Behringer Xenyx 1202 aansluiten op laptop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thijsmooren1
    • Feb 2011
    • 5

Behringer Xenyx 1202 aansluiten op laptop

Hallo,

Ik heb 1 (waarschijnlijk) heel simpele vraag. Ik wil graag de Behringer Xenyx 1202 aansluiten op de microfoon ingang van mijn laptop. Hiervoor wil ik de tape/ uitgang gebruiken van de Xenyx 1202. Nu heb ik na wat zoekwerk wel op diverse plekkek gelezen dat t mogelijk is de laptop aan te sluiten is op de Xenyx 1202, maar niet hoe, en wat daarvoor nodig is.

Mijn vraag is dus:
    Is t mogelijk de Xenyx 1202 via de tape/ uitgang direct via een kabel aan te sluiten op mijn microfooningang van de laptop (de laptop heeft geen bijzondere geluidskaart of zo). Ik wil namelijk even zeker weten dat ik mijn microfooningang niet beschadig of iets dergelijks door hem op deze wijze aan te sluiten!

Mvg,
    Thijs
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Je mixer stuurt op lijn nivo uit, een microfoonsignaal is veel kleiner.

Zo maar aansluiten lijkt me dus niet zo'n goed idee!

Waarschijnlijk met een DI ertussen zou het moeten werken.

Beter is het om een interface te kopen (bijv MAYA 44, of 1 van de tig andere merken types) hiermee kun je op lijn nivo via USB je laptop in.

Ik gok even dat ARX er ook wel iets voor heeft (NESCIO weet daar vast meer over te zeggen)
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• RonaldH
      • Aug 2009
      • 274

Het antwoord is net zo simpel als de vraag: Nee dit kan niet.
      Omdat de ingang, zoals je zelf schrijft, een microfooningang (werkt met kleine mV signalen) is en geen line ingang (werkt met signalen van honderden mV).
      Hierdoor zal het signaal uit het mengpaneel veel te groot zijn voor de ingang, dit hoor je dan als vervorming van het geluid.
      Beter is het om te kijken naar een geluidskaart die een line ingang heeft, en die je kunt aansluiten op USB zie:Behringer U-CONTROL UCA202.
      Bijkomend probleem is de aardlus die je maakt door zowel de laptop als het mengpaneel op de randaarde aan te sluiten.
      Dit kun je oplossen door een geschikt DI kastje tussen het mengpaneel en de geluidskaart op te nemen.
      Succes met de experimenten.
      Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• thijsmooren1
        • Feb 2011
        • 5

oké helemaal duidelijk! Bedankt!

Comment

• RenéE
          • Oct 2006
          • 291

Regelmatig is de microfooningang van je laptop ook gewoon te gebruiken als lineingang.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by RenéE
            Regelmatig is de microfooningang van je laptop ook gewoon te gebruiken als lineingang.
            Idd, op de doorsnee geluidskaart is dit namelijk een doodgewone line ingang, geen speciale mic ingang met preamp.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by Whitefarmer
              Je mixer stuurt op lijn nivo uit, een microfoonsignaal is veel kleiner.

Ik gok even dat ARX er ook wel iets voor heeft (NESCIO weet daar vast meer over te zeggen)
              Tnx, John

Er is idd een DI waarmee je dan via de USB je PC in kunt.
              Die ik ken heeft dan wel XLR inputs, dus zul je even een
              DAP (?) verloopkabeltje tulp/XLR erbij mogen aanschaffen.

Ik heb alleen ff geen ervaring of dit met een PC/laptop ook zo
              werkt? USB audio uit wel, maar in?

grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• thijsmooren1
                • Feb 2011
                • 5

Dus? Wel of geen line in? Ik wil mijn mic-in niet beschadigen! Het is verder inderdaad een doorsnee laptop (voor de duidelijkheid, het gaat om de Alternate 15p31)

En anders zou ik graag willen weten of het volgende apparaatje voldoet:
                Behringer UCA 202 USB geluidskaart voordelig kopen | prijsvergelijking goedkoopste | USB Geluidskaart

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

dd, op de doorsnee geluidskaart is dit namelijk een doodgewone line ingang, geen speciale mic ingang met preamp.
                  Correctie: op de doorsneegeluidskaart van een LAPTOP, is dit... Desktops hebben wel degelijk aparte ingangen met verschillende ingangsgevoeligheden.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by laserguy
                    Correctie: op de doorsneegeluidskaart van een LAPTOP, is dit... Desktops hebben wel degelijk aparte ingangen met verschillende ingangsgevoeligheden.
                    Desktops hebben vaak een gescheiden mic ingang en line ingang (als er een beetje fatsoenlijke kaart in zit).
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...