Ruis op via mijn laptop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikey445
    • Feb 2011
    • 1

Ruis op via mijn laptop

Ik heb sins kort een hartstikke leuk geluids setje (met boxen, versterker etc.) aangeschaft. Toen ik mijn laptop via een tulp kabeltje aansluitte kreeg ik een ruis over de boxen te horen. Als je muziek draait heb je er minder last van, maar je hoort hem nog goed. Toen heb ik er een andere laptop (van een vriend en ook via hetzelfde tulp kabeltje) achter gedaan en was er geen ruis te horen. Iemand een idee hoe dit probleem op mijn laptop verholpen kan worden?

Gr Mike
    Last edited by mikey445; 22-02-11, 12:15.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Je moet eens kijken in de functie ( zoeken.)
    Volgens mij is dat al eerder aan bod geweest .
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Alles op je pc voluit sturen, mengpaneel lekker hard insturen (niet boven de 0 dB) en zet dan je versterker eens gwn op 2 of 3 ofzo.
      Wat ook kan helpen is een stekkerdoos zonder aarding.

Comment

• RonaldH
        • Aug 2009
        • 274

Als je de laptop op accu laat werken en er is dan geen ruis, heb je last van een aardlus. De aarde komt via meerdere netvoedingskabels naar de geluidsset. Via de versterker, via het mengpaneel en via de laptopvoeding.
        Al deze aardeverbindingen worden ook nog eens gekoppeld via de audiokabeltjes (afscherming).
        De truc is dat je niet de (veiligheids)aarde los moet koppelen, maar ergens de audiolijn moet onderbreken met een DI.
        Hierover vind je op dit forum nog veel meer.
        Succes met je nieuwe set
        Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• jaksev
          • Jul 2007
          • 365

Originally posted by RonaldH
          Als je de laptop op accu laat werken en er is dan geen ruis, heb je last van een aardlus. De aarde komt via meerdere netvoedingskabels naar de geluidsset. Via de versterker, via het mengpaneel en via de laptopvoeding.
          Al deze aardeverbindingen worden ook nog eens gekoppeld via de audiokabeltjes (afscherming).
          De truc is dat je niet de (veiligheids)aarde los moet koppelen, maar ergens de audiolijn moet onderbreken met een DI.
          Hierover vind je op dit forum nog veel meer.
          Succes met je nieuwe set
          dat is idd de makkelijke oplossing, maar niet netjes

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by jaksev
            dat is idd de makkelijke oplossing, maar niet netjes
            En wat is er niet netjes aan het gebruik van een DI zoals RonaldH zegt?

Ik denk namelijk dat jij op hardstyle had willen reageren

Voor de TS:
            Zoek eens op dit forum (tip laptop ruis), er is al heel veel en erg vaak over geschreven. Ik weet zeker dat jij daar de oplossing gaat vinden zodat we het hier niet nogmaals hoeven uit te leggen. Heb je verder vragen kun je die gelijk in een reeds lopend topic hierover plaatsen.
            Last edited by vasco; 23-02-11, 13:48.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Een goedkope kleine externe audiokaart op USB kan wonderen doen, want die tulp kabeltjes zijn van mijn k**!*n.
              Last edited by frederic; 23-02-11, 14:12.

Comment

• DJ NIELS EVENTS
                • Jun 2012
                • 2

Hetgeen wat kan helpen is een DEFTIGE voeding te kopen voor je laptop (geen speelgoed dat universeel is) maar een beschermde voeding.
                dat kan pas helpen!!

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by frederic
                  Een goedkope kleine externe audiokaart op USB kan wonderen doen, want die tulp kabeltjes zijn van mijn k**!*n.
                  Ik heb er een, compleet met elektronisch gebalanceerde uitgangen (Focusrite Saffire USB 6), en toch hou ik "digirotzooi" (echt ruis is het niet, meer geknetter ofzo) in mn signaal. Als ik de laptopvoeding uit de laptop haal is het weg. Nou moet ik er wel even bij zeggen dat we bij ons op zolder geen randaarde hebben. Eigenlijk bijna nergens thuis...

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Originally posted by djspeakertje
                    Ik heb er een, compleet met elektronisch gebalanceerde uitgangen (Focusrite Saffire USB 6), en toch hou ik "digirotzooi" (echt ruis is het niet, meer geknetter ofzo) in mn signaal. Als ik de laptopvoeding uit de laptop haal is het weg. Nou moet ik er wel even bij zeggen dat we bij ons op zolder geen randaarde hebben. Eigenlijk bijna nergens thuis...
                    Daan

Nu is hier al eens een heel topic aan gewijd, dacht ik?

Het geknetter, of gereutel dat je hoort is wss je HDD en het is wel
                    een bekend verschijnsel bij Laptops, met voeding erop heb je het,
                    voeding eruit en het gereutel is weg.
                    Bij MBP heb ik het nog nooit meegemaakt

Om alle narigheid te voorkomen, gebruik ik een
                    USB DI.
                    Dit is een 1/4 19" kastje met een soort externe geluidskaart.
                    De audio haalt deze
                    USB DI uit de USB poort van de computer/laptop/MBP
                    en zet deze intern om naar 2 schone signalen links/rechts op XLR.

Zelfs 3 minuten voor begin presentatie of concert, durf ik - op deze manier -
                    echt wel, nog een audiolijntje te leggen.

grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Ha Nes,

Bedankt voor de heldere uitleg (die je overigens ook ergens anders al eens had gepost), maar stiekem was mijn post bedoelt voor Frederic. Hoe ik mijn laptop probleempje op kan lossen weet ik ook (dankzij jou, nota bene), het enige puntje is dat 2 fatsoenlijke (Klark) DI's rond de 700,- kosten, en ookal zit die ARX van jou op ongeveer 250,-, het blijft een duur ding voor 2 lijntjes D-A...

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

.....ookal zit die ARX van jou op ongeveer 250,-,
                        het blijft een duur ding voor 2 lijntjes D-A...
                        Daan
                        Alle waar naar haar geld, en idd, ARX is niet goedkoop.

Omdat ik voor mijn klussen me geen problemen kan
                        veroorloven, heb ik gewoon graag het eea bij me van ARX.
                        De USB I/O is dan ook een uitkomst. Deze kan ook analoog signaal
                        omzetten naar digitaal en stuurt het dan via de USB bijvb. je
                        computer in. Leuk voor een 2 sporenopname.
                        Dit gaat overigens niet gelijktijdig met sound uit je PC halen.

grtz

Nes
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

Ha Nes,

Bedankt voor de heldere uitleg (die je overigens ook ergens anders al eens had gepost), maar stiekem was mijn post bedoelt voor Frederic. Hoe ik mijn laptop probleempje op kan lossen weet ik ook (dankzij jou, nota bene), het enige puntje is dat 2 fatsoenlijke (Klark) DI's rond de 700,- kosten, en ookal zit die ARX van jou op ongeveer 250,-, het blijft een duur ding voor 2 lijntjes D-A...

Daan
                          2x klark DI's kosten echt geen 700 euro, dan laat je je wel heel hard naaien
                          voor 700 euro koop je er een stuk of 8
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...