken krijgt. Dus je hebt wat dat betreft geen last meer van het uitvallen van het signaal. Maar dat het geluid uitvalt als je tegen de limiter aan zit, is niet echt goed heb ik het idee. Je zou er nog even naar kunnen laten kijken.

Gr. Steven
                        Last edited by Stevengos; 04-08-10, 18:29. Reason: ff goed NL ervan gemaakt :P

Comment

• tukkie
                          • Aug 2010
                          • 20

Klopt, als ik tegen de 0 zit gaat het inderdaad goed. Zelfs als ik in het rode ga, blijft het signaal erdoor komen. Dus een anders PA-setje was de goede oplossing.

Bedankt allemaal!

Comment

• FiëstaLj
                            • Oct 2000
                            • 2068

@tukkie Ik denk dat jij de perfecte mixer hebt gekocht.. Nu de treshold van die limiter naar minimaal draaien en dan komt het wel goed met jou..

Sjonge...

Comment

• Stevengos
                              • May 2010
                              • 106

Originally posted by FiëstaLj
                              ...Nu de treshold van die limiter naar minimaal draaien en dan komt het wel goed met jou...
                              Kun je ook even onderbouwen waarom?

Comment

Working...