Licht advies

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tukkie
    • Aug 2010
    • 20

Licht advies

Dag allemaal,

Ik ben van plan om een klein beetje licht te kopen. Dit omdat ik binnenkort een licht tafel krijg. Alleen heb ik een beetje jullie advies nodig.

Dit is wat ik graag wil:
    2x bewegend licht
    2x par

Het hoeft helemaal geen groot spul te zijn. Aangezien het voor prive gebruik is. En heel soms voor kleine feestjes.

Tevens is het de bedoeling om de par lampen op de licht tafel aan te sluiten via DMX. Zodat ik er een beetje mee kan spelen.

Wat zouden jullie doen?

Groeten,
    Brian
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Welke lichttafel krijg je?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• remco_k
      • Sep 2002
      • 325

En wat is je budget?

Verder lijkt het mij wenselijk dat je meteen zelf komt met een voorstel van een paar lampjes. Doorgaans wordt er dan wat meer met je meegedacht omdat je zelf het "moeilijke" werk al gedaan hebt.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• tukkie
        • Aug 2010
        • 20

Ik heb even een sms gestuurd naar de persoon van wie ik de licht tafel krijg.

Mijn budget ligt bij de €100,-.

Ik heb zelf al beetje gekeken alleen ik zou niet weten wat ik zou moeten nemen omdat er zoveel keus is.

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by tukkie
          Ik heb even een sms gestuurd naar de persoon van wie ik de licht tafel krijg.

Mijn budget ligt bij de €100,-.

Ik heb zelf al beetje gekeken alleen ik zou niet weten wat ik zou moeten nemen omdat er zoveel keus is.
          Je wil 2 parren op DMX én twee wappers hebben voor 100 euro?

Ik wens je nu alvast veel succes...
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• tukkie
            • Aug 2010
            • 20

Ik heb geen idee wat dit allemaal gaat kosten. Misschien dat iemand hier eens wil kijken wat de goedkoopste parren op dmx zijn? Want hier heb ik totaal geen verstand van.

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Ik denk eerlijk gezegt dat je niet eens een degelijk setje van 4 x par 56 en een dmx balkje kunt krijgen voor 100 euro.
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• tukkie
                • Aug 2010
                • 20

Het is toch ook mogelijk om 2 DMX parren los aan te sluiten op een lichtmixer?

Heb even wat gezocht.

Kan je deze ook op je mengtafel aansluiten?
                Last edited by tukkie; 06-09-10, 19:24.

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by dj-wojcik
                  Ik denk eerlijk gezegt dat je niet eens een degelijk setje van 4 x par 56 en een dmx balkje kunt krijgen voor 100 euro.
                  PA-Markt, ik had er 2 voor 100,-

Maar zonder gekheid: 100,- is wel erg krap voor wat je wilt. Een LEDpar kost je al zo'n 60,- per stuk, een scanner of iets in die richting al rond de 200,- per stuk.

Ben benieuwd met wat voor lichttafel ze komen aanzetten, met een lite-4 ga je geen scanners kunnen aansturen
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• remco_k
                    • Sep 2002
                    • 325

Ik heb geen idee wat dit allemaal gaat kosten. Misschien dat iemand hier eens wil kijken wat de goedkoopste parren op dmx zijn? Want hier heb ik totaal geen verstand van.
                    Wat dacht je van gewoon even rondkijken in de shop, doorlezen van wat manuals en inlezen wat DMX eigenlijk is?

Zelf iets doen is blijkbaar een grote drempel?
                    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• tukkie
                      • Aug 2010
                      • 20

Ik krijg een showtec showmaster 48. Heb zelf gekeken en ben tot een besluit komen dat ik 2x led par neem.

Alleen bij de showtec krijg ik geen kabels voor voeding ofzo? Weet iemand misschien wat voor kabel ik hier moet doen?
                      Kan het kloppen dat dit met een powercon aansluiting moet?
                      Last edited by tukkie; 08-09-10, 15:44.

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Ik krijg een showtec showmaster 48. Heb zelf gekeken en ben tot een besluit komen dat ik 2x led par neem.

Alleen bij de showtec krijg ik geen kabels voor voeding ofzo? Weet iemand misschien wat voor kabel ik hier moet doen?
                        Kan het kloppen dat dit met een powercon aansluiting moet?
                        De Showmaster heeft normaal een (bijgeleverde) adapter, die gaat gewoon in het stopcontact.
                        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• rene.derksen
                          • Feb 2004
                          • 649

Wat een inzicht hier...

De beste jongen zoekt gewoon een bewegend effectje (beweegt toch ook...) en een parretje waarvoor geen dimmer nodig is, een ledparretje dus.

Voor 100 euro kom je dan waarschijnlijk óf aan 2 ledparren óf aan 2 bewegende effectjes..

Je moet hier dan inderdaad nog wat extra investeren in DMX kabels en evt. stroomkabel.
                          Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...