SRX 718 S WOOFER JBL welke versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tama user
    • Sep 2010
    • 1

SRX 718 S WOOFER JBL welke versterker

graag jullie mening
    jbl en ook andere merken verkopen passieve woofers
    hoe kan men juist weten welke versterker het beste past bij de woofer die je koopt
    ik heb interesse in de woofer van jbl SRX 718S een woofer met 18" speaker en heeft 800 watt rms bij 8 ohm
    voor de jbl gebruikers had ik ook graag je mening willen weten over deze woofer die ongeveer 1100 euro kost wat toch al een grote uitgave is
    mvg
    mark
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Dit forum heeft een zoekfunctie, als je die gebruikt met de juiste trefwoorden kom je bijna oneindig veel topics tegen die over dit onderwerp gaan.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

SRX 718 zijn prima subs! veel power en het weegt geen drol. je kan ze makkelijk in je eentje 4 hoog stapelen in de bus.
      en via de goede kanalen kun je ze ook nog wel een stuk goedkoper krijgen als 1100 euro!

kwa versterker raad ik een crown i tech 4000 of XTI 6000 aan goede preset eropzetten en gas erop!

Originally posted by tama user
      graag jullie mening
      jbl en ook andere merken verkopen passieve woofers
      hoe kan men juist weten welke versterker het beste past bij de woofer die je koopt
      ik heb interesse in de woofer van jbl SRX 718S een woofer met 18" speaker en heeft 800 watt rms bij 8 ohm
      voor de jbl gebruikers had ik ook graag je mening willen weten over deze woofer die ongeveer 1100 euro kost wat toch al een grote uitgave is
      mvg
      mark
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Over het algemeen wordt als vuistregel voor vermogen dit aangehouden:

Het opgegeven RMS vermogen voor de luidsprekers X 1,5 รก 2 moet de versterker kunnen leveren, dus in jouw geval:

800x1,5=1200W RMS (ik neem aan bij 8 ohm)

800x2=1600W RMS (weer bij 8 ohm)

Dus de versterker moet tussen de 1200 en 1600 Watt RMS kunnen leveren bij 8 ohm. Afhankelijk of je 1 of 2 subs hebt moet de versterker dat vermogen in "bridge" (gebrugde stand, als de versterker dat aankan!) of per kanaal kunnen leveren, uitgaande van een 2 kanaalsversterker.

Zorg wel dat je een goede beveiliging hebt (limiter/processor), anders gaan je speakers met een te zware amp net zo makkelijk de lucht in als met een te lichte, maar als je niet in de clip gaat moet dat goedkomen. Welke toppen komen er trouwens boven?

Succes met uitkiezen!, Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Ik wilde zeggen: Als ik ooit nog 'ns geld over heb voor een leuk, compact setje voor erbij, dan zou ik 'n setje van die subs kopen met de 712 er op...

Toen dacht ik: maar voor rond de 10.000 is ook zat ander spul te koop! Waarna ik tijdens het checken van de prijslijst er achter kwam dat je voor minder dan 6.000 euri's zo'n setje hebt, met 'n stel XTi's er voor!

Conclusie: standaard klinkt het niet werelds ('t blijft JBL en ze komen niet uit de 4890-serie...) maar weet uit ervaring dat je met wat tweaken er een heel leuk, compact en lichtgewicht setje aan hebt wat zeker leuk kan klinken!

En over de 4890-serie gesproken: Ik weet dat Audiologic in BerliCum nog een setje 4892's met daaronder 4893's en een DSC260 voor echt heel erg weinig heeft staan. 't is dat ik er zelf te weinig mee zou doen, want anders...
          Last edited by Outline; 27-09-10, 20:55.

Comment

Working...