Elation

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gurb
    • Nov 2009
    • 26

Elation

Hallo allen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een lichttafel en heb al verscheidene merken voorbij horen/zien komen (van minder goed en goedkoop(showtec)tot een stuk beter en duur (MA)), o.a. hier op het forum en zit nu met een vraagje(s)

Waar zou ik een Elation moeten plaatsen qua kwaliteit/prijs
    Is dat vergelijkbaar met showtec of stukken beter en meer vergelijkbaar met ZERO of ETC? Ik heb daar namelijk wel een aantal leuke tafels zien staan, maar nou ben ik benieuwd of dat wat kan zijn of dat ik beter nog ff verder kan kijken?

Oh ja, het is voor kleine theatervoorstellingen in de aula van een schoolgebouw (voorstellingen van ong. 100 man.) Tips voor andere merken, specifieke tafels zijn ook altijd welkom.
    Last edited by Gurb; 27-10-10, 14:22. Reason: Toevoeging
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Elation maakt voor de budget lichttafeltjes gebruik van dezelfde OEM artikelen als Showtec, Botex, enz.
    Persoonlijk heb ik echter wel altijd liever Elation omdat ze er toch iets mee doen wat het gebruik een stuk fijner maakt en de tafel betrouwbaarder. Ooit een Showtec LC1224 en een Elation SceneSetter 24 naast elkaar gebruikt... de Showtec gaf soms rare kuren, faders zijn redelijk snel brak en ik zal maar niet over storingen in de DMX beginnen. Op de Elation zat een vergelijkbare lichtset (ander zaaltje)... geen enkel probleem.
    Op een gegeven moment de tafels verwisseld... toen verhuisde de problemen ook.

In relatie tot ETC of ZERO88 is Elation echter wel een budgetmerk. Als je een ETC Smartfade ofzo kan kiezen, lekker voor die tafel gaan. Ik heb geen idee hoe je die tafel bedient, maar kwalitatief is het sowieso beter
    Last edited by renevanh; 29-10-10, 11:34.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Ook hier geldt de wijze spreuk:

Goedkoop is duurkoop!

Verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten.
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Originally posted by renevanh
        Elation Smartfade
        Uhhh????

Overigens prefereer ik de zero88 Jesters boven de etc smartfade. Vooral het aantal chses en quelists (1) dat je onder de etc kwijtkunt is erg mager.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Gurb
          • Nov 2009
          • 26

ok, duidelijk.
          thnx voor de info.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by Big Bang
            Uhhh????
            Haha, Elation Smartfade... ik was niet wakker denk ik

Heb er even netjes ETC van gemaakt.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...