Hoe LED parren aansluiten hoe adresseer je ze?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S-N-P
    • Aug 2010
    • 13

Hoe LED parren aansluiten hoe adresseer je ze?

Ik wil een lichtset aanschaffen maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik ze aan moet sluiten en adresseren. Kan mij dat uitleggen?
    Met dit setje wil ik beginnen: _SET_ - LightmaXX PAR 56 Black Short inkl. Show Stand I Alu + Zub. : Lichtsets
    maar dan in plaats van Elation T20F Schuko Chase Controller, de Showtec SC 2412.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
  • Junior
    • Jan 2010
    • 114

LED Parren?
    Die zitten niet in de door jou gekozen set.

Eerst moeten we weten om welke parren het gaat voor je kan zeggen hoe ze geadresseerd moeten worden.

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

Volgens mij zijn dit gewone Par 56 Parren, en de Elation T20F is een soort dimmer/controller, die volgens de fabrikant ook geschikt is om led parren te chasen.

Als je bij deze set een showtec sc 2412 doet in plaats van de elation zul je weinig aan kunnen sturen, en moet je er ook een DMX dimmer bij kopen.

Hier is absoluut niets LED's aan behalve de leds in de aansturing.
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• chippie
        • Jul 2006
        • 528

Je moet 3 dingen onderscheiden.
        1 welke lamp of LED PAR ga je gebruiken.
        2 welke aansturing voor lampen.
        3 welke paneel om de lampen te bedienen.

Je bericht is niet echt duidelijk.

Je wil LED's gaan aansturen. LED's hebben meestal meer dan 3 DMX adressen. Dus lees eerst een hele boel over DMX, wat het is en wat het doet. (neemt anders teveel tijd in)

Als je dat paneel SC2412 zou kopen kun je max 6 lampen aansturen. En dat is niet overzichtelijk met zo'n paneel. Ik zou overgaan naar een PC met USB sturing naar DMX. Freestyler, Chamsys, Entec. (Zie dit forum)

Je kunt dan de kleuren instellen op het scherm door de kleur te kiezen ipv schuifjes te bedienen die je nooit in dezelfde kleur kunt zetten bij de volgende gig.

Voorbeeld van een LED DMX sheet:

Dus even samenvatten:
        Lampen hebben een aansturing nodig dwz een doosje die DMX signalen kan ontvangen en deze dan omzet naar een sturing voor 230V signalen te beinvloeden. Bvb een dimmer, chaser etc.
        LED's hebben deze sturing al in hun behuizing zitten en hier heb je dus geen extra dimmer,chaser of andere voor nodig.

Om je lampen(met dimmer of chaser) of LED's aan te sturen heb je een DMX signaal nodig.

Dat kan met een paneel die DMX out (SC2412) heeft of een USB dongle met DMX.
        Deze laatste heeft dan wel een computer en software nodig.
        Software zijn bij sommige merken gratis en met dongle kom je ook rond de 150 euro. Maar kun je meer lampen(met dimmer of chaser) of LED's bedienen, zelfs movingheads of scanners.

Veel plezier.
        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by S-N-P
          Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
          Bovenstaande verhaal zou het al wat moeten verduidelijken.
          Maar zelf de theorie begrijpen, is een absolute must.
          Hier zou je kunnen beginnen: DMX512 - Wikipedia
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Deze vraag komt hier de laatste weken bijna continu voorbij! Dit is volgens mij toch wel duidelijk een gevalletje zoekfunctie!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

Misschien tijd voor een stickie?
              Freelance Light and Video |
              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...