Kent iemand deze set???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michh
    • Oct 2010
    • 7

Kent iemand deze set???

Beste Iedereen,

Ik ben dus Michh en nieuw op dit forum, dus het kan zijn dat ik wat foutjes maak, ik weet nog niet exact hoe het hier werkt.

Ik liep onderlaatst op een lokale braderie hier, en daar speelde een bandje, niks bijzonders verder, maar het geluid dat ze bij hadden daar in tegen wel.
    Ik loop al een tijdje mee in de geluidswereld en ik kon het setje niet thuis brengen van welk merk het is of iets dergelijks.
    Ik weet wel dat het ontzettend zuiver en vol klonk, daarom ben ik er ook benieuwd naar.

Hier onder staat een link naar een foto ervan, misschien dat jullie het kennen of iets?

XSetje.jpg picture by Michh89 - Photobucket
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

lijkt mij een setje van EV??
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Lijkt mij dat iemand met een EV set niet z'n logo's der af gaat slopen.
      Meeste fabrikanten vermelden 'ergens' op een speakercabinet naam/type.
      Aan de achterzijde wellicht?

Tip voor de volgende keer: loop even naar de man achter de knoppen, die weet doorgaans heel goed waar hij mee op pad is.

Spannende statiefjes trouwens voor deze speakers!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Dit lijkt mij....

Zelfbouw!

- De bouten/schroeven e.d. zijn nog in RVS en niet zwart gepoedercoat
        - U-Bracket waar de twee kastjes mee 'gestacked' worden zien er niet merk-waardig uit. Ik zou bijna zeggen; daar heeft het te weinig fratsen voor. Maar dat de twee buizen nog iets uitsteken boven het kastje zelf, dat deed het hem.

Het lijken mij twee line-array kasten (of wanne-be's) met een planar-wave hoorntje.
        Waarschijnlijk zoiets als dit: http://www.licht-geluid.nl/forum/zel...waveguide.html en dit: http://www.licht-geluid.nl/forum/zel...ine-array.html

De sub zou ik prima zelfbouw kunnen zijn. Dubbel 15" of dubbel 18".
        Wat me opvalt is dat het punt waar de bovenste houten plaat de plaat aan de zijkant raakt, dat deze niet afgewerkt/opgevuld is. Dat zie je wel vaker bij zelfbouw. Verder ook bij de sub weer de RVS bouten/schroeven.

Ik licht alle punten even toe dmv deze afbeelding:

Beetje onduidelijk wellicht, ik ben niet bepaald capabel met Paint, haha.

Mvg,

Teun
        Last edited by 4AC; 30-10-10, 13:51.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Michh
          • Oct 2010
          • 7

Reacties gaan snel hier haha,

Ik was toen ze klaar waren naar de man echt de knoppen gelopen, dit bleek de drummer van de band te doen, die vertelde mij dat ze het altijd huren bij een geluidsbedrijf uit de streek daar.
          Hij zei ook dat de set nog niet zo heel lang bestaat, zou misschien kunnen verklaren waarom dingen zoals de schroeven, en de buis nog niet afgewerkt zijn??
          En verder dat hun er heel tevreden over zijn, en dat de set daar in de buurt al een flinke vlucht heeft genomen, omdat ze het al op meerdere plekken in zeer korte tijd zijn tegen gekomen...

Enige wat ik kon ontdekken aan de kast was een ingevreesd logo op de achterkant van de kast, een HF aan elkaar, verder niks.

Comment

• Michh
            • Oct 2010
            • 7

@ 4AC,

Ik heb de kast van dichtbij gezien, en ik kon geen punten vinden die niet afgewerkt of opgevuld waren, die hoek die jij aanwijst had wel een donkerdere kleur dan de rest van de kast, lijkt mij eerder dat die beschadigd is geweest en is bijgewerkt of iets.

Comment

Working...