led par 56 in kamer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jortis
    • Nov 2008
    • 9

led par 56 in kamer

hoi mensen,

ik heb nog wat geld over en nou wil ik nog wat led parren kopen voor kamer nou gaat het om een kamer van 4,6 meter bij 5,5 meter. dus in totaal een oppervlakte van 25,3 m2 en dan 4 showtec ledpar 56. En nou was mijn vraag of ik dan wel genoeg licht heb om m'n hele kamer te verlichten want mijn andere lamp haal ik dan weg

wat als ik alles gekocht heb en het is niet genoeg licht baal ik ook
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Ik heb een keer een kleine ruimte uitgelicht op een feestje door 4 van deze spotjes tegen het (4,5 mtr hoge) plafond te richten, dat ging krap aan, voor sfeerverlichting op een feestje. In je kamer waar je af en toe ook fatsoenlijk licht moet hebben zal dat niet genoeg zijn.

Daarnaast krijg je vreemde kleuren met zulke led spots. Je kleren zullen er in led licht soms compleet anders uitzien. Ook is het bijna niet te doen een beetje gezellige warme kleur uit zo'n led par te krijgen, laat staan fatsoenlijk wit licht.

Conclusie: als aanvulling als je kleurtjes in je kamer wilt zou het kunnen, als vervanging: no way.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• G.P.Fransen
      • Nov 2001
      • 191

Chroma-Q - Products - LED lighting solutions, lighting accessories, control and data distribution

Comment

• Drumvogel
        • Nov 2004
        • 175

Is ook prijstechnisch ontzettend vergelijkbaar met showtec par 56 led.

Comment

• jurrikka
          • Jun 2009
          • 96

Ik denk dat die 4 parren wel genoeg zijn voor zo'n kamer.
          Ik heb zelf 2 Eurolite LED parren en daar kan ik een aardige ruimte mee dekken (groter als die kamer in ieder geval).
          Maar als je ze voor sfeer wilt gebruiken kun je beter halogeen halen... Maar voor een discotheek is het wel goed.

Comment

• Mark-LED
            • May 2004
            • 822

Wat een onzin..

1) kleurmenging van die dingen is crap.
            2) warme kleuren zijn crap, warm wit (zelfs bij benadering) kan je vergeten.
            3) bekabeling: hoe wil je dat mooi wegwerken? DMX kring moet rond en spanning moet rond, wordt nooit écht netjes.
            4) betrouwbaarheid is crap: snel en vaak dode segmenten.
            5) verveelt snel.
            6) prijs/kwaliteit/genotsfactor is compleet uit verhouding.
            7) etc.

IK (let op, dat is mijn mening) zou het nooit doen. Laat lekker die halogeen of gloeilamp erin zitten, en geef je geld uit aan een goede dimmer en een stukje RGB strip voor onder je vensterbank of iets. Gebruik RGB LED als accentverlichting, NOOIT als hoofdverlichting.

Comment

Working...