scanners in grotere aantallen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pjadskop productions
    • Nov 2008
    • 128

scanners in grotere aantallen

Dag beste forumgenoten,
    ik had me graag een aantal scans aangeschaft voor mooie podiumeffecten en dergelijke te kunnen bouwen.
    Nu had ik wat zitten rondzoeken en ik kon ofwel

10 showtec scorpion 180 scans kopen (2dehands)

ofwel

8 HQ power nexus 250 (nieuw)

beide voor 1600 euro

ze zouden ook gebruikt worden voor dan appart met kleine drive in's.

Heeft iemand ervaring met deze scans of een ander voorstel misschien?
    Last edited by pjadskop productions; 09-10-10, 21:12.
    Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Een fatsoenlijke scanner kost in zn eentje vaak al 1600 euri... Ik zou zeggen, kijk naar de Martin SCX series (500,600,700), dat zijn hele leuke scannertjes, alleen valt de lichtopbrengst van de 500 me zwaar tegen...

In het goedkope segment schijnt de JB winner veel waar voor je geld te leveren.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Originally posted by djspeakertje
      Een fatsoenlijke scanner kost in zn eentje vaak al 1600 euri...
      Kweenie wat voor scanners jij bekijkt... zelfs de SCX700 zit op de helft.

k zou zeggen, kijk naar de Martin SCX series (500,600,700), dat zijn hele leuke scannertjes, alleen valt de lichtopbrengst van de 500 me zwaar tegen...
      Komt misschien ook wel omdat die SCX'en een 150W halogeenlampje hebben. Overigens vind ik persoonlijk de SCX500 nog prima licht geven voor waar het voor dient, maar dat is dus dan als toevoeging bij een bergje 300W parren, niet als primair effect tussen 1KW'ers

De door TS aangehaalde scanners werken overigens met een 250W MSD (gasontlading) lamp, dat is wel een verschil.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

De Winner is een goede scan en betaalbaar ( 185,00 ) deze is ook met een ontladingslamp 150W ( 215,00 zonder lamp )

Heb er zelf 16 stuks ( 24V 250W versie ) en deze draaien al ruim 4 jaar wekelijks zonder problemen.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Rolight | Webshop+

@de forumbeheerders: Sorry voor de "vijandige" link, maar deze verkopen jullie volgens mij niet.

@ReneVanH: zelfs de 250XT kost nog 1800 euro.

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Robe clubscan 250 kost ook nog zo'n [FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot] €1.140,91 in een niet nader te noemen webshop.

Oh ja iritatie factor, het is scan of scans, niet scanner of scanners dat is zo'n ding wat bliep doet bij de appie heijn...
            [/FONT]
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• pjadskop productions
              • Nov 2008
              • 128

Waarschijnlijk hebben de meesten onder jullie al door dat ik niet van plan ben 1600 euro per scan uit te geven, bijgevolg zouden we misschien wat minder met dure scans kunnen smijten (dan haal ik liever een 8-tal toch al redelijk degelijke movingheads)
              zoals al vermeld zijn de scans msd 250 of gwn 250w, en geen hmi 1200, anders zou ik me een paar golden scan van clay paky hebben aangeschaft (want die heb ik zien voorbijkomen voor 250 stuk ergens)
              Er is dus een reden waarom het niet in het licht forum staat maar in newbie's.
              Last edited by pjadskop productions; 09-10-10, 21:26.
              Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

Working...