Laser en mesh/gaasdoek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cris
    • Oct 2005
    • 61

Laser en mesh/gaasdoek

Hey
    ik heb ooit eens gehoord dat je met een gaasdoek/mesh doek een extra effect met de laser kan maken, nou heb ik op het internet een beetje gezocht en valt er eigenlijk erg weinig over te vinden.
    Ik heb net een nieuwe laser gekocht met ilda sturing en ik wil er de mooiste effecten er mee uithalen.

nou is mijn vraag waarvoor word dat doek gebruik
    en wat is het effect met dat doek. moet zoiets op een speciale afstand hangen ofzo..
    en wat voor doek is het beste voor te gebruiken.

gr cris
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

dat "doek" wordt vaker in de zaal gehangen om animaties/teksten weer te geven.
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Om met een laser op te projecteren kun je zo'n beetje elk doek wel gebruiken. Een doorsnee beamerscherm kan bijvoorbeeld prima, maar dan heb je dus het probleem dat je de laser acterin moet hangen of de laserstralen door het scherm geblokkeerd worden.

Als je een doek of scherm gebruikt dat tot op zekere hoogte transparant is komen de stralen er nog doorheen, een populaire keuze is kaasdoek of een ander soort gaas. (Ik heb zelf goeie ervaringen met doorsnee horregaas, al is dat wat stugger en moeilijker snel op/af te rollen). Veel hoeft het niet te lijden, tenzij je er Watts aan laservermogen doorheen wil sturen, dus ik denk dat je wel wat kan vinden in de stoffenbak.

Zorg er natuurlijk wel voor dat je doek netjes geïmpregneerd is voordat je ermee in grote lokaties gaat showen.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...