Studio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stijnie34
    • Jun 2010
    • 41

Studio

Hallo,

Wie kan mij wat meer vertellen over het inrichten enz van de studio.
    Welke effecten doe je bij welke vocal enz.?

hier een foto van de studio:

Groet,
    Stijn
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

Een opleiding studio techniek (onderdeel van sounddesign in mijn tijd) aan de HKU duurt 4 jaar. (waar ik eerlijkshalve bij moet zeggen dat ik na 2 jaar gestopt ben.)
    Maar dan nog is het lastig om 2 jaar kennis hier in een reply te gooien. Jemig, waar moet je beginnen.....
    Beetje moeilijke vraag maar er zijn zat boeken over geschreven.
    Wat ik zelf een heel leuk boek vind om te beginnen is Illustrated Home recording Handbook van Ronan MacDonald. Moet toegeven dat het niet heel diep gaat, maar voor een beginner best leuk. succes ermee.

hier zelfs een linkje naar het goede boek.
    Last edited by freek; 09-01-11, 02:43. Reason: link toegevoegd

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Dat zijn zaken die je idd beter uit een boek kunt halen, van het internet kunt plukken, zelf moet proberen of een combinatie daarvan.
      Sowizo is er geen gouden standaard. Iedereen doet het weer op zijn eigen manier, met eigen effecten, met eigen instellingen daarvoor met eigen microfoons, met de eigen oren. Daarnaast kun je beter ook simpel beginnen en langzaam uitbreiden in plaats van alles eerst in huis te halen om vervolgens er niets van te snappen.

Dat is hetzelfde als dat ik nu ga vragen hoe ik een atoombom kan maken. Het verrijkt uranium, plutonium en de TNT lading heb ik al in huis. Iemand enig idee?

Comment

Working...