Floorplan software?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lpeters
    • Feb 2011
    • 3

Floorplan software?

Beste members,

Kennen jullie een programma waarmee je op een redelijk eenvoudige manier een floorplan kunt maken?
    Het liefst een programma welke al een library heeft met de standaard festival iconen zoals podia's, tenten, toiletten, loop paden, bar punten, etc.
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Hi Peters,

Voor de mensen die deze fabrikant nog enige omzet gunnen, is M***schoft Visio een oplossing. Goedkoop, zelf symbolen ERG makkelijk aan te maken en veel te downloaden.

Verder natuurlijk Autocad en Vectorworks.

DE ideale oplossing voor zoiets, is Cast Software Vivien. Zowel 2D als 3D, op een super makkelijke manier.

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

S-Cad van Annivizion heeft standaard symbolen voor heel veel van jou behoefte.
      Porta cabins, barriers, wagenpark televisie, signing, licht, geluid, podia, meubilair, tribunes.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Podium Verhuur
        • Mar 2012
        • 480

Zijn er ook mensen die werken met het googlesketchup?b Dit programa is gratis en kan ook 3d.
        Alleen heb ik nog niet kunnen vinden hoe je afmeting kan laten weergeven, dus weet niet of het heel geschikt is.

Ik kwam hem tegen in mijn zoektocht naar een tekenprogramma om podia in te tekenen.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Google Sketch-up is een leuk programma maar kent veel beperkingen, het is dan ook, zoals de naam al doet vermoeden, echt een 'schets' programma.
          Wel is het gewoon mogelijk om afmetingen weer te geven.
          Zou, als ik een programma zocht, doorzoeken naar een programma wat je eventueel kunt koppelen aan stuklijksten, prijscalculatie, en dergelijke.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Mocht je (gelukkig) geen Winddoos hebben... dan kun je voor Mac eens ConceptDraw proberen... gebruikt deze jongen ook
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

Ja ben nu een middag bezig geweest met dat google sketchup, maar het is echt belabberd werken. Er zit wel een retangle scriptje in, maar die werkt niet heel nauwkeurig, waardoor als je met podiumdelen aan tekenen bent er nog steeds veel problemen ontstaan bij een groot podium. Door de kleine verschillen die er toch blijven bestaan komt het uiteindelijk niet mooi uit. De objecten zijn ook niet sollid dus blijft het een moeilijk iets.

Vroeger wel eens met dat wysiwyg gewerkt, dat werkte wel beter, maar de prijs is het me niet waard.

De stuklijsten en prijscalculatie is voor mij niet nodig. Zal vast heel handig zijn, maar zal er niet mee werken.

@Berolios, volgens mij gebruik ik geen winddoos, ik weet ook niet precies wat je er mee bedoeld.
              Kan wel op google dit vinden: http://nl.hardware.info/productervar...or-energeforce
              Maar dat heb ik niet. Ik werk op een scenic.

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Originally posted by Podium Verhuur
                Ik werk op een scenic.

Zo één?
                Geintje... Maar met "Winddoos" bedoelt Berolios natuurlijk gewoon M$ Windows.

Groet, Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Voor de duidelijkheid een linkje dan :
                  ConceptDraw DIAGRAM — The powerful drawing software for visualizing ideas, designing diagrams, and fostering innovation. Use it on ✔ different platforms, in ✔ every industry. Simple and powerful diagram tool for everyone.
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Podium Verhuur
                    • Mar 2012
                    • 480

Ziet er netjes uit. En zeker niet duur. Wat ik nog niet helemaal begrijp moet je nu alle drie de programma's hebben of zou ik aan pro voldoende hebben?

Comment

• daviddewaard
                      • Mar 2008
                      • 627

Ik gebruik zelf coreldraw om floorplans te maken. werk erg fijn.
                      enige nadeel : is alleen verkrijgbaar voor windhoos dus weer schakelen met VMware
                      heb zelf gewoon een hele lading aan symbolen getekend en die in een map opgeslagen zodat ik ze makkelijk op een tekening kan zetten.
                      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

Originally posted by Podium Verhuur
                        Ziet er netjes uit. En zeker niet duur. Wat ik nog niet helemaal begrijp moet je nu alle drie de programma's hebben of zou ik aan pro voldoende hebben?
                        Nee, alleen de Pro heb je wat aan in dit geval.
                        Check effe de trial, weet je snel genoeg of het werkt.

SUcces ermee !

Comment

Working...