Keuze tussen Yamaha en Soundcraft

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.C. Sound & Light
    • Aug 2010
    • 12

Keuze tussen Yamaha en Soundcraft

Hallo, voor een theater/circusgroep ben ik op zoek naar een tweedehands geluidstafel.

Nu heb ik een aantal interessante aanbiedingen gekregen.

Een soundcraft LX7 en een Yamaha M2000

Ik ken de LX7, maar heb totaal geen ervaring met de Yamaha.

Uit de manual heb ik begrepen dat het eigenlijk een monitor tafel is, maar volgens de andere specs zou hij prima zijn voor hun toepassingen.

De tafels komen van eerste gebruikers, waarbij de m2000 ouder is dan de LX7.

Het grote voordeel van de Yamaha is dat de kanalen simpel per 4 te vervangen zijn. Maar de look en dan vooral de metertjes zijn wat ouderwets.

Er even van uitgaande dat beide tafels helemaal in orde zijn, waar doe ik dan een betere koop aan, kwa kwaliteit.
    Account niet meer actief.
  • Tom06
    • Aug 2009
    • 161

Ik zou de soundcraft kiezen gewoon ook omdat ik hem lekker vind aanvoelen. Daar moet je dus ook goed opletten dat je niet alleen kijkt naar de kwaliteit van het geluid maar ook naar hoe hij aanvoelt. (dus de faders ect.)

Verder heb ik de ervaring dat van yamaha mixers de faders na een tijdje stroef worden. Mischien hebben andere betere ervaring met yamaha?
    Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• J.C. Sound & Light
      • Aug 2010
      • 12

Ik neigde zelf ook al heel erg naar de soundcraft. Vooral omdat ze die groepen toch nooit allemaal gaan gebruiken. Twijfelde alleen of de Yamaha veel beter zou zijn. Die LX7 valt natuurlijk wel onder de budgetlijn van Soundcraft.

edit: topic vervalt, want de soundcraft is inmiddels verkocht. de twijfel of de Yamaha blijft wel bestaan, vooral omdat er ook niet echt reacties komen denk ik dat een Yamaha veel gebruikt wordt, wat vast niet zonder reden is.
      Ik ga dus nog even verder zoeken.
      Last edited by J.C. Sound & Light; 24-08-10, 12:12.
      Account niet meer actief.

Comment

• darco
        • Sep 2009
        • 135

Heb geen ervaring met het bewuste type van yamaha, gebruik wel nog steeds een yamaha mc2404II, dewelke het na al die jaren nog perfect doet. Is ook 2dehands aangekocht en heb er tot op heden geen spijt van en ook geen last van storingen of stroeve faders.

Comment

Working...