MC2410 onderdelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jell e
    • Dec 2010
    • 3

MC2410 onderdelen

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier, en ik wist niet waar ik deze moest plaatsen. dus hier leek me we geschikt...

maargoed in onze kerk hebben wij een Yamaha MC2410 staan. (de handleiding: http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/...s/MC2410MG.pdf)
    nu is daar alleen de verbinding met de koptelefoon kapot... zoals te zien is op te foto's hieronder. we hebben het al een keer gesoldeerd, maar toen we hem er weer inzetten, gingen er spontaan weer 2 draadjes kapot. dus ik ben opzoek naar een nieuw onderdeel. maar op de site van yamaha kan ik er niks over vinden, xodra je daar naar service en support gaat, staat dit mengpaneel er niet meer bij, en nederland en omstreken heeft geen servicepunt oid.

dus weet iemand waar ik zoiets vandaan kan halen?
    alvast bedankt,

Jelle

• tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Heb je het gesoldeerd ? ( zoals een reparateur zou doen )
    Of een klodder tin erop gewreven ? ( zoals de meeste hobby bob's doen )

Zo te zien niet echt een bijzondere lastige flatcable om te solderen.
    Heeft een dunne ader en is lastig te strippen, maar verder niet zo dat er continu een draad breekt.
    your light !

Comment

• jell e
      • Dec 2010
      • 3

zoals de reparateur hebben we hem gemaakt. anders zou hij alleen maar kortsluiting enzo gaan geven, schiet je ook niet echt wat mee op... draadbreuken enzo is het probleem gelukkig ook niet.

maar dis al de 3e keer dat hij los zit, dus ik dacht: als we een nieuwe kopen, dan zal dat vast wat steviger zijn, en houd hij het weer even uit... alleen is dat ding dus nergens te vinden :S

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Nee, dat zal ook wel lastig worden. Ik denk niet dat je dit ding als reservedeel kunt kopen.
        Gewoon even goed herstellen is waarschijnlijk beter.
        Haal de kabel er helemaal uit, knip er een klein stukje af, strip en vertin de draadjes.
        Maak de printgaatjes schoon. Steek de bandkabel weer in de gaatjes en plak hem vast, met hotmelt ofzo. Ga pas solderen als de kabel vastzit. Die dunne draadje kun je niet mechanisch belasten, dan breken ze inderdaad, daar zijn ze ook niet voor bedoeld.
        Niet te dikke pook gebruiken en geen S39 ofzo. ( ik mag toch hopen dat deze laatste opmerking echt niet hoefde te maken....)

Comment

• jell e
          • Dec 2010
          • 3

hmmm ja dan gaan we dat maarweer doen. solderen doe ik overigens neit zelf, heb al moeite met een XLR kabel dus dan zal dit al helemaal niet lukken.
          maar als het goed is, is hij vanaaf weer gemaakt, dus kan ik weer even vooruit.

bedankt voor alle moeite

Comment

Working...