Advies gezocht 'Behringer PA-set met 6 Speakers & Amp rack'

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brimidor
    • Aug 2010
    • 7

Advies gezocht 'Behringer PA-set met 6 Speakers & Amp rack'

Beste forum leden,

Ik sta op het punt om een pa-set aan te schaffen (2dehands) maar ik ben niet overtuigd of het een slimme aankoop is.
    De 'Behringer Speakerset bestaande uit:

* 2 x Behringer B1800x
    * 4 x Behringer B1520
    * 1 x Behringer EP 2500 versterker voor de subwoofers
    * 1 x Behringer EP 1500 versterker voor de full-range speakers
    * 1 x Behringer CX2300 Super X Pro actieve cross-over
    * 1 x DAP 6 HE flightcase op wielen met rem voor de versterkers
    * 1 x Powercon aansluitkabel
    * 2 x 10 meter speakon 4 polig voor tussen de amprack en de subs
    * 4 x 1.5 meter 2 polig speakon om door te lussen naar de full-range speakers
    * 2 x 10 meter 2 polig speakon om 2 full-range speakers verder weg te zetten

Behringer EP 2500 aangesloten op '2x Behringer B1800x en 2x Behringer B1520'
    Behringer EP 1500 aangesloten op '2x Behringer B1520'

Ik vroeg me het volgende af:
    Is deze set verouderd?;
    Hoe is de kwaliteit van het geluid naar verwachting?;
    Welke prijs raden jullie mij aan?;
    Aanrader of niet?;
    Zijn er nog mensen met slechte ervaringen met onderdelen uit deze set?

Aanvullende informatie*
    -Volgens verkoper 5 jaar geleden aangeschaft; (2dehands of nieuw?)
    -Verkoop reden: 'Dj gear verkocht dus rest over' en 'verhuizing geen plek meer'
    -Aan de set zijn geen storende beschadigingen, maar de speakers zelf zijn allemaal voor zien van een beschemende tapijtlaag en op sommige randen is er een stukje af. Dit heeft verder geen effect op de prestaties of de algehele look van de set. (verkoper)

Met vriendelijke groeten,

Brimidor
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

De genoemde Behinger set draait al een tijdje mee en is een echt instapper setje. Een setje dat je waarschijnlijk na een tijdje zal verlaten omdat je het; of niet leuk vind om te doen, of dat je het wel leuk vindt en dan het serieuzer aan wilt pakken.

Even nog wat vragen; Heb je al rondgekeken wat er voor hetzelfde geld te koop is en hoeveel man en welke soort feesten wil je er mee gaan doen??? Dat is best belangrijk om je een advies te geven voor de eventuele aankoop ervan.

en niet onbelangrijk; welke voorkeur heb je zelf??

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

Ik zit eens even te kijken naar de vermogens, of ik zie iets heel doms over het hoofd, of er is veel te veel speaker bij veel te weinig versterker:

B1520 1200W 8 Ohm (2x)
      B1800X 1600W 8 Ohm (2x)

Alle 4 op een EP2500:
      8 Ohm: 2x 500W
      4 Ohm: 2x 750W <-- (bij 2x 8 Ohm parallel per kanaal)
      2 Ohm: 2x 1200W

B1520 1200W 8 Ohm (2x)
      Op een EP 1500:
      8 Ohm: 2x 280W <--
      4 Ohm: 2x 450W
      2 Ohm: 2x 700W

Ik vind de versterkers nogal onderbemeten voor deze speakers.
      Vooral de EP 1500 die met 2x 280 Watt 2x 1200 Watt speakers aan staat te sturen. Maar bij de EP2500 zit ook een flink gat in de begroting, afhankelijk hoe de speaker verdeling is over de kanalen.

Dat levert grote problemen op bij hogere volumes (het lijkt me dat dat is waar de set voor gebruikt gaat worden). Bij aanschaf zou ik de set eens heel erg goed beluisteren of de hoog drivers allemaal nog wel leven. Het zou me in deze niets verbazen als die er (allemaal?) uitliggen of beschadigd zijn.
      Last edited by remco_k; 10-08-10, 09:18.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Remco_k, ik zal even de waardes hier neerzetten volgens de specificaties achterin de handleidingen van de Behringer website:

B1520:
        300W RMS/1200W piek @ 8Ohm

B1800
        450W RMS/1800W piek @ 8Ohm

EP1500:
        260W @ 8Ohm/400W @ 4Ohm - Stereo
        800W @ 8Ohm/1400W @ 4Ohm - Brug

EP2500:
        450W @ 8Ohm/650W @ 4Ohm - Stereo
        1300W @ 8Ohm/2400W @ 4Ohm - Brug

Zoals jij nu misschien ziet heb jij het enkel over de piek i.p.v. RMS vermogens. Dat je een set moet gaan beluisteren voordat je deze koopt ben ik geheel met je eens maar ik denk dat de door jouw genoemde reden best wel meevalt.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Ik ben erg benieuwd welke prijs je voor deze set moet gaan betalen.
          Dat is in dit geval zo ongeveer de belangrijkste factor of het een goede koop is of niet.
          En je geeft geen enkele info waarvoor je het wilt gaan gebruiken, festivals zul je er niet mee kunnen doen, disco bij de plaatselijke buurt barbecue zal het een heel lekker setje voor zijn.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• brimidor
            • Aug 2010
            • 7

De persoon vraagt 1600 en dat is na mijn idee niet erg goedkoop.
            Ik ga deze set voor verschillende redenen gebruiken waar ik u kan garanderen dat deze set hoge volumes moet aankunnen. Zoals ik al gelezen heb is er een gebrek aan vermogen voor de boxen en dat is niet ideaal gezien dat ik hoge prestaties nodig heb. Zowel geluidskwaliteit als geluidsniveau.
            En met een onderbuik gevoel dat de risico groot is dat je de versterkers en/of hoog drivers kunt opblazen bij hogere volumes, je niet zorgeloos op een feest kunt draaien. En dat zou erg jammer zijn

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Denk dat je voor die prijs nergens een zo complete set zult vinden.
              Het verhaal dat je versterkers onderbemeten zijn valt nog wel mee, zo aan de vermogens te zien is het redelijk in balans, er wel van uit gaande dat Berhinger een beetje optimistisch is over de vermogens die de speakers aankunnen.
              Kwaliteit is een rekbaar begrip, denk dat deze set mij niet zou bekoren maar een beginnend DJ zal het super vinden.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Het gaat zeker om deze advertentie:
                Marktplaats.nl > Behringer PA-set met 6 Speakers & Amp rack - Muziek en Instrumenten - Speakers

Je geeft aan dat de set gegarandeerd hoge volumes moet aankunnen voor jouw gebruiksdoel waarbij je geluidskwaliteit en geluidsniveaus verwacht. Wees niet bang dat wij je gaan "beconcurreren" maar als je een advies wilt mag je best iets meer openheid geven waarvoor je het wil gaan gebruiken. Met meer informatie kunnen wij je ook (veel) meer vertellen over deze of ander/beter materiaal.

Had je zelf al onderzoek gedaan bij o.a. de fabrikant Behringer of de set wel (kan) voldoet(n) aan je eisen?

Niet onaardig bedoelt, weet je ervaring niet maar krijg de indruk door wat en hoe je schrijft je werkelijk geen idee hebt waar je op moet letten en alleen kijkt naar hoeveel (piek) vermogen (in WATT) er staat?

Wat zijn je verwachtingen zelf bij een set van 1600 euro gezien jij hoge prestaties nodig hebt?
                Denk je dat een set die verwachting voor dat bedrag waar kan maken qua kwaliteit en niveau zo jij stelt?
                Heb je een (maximaal) budget (in gedachte) waarvoor jij denkt een set naar eigen wensen/eisen te kunnen aanschaffen?
                Last edited by vasco; 10-08-10, 16:04.

Comment

• remco_k
                  • Sep 2002
                  • 325

Originally posted by vasco
                  Zoals jij nu misschien ziet heb jij het enkel over de piek i.p.v. RMS vermogens. Dat je een set moet gaan beluisteren voordat je deze koopt ben ik geheel met je eens maar ik denk dat de door jouw genoemde reden best wel meevalt.
                  Je hebt gelijk. Ik heb niet goed gekeken of de vermogens van die speakers piek of RMS waren en heb gewoon RMS aangenomen. Stom. Ik vond al dat er zo'n groot gat tussen zat en voelde al aan m'n water dat er iets niet aan klopte. Ik ga me effe schamen.
                  Last edited by remco_k; 10-08-10, 13:33.
                  Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                  Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...