Raar maar waar...?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atari
    • Jan 2011
    • 3

Raar maar waar...?

Hallo Allemaal,

Ik weet helaas niet zoveel over audio techniek, maar ik heb een paar kleine vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Sinds 2,5 jaar ben ik met live audio apparatuur bezig om live te zingen.

Ik ben begonnen met een Powerworks sound house one set met op de sub 300watt en tops 150 p/st.
    Ik vond dit een redelijk goed setje voor max 50 tot 75 personen.

Om de wat groter optredens te kunnen versterken ben ik over gestapt op de HK Audio elias px (ik hou van het hifi geluid) met 400 watt op de bassen (2x) en 400 watt op de tops (2x).

nu mijn vragen...

Het valt mij een beetje tegen wat de elias set aan volume meer presteert dan mij vorige powerworks. Het verschil is 600 watt om 1600 watt..
    Kan iemand mij dit verklaren?

Achter op de elias zit een gain knop die staat altijd op 0.. moet ik die mischien standaard op +6 zetten.. ik ben bang dat ik het dan opblaas.

En als laatste er komt een lelijke witte streep op de bas boxen in het schuimwerk wat niet meer weg te halen is. Is dit normaal of typisch HK?

(extra info) Tijdens de wissel van de sets is er niets veranderd aan de mengpaneel of type muziek.
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Het standaard verhaaltje:
    zit je niet blind te staren op vermogens, maar let vooral ook op het rendement (decibelletjes).

Comment

• atari
      • Jan 2011
      • 3

ik heb de tech. data voor aankoop bekeken

de elias set is:
      Empfindlichkeit 1W/ 1m104 dBMax. Schalldruck @ 10% THD 128 dB@ 10% THD (half space)Verstärker Topteil400 W
      en de powerworks

250 watts program @ 4 ohms
      101 dB 1W/1m*

dus ook hier moet de elias meer kunnen produceren, wat hij wel doet, maar in verhouding met zowel prijs als vermogen niet (powerworks 799 euro/ elias 3.300,00 euro)

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Heb je een decibelmeter ?

Ik denk dat als je gaat meten de Elias set wel meer druk zal geven.
        De Powerworks toppen hebben een piezo tweeter van 2 euro die echt niet fijn klinkt.
        De Elias set zal waarschijnlijk een stuk rustiger en zuiverder klinken en daardoor lijkt het alsof het niet harder gaat....

Comment

• Lynx
          • Nov 2010
          • 94

De gainknop kan je gerust wat hoger zetten. Die HK ampjes zijn redelijk goed beveiligd met 2 limiters. Pas als de rode ledjes gaan branden zit je te hoog met je gain. Ook de master op je mengtafel kan je nog hoger zetten.

En wat Han zegt...

Wat betreft die witte streep. Is er misschien tijdens het dweilen van de vloer bleek op de sub gekomen? of een ander schoonmaak middel?

Comment

• gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

Van boxen heb ik geen verstand, maar wel van witte strepen...

Zet de stofzuiger er eens op. Het kan stof zijn wat door de luchtverplaatsing in het schuim gaat zitten. Waarschijnlijk zit achter de witte streep een poort.

Comment

• Richnies2000
              • May 2008
              • 204

die witte streep zou nog eventueel stofdeeltjes kunnen zijn die vanuit de poort worden aangezogen

even proberen met perslucht het weg te blazen!

Comment

• Robert H
                • Jan 2006
                • 378

Originally posted by atari
                En als laatste er komt een lelijke witte streep op de bas boxen in het schuimwerk wat niet meer weg te halen is. Is dit normaal of typisch HK?
                Volkomen normaal. Onze subs hebben ook grijze vlakken op de plek waar de poorten zitten. Doorgaans zijn dit na een feesttentje de enige droge plekken op het schuim, de rest is doordrenkt van het bier ;-)

Comment

Working...