Faders mengtafel mx2442a

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hederik
    • Feb 2009
    • 42

Faders mengtafel mx2442a

Hoi,

Ik heb een behringer mx2442a mengtafeltje.

Ik heb de mengtafel gister uit mekaar gehaald, en één van de drie losse printplaten los gehaald.

Namelijk de printplaat waarop de main channel links/rechts zitten.

Ik heb een nieuwe schuifpotentiometer nodig voor zowel de main faders rechts/links.

Wie weet welk type faders ik nodig heb?
    Ik doe ze maar allebei ook al kraakt er maar eentje omdat het niet te vertrouwen is of het andere kanaal ook niet gaat kraken.

Ik ben zelf niet zo heel handig in solderen etc, en ik durf ook niet zelf zo'n fader te vervangen.

Weet iemand misschien een elektronica zaakje in de buurt van Woudenberg die dit kunnen doen?

Of is er iemand op het forum die zich aanbied dit voor mij te doen tegen vergoeding uiteraard?

Alvast bedankt!

Hederik
    maatwerk is topklasse
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Is dat dat zelfde mentafeltje waar je andere kappen voor zoekt?

Lijkt wel of je een kat in een zak gekocht hebt.

Comment

• Hederik
      • Feb 2009
      • 42

Haha ja, dat klopt.

Bij de aankoop zag het er goed uit, en ja, op de beschermkappen na en één fader die kraakt is die ook helemaal goed.

Ik heb er verder niks over te klagen, ik laat nu het geluid gewoon via de subgroepen lopen zodat ik de main faders links/rechts niet eens hoef te gebruiken. Maar toch is het onhandig omdat de sub-outs jack zijn en de main mix outs zijn XLR.

En daarom wil ik graag die 2 main mix faders vervangen.

Iemand die weet welke faders ik moet hebben, en wie kan ze voor mij vervangen?

Bedankt!!
      maatwerk is topklasse

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Peppi en kokkie oplossing: overbrug die master faders allebij.
        Master uitgang doet het dan weer prima, is alleen niet meer regelbaar.
        Kosten: een paar korte stukjes draad. Een beginnende soldeerder moet dit makkelijk zelf kunnen.

Waarschijnlijk is de grootste uitdaging voor de beginner om te bepalen waar hij wat moet overbruggen.

Heel erg peppie en kokkie, maar wel effectief.

In het geval je toch nieuwe faders erin wilt zetten: Doe eens een belletje naar Feedback in Utrecht, misschien hebben die wel gegevens van de faders en/of adres van een bedrijf die het voor je kan regelen.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Die peppie en kokkie oplossing gaat het echt niet worden, niet echt praktisch wanneer je master faders continu vol open staan. Dan moet je alle kanaalfaders bijregelen wanneer je iets harder wilt of je moet alles via de subgroepen laten lopen.
          Meestal zijn volume faders 100 kOhm en dan moet je de logaritmische uitvoering hebben. Maar, als het goed is staat de waarde er ook wel op en anders is het heel gemakkelijk na te meten met een simpele multimeter.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hederik
            • Feb 2009
            • 42

Op de faders zie ik niks staan qua info etc.

Ik heb de fader niet van de printplaat afgehaald omdat ik niet weet hoe dat moet.

Ik heb nog eens zitten zoeken, en deze fader van conrad, gaat die werken op mijn mengpaneel? Dan bestel ik er 2 en dan hoop ik dat een elektro winkel of iets in de geest ze kan vervangen.

SCHUIFPOTENTIOMETER - Schuifpotmeters - Conrad Electronic

Gaat dit werken??
            maatwerk is topklasse

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Je doet er, omdat je zo te lezen geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent, beter aan het complete mengpaneel ter reparatie aan te bieden, de meeste reparateurs hebben er een hekel aan om de 'ellende' van een ander op te knappen.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by MusicXtra
                Je doet er, omdat je zo te lezen geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent, beter aan het complete mengpaneel ter reparatie aan te bieden, de meeste reparateurs hebben er een hekel aan om de 'ellende' van een ander op te knappen.
                [FONT=Verdana]Beter nog, op elektrische apparaten betaal je een recyclagepremie. [/FONT]
                [FONT=Verdana]Wel bij Tehringer komt die goed van pas.[/FONT]
                Afvoeren, en koop een degelijk iets.

Tip aan de TS, deze mengtafel zal nooit betrouwbaar zijn om live in te zetten. Je zal de ene breuk na de andere hebben.

Comment

• Hederik
                  • Feb 2009
                  • 42

Hmm, ik snap wat je bedoelt.

Dus die potentiometer die ik stuurde, is niet de goeie neem ik aan uit jouw bericht? Ik heb zojuist iemand gevonden die dit wel kan solderen.

Als ik van iemand mag weten of die potentiemeter de goeie is dan koop ik hem zo snel mogelijk...

Bedankt
                  maatwerk is topklasse

Comment

• Gitarist 62
                    • May 2006
                    • 278

Originally posted by Hederik
                    Hmm, ik snap wat je bedoelt.

Dus die potentiometer die ik stuurde, is niet de goeie neem ik aan uit jouw bericht? Ik heb zojuist iemand gevonden die dit wel kan solderen.

Als ik van iemand mag weten of die potentiemeter de goeie is dan koop ik hem zo snel mogelijk...

Bedankt
                    Dat kan je zo niet zien Hederik, Je moet ook de WAARDE van het ding weten (bv 10k of 100k, of nog iets anders) Als het er niet op staat: Meten!! En of die ALPS fader van conrad er in past??
                    ~Clearsound~

Comment

• Radar
                      Moderator
                      • Jul 2002
                      • 890

Hendrik, als je iemand hebt gevonden die kan solderen mag ik hopen dat hij voor jou ook kan determineren om wat voor soort schuif het gaat.
                      Kan hij dit niet dan zou ik hem niet in de buurt laten van mijn mengtafel met iets wat ook maar lijkt op een soldeerbout.
                      Lukt hem dit wel dan het ding eruit solderen, meenemen naar Radio Centrum in Utrecht en daar eens navraag doen, ( En gelijk de hoofdprijs betalen )
                      Neem anders gewoon de raad aan van MusicExtra en breng dat ding ergens heen waar ze er verstand van hebben.
                      Der zal vast wel iemand in Maarsbergen rondlopen die weet wat ie moet doen.
                      En anders blijven hopen dat er hier iemand reageert die hetzelfde euvel al eens bij de hand heeft gehad.
                      Ik doe niet aan bijgeloof.
                      Dat brengt ongeluk.

Comment

• Hederik
                        • Feb 2009
                        • 42

Originally posted by Radar
                        Hendrik, als je iemand hebt gevonden die kan solderen mag ik hopen dat hij voor jou ook kan determineren om wat voor soort schuif het gaat.
                        Kan hij dit niet dan zou ik hem niet in de buurt laten van mijn mengtafel met iets wat ook maar lijkt op een soldeerbout.
                        Lukt hem dit wel dan het ding eruit solderen, meenemen naar Radio Centrum in Utrecht en daar eens navraag doen, ( En gelijk de hoofdprijs betalen )
                        Neem anders gewoon de raad aan van MusicExtra en breng dat ding ergens heen waar ze er verstand van hebben.
                        Der zal vast wel iemand in Maarsbergen rondlopen die weet wat ie moet doen.
                        En anders blijven hopen dat er hier iemand reageert die hetzelfde euvel al eens bij de hand heeft gehad.
                        Bedankt Radar,

Op de fader zelf staat niets, ik heb ook geen meter om die waarden te meten. Hoe heet die meter waarmee je het kan meten dan?

Ik doe op school eindejaars elektrotechniek maar hier weet ik niet zo veel van.

Ik laat hem er denk ik maar niet aan prutsen.
                        Ik heb al contact opgenomen met de importeur maar die verwijzen mij weer door naar Feedback, die ga ik ook maar eens een belletje geven /mailtje sturen.

In de tussentijd hoop ik dat hier iemand dit al eerder heeft gehad, ik wil het echt heel graag gemaakt hebben! twee faders van 5 euro geef ik liever uit als een heel nieuw mengpaneel, want voor mijn doeleinden voldoet deze mengtafel prima, mits er natuurlijk geen faders kraken
                        maatwerk is topklasse

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Radar
                          Bestaat die nog?
                          Originally posted by Hederik
                          Bedankt Radar,

Op de fader zelf staat niets, ik heb ook geen meter om die waarden te meten. Hoe heet die meter waarmee je het kan meten dan?

Ik doe op school eindejaars elektrotechniek maar hier weet ik niet zo veel van.
                          Eindejaars elektrotechniek en dan niet eens weten hoe je de weerstand van iets moet meten. Weet je zeker dat het niet een breicursus is die je aan het doen bent?
                          En zo te zien in een ander topic van je heb je een aardige miskoop gedaan met dat mengpaneel.

Comment

• Hederik
                            • Feb 2009
                            • 42

Bestaat die nog?

Eindejaars elektrotechniek en dan niet eens weten hoe je de weerstand van iets moet meten. Weet je zeker dat het niet een breicursus is die je aan het doen bent?
                            En zo te zien in een ander topic van je heb je een aardige miskoop gedaan met dat mengpaneel.
                            Haha, Nou weerstand meten is het probleem niet, maar voor mij is het dan NOG niet duidelijk wat ik moet kopen. Stel dat de weerstand nou 100k ohm is, betekent dat dan gelijk dat ik die Alpa schuifpotentiometer kan aanschaffen?
                            Er is altijd wel weer iemand die hier zegt dat je weer iets anders moet kopen..

Is de weerstand van die fader alles wat ik nodig heb?

"een aardige miskoop" is ook wel weer overdreven, alles werkt behalve die 1 krakende fader.
                            En dan die kappen aan de zijkant, ja daar baal ik wel van, je kan ze er ook af laten maar dan heb je meer het gevoel dat je achter een rechthoekige plaat zit als een mengpaneel.

Ik vraag niet voor niets of iemand ze misschien nog heeft...!
                            maatwerk is topklasse

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Sorry dat ik het zeg maar ik denk dat je iets beter je ogen de kost moet gaan geven. In mijn eerste reactie hier heb ik al aangegeven dat je de logaritmische versie moet hebben.
                              Dus, de fader eruit solderen, weerstand meten, mechanische maten vergelijken met de fader die je wilt kopen en vervolgens die fader in de juiste waarde en logaritmisch bestellen. Eenmaal ontvangen, uitpakken, in de daarvoor bestemde gaatjes plaatsen, vastsolderen en.... Klaar is Klara.
                              Maar, 95% van wat ik hier heb geschreven had je volgens mij zelf ook kunnen bedenken...

Comment

Working...