hulp bij licht & geluid

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • willywortel
    • Sep 2010
    • 3

hulp bij licht & geluid

Beste mensen,

Ik had al een onderwerp geplaatst, maar deze is gesloten.
    Het waren ook mischien iets te veel vragen, je moet zelf natuurlijk ook wat uitzoeken.
    Daarom beperk ik me tot deze ene vraag:
    Wat is nou een redelijk budget om mee aan te komen?
    4 podia, waarvan 3 overdekt in een kleine spantent, en 1 open air van +/- 350 m2
    Dag 1 word overal dance muziek gedraait, en dag 2 zullen er bij 2 podia bandjes komen optreden en bij 1 podium word weer dance muziek gedraait.
    Renevanh kwam al met een budget van 2500- per podium en 350,- personeelskosten, maar dit was dan al een podium voor bandjes.
    In het budget moeten licht / geluid / truss / op- en afbouw / etc. zitten, de podia regel ik zelf.
    Het licht en geluid moet gewoon goed zijn, maar wel zo goedkoop mogelijk.
    Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen.

Met vriendelijke groet,
    Willywortel
    Last edited by willywortel; 06-09-10, 07:54.
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Leg je vraag voor bij een aantal licht en geluidsbedrijven, vraag een offerte aan.
    Dan kun je kijken wat je krijgt voor hoeveel, daar is een beslissing uit te halen.

Er zitten wat bedrijven hier op het forum maar ook bij jou om de hoek zullen ze zeker zitten (bij mij zijn het er al aardig wat)
    Lees net het andere topic door en je zet aardig wat op, succes ;-)

Groetjes
    Last edited by mhsounds; 06-09-10, 08:34.
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

voor een ton per jaar, een leasebak van de zaak, en een laptop en een foon erbij kom ik dat persoonlijk voor je organiseren...

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by willywortel
        Renevanh kwam al met een budget van 2500- per podium en 350,- personeelskosten, maar dit was dan al een podium voor bandjes.
        In het budget moeten licht / geluid / truss / op- en afbouw / etc. zitten, de podia regel ik zelf.
        Als je een fatsoenlijk podium regelt met een compleet trussdak (groundsupport of trussconstructie met podiumdelen er onder) scheelt dat al weer je truss/rigging.
        De genoemde 2500,- is voor mij al meerdere malen voldoende geweest om een complete geluidsset + basis lichtsetje (4x 4bar, 4x MH en stevige strobo) te krijgen, en dat is een prima setje voor een klein podium met wat bandjes.

Op/afbouw en bediening zijn personeelskosten. Elk bedrijf regelt dat anders, maar als je uitgaat van ongeveer 350,- per persoon, uitgaat van 3 man om de show te draaien (misschien 1 erbij om te bouwen/breken, hangt van het bedrijf af) gaat je dat pakweg 1500,- incl erbij kosten. Licht/geluid + personeel zit je dan dus op pakweg 4000,- voor een podium voldoende uitgerust voor bandjes. Podium kost je iets van 1200,- ex, bandjes zelf kosten ook nog wat, catering erbij, hekken, toiletten, vergunningen, beveiliging, enz enz en je zit op pakweg 15.000,- voor een geheel podium met alles erop en eraan (wel zelf nog even een begroting maken he ).

Idem voor een 2de podium, al kun je catering, toiletten, kassa, deel van de afzetting en beveiliging misschien al delen wanneer je ze tactisch plaatst.

Bij het organiseren van een dergelijke evenement komt heel veel kijken, je bent wel een paar maandjes aan het voorbereiden en plannen. Wanneer je je onzeker voelt/bent over bepaalde aspecten, haal er dan iemand bij die hierover kan adviseren. Veel bedrijven doen dat als een soort van service, gewoon gebruik van maken door uit te leggen wat je wilt en te vragen wat de beste oplossing is.
        Uiteraard kun je hier altijd om een second opinion vragen, dat is soms wel nodig.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Ik heb het eerste onderwerp niet zonder reden afgesloten!
          zie net dat je daar een mailtje over hebt gestuurd, dat zal ik bij gelegenheid beantwoorden.

Feit blijft dat deze insteek niet is hoe dit forum werkt.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...