split voor monitor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

even verder borduren op dit 'oude' topic.

Als ik een split maak tbv een 2e tafel (monitorsplit), bak ik dan alle drie parallel aan elkaar( sig+, sig-, gnd), of laat ik bij de monitortafel-xlr de gnd los?

(ik heb even een stageblok met monitor aftak opengeschroefd, en daar is alleen sig+ en sig- (na een trafootje) aan de xlr gebakken, de gnd zit wel als shield om de kabel, maar is aan de xlr-input zijde dus niet aangesloten( bij de foh out wel natuurlijk)).

waarom wel of waarom juist niet?

Ik kan alleen bedenken dat je er dan geen fantoom op kunt zetten.

alvast bedankt
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by BJD
      ..
      Je krijgt sowizo met impedantieverschillen te maken waarbij je dan toch liever actief split, en als je 3x split naar 3 tafels (FOH, MON, Broadcasting) vergroot je de kans op aardproblemen ook aanzienlijk.
      volgens mij werkt 95% van de stage-blokken ook zo...

aardproblemen zouden, wegens gebalanceerd, eruit moeten vallen...

conclusie : antwoord B : omgekeerde Y-kabeltje. ( het echte Y kabeltje maakt 2 mikes op 1 kanaal mogelijk, handig voor oa tom-mikes bij gebrek aan kanalen..)

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

En waartoe dient de 'grote ground lift beugel'? Deze onderbreekt de massa (van de monitorharting met het chassis/foh harting), dus niet de afzonderlijke XLR-en.
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by Stoney3K
          In principe maakt het niet uit of je de direct-out van je mixer gebruikt of je een XLR splittertje gebruikt. Het eerste kost je natuurlijk wat minder kabels en ziet er netter uit
          Even voor mijn beeldvorming hoor;
          - Y-split is een kabel
          - Direct out is een kabel

Welke van deze twee oplossingen kost volgens jou wat minder kabels en waarom is de één netter dan de ander (onder een afrok ziet men er niets van)

Daarnaast maakt het wel een verschil of je de direct out gebruikt of Y-split i.v.m. gain-invloed van de direct out.

Comment

Working...