buitenspeakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • krosbas
    • Feb 2011
    • 4

buitenspeakers

hallo

ik zoek iets om op een 2 en half kwadraat luidspreker kabel te plaatsen en als het ware de kabel af te tappen
    ik heb hier als eens iets van gezien dat zijn zeg maar 2 kunstof schijven die je met een vleugelmoer strak aan mekaar draait en daar zitten 2 pinnetjes in die door de mantel van de kabel gaan
    en in die schijfjes kun je weer 2 banaanstekkertjes stoppen naar de luidspreker

nou is mijn vraag hoe heten die dingen?
    en waar kan ik ze bestellen?

groeten Bas
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

ik denk dat jij een prikkabel aftakdoos bedoeld.
    heb het wel een bij een 100v systeem gezien klein kastjes wat je om de kabel prikt waar je een speaker aansluiting, banaan of whatever op kan monteren
    je kan ze ook rechtstreeks achter op je speakers schroeven en je draad erin drukken zonder te hoeven aanstrippen

moet je ff googleen waar je zoiets kan bestellen
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Ik denk dat dit allemaal zelfbouw systemen zijn geweest, de meeste verhuurders van grotere 100V systemen waren vaak vindingrijk. Maar wie weet is er inmiddels iets voor.

Als je het heel simpel wilt doen dan pak je 2 flinke naalden, spelden oid, bevestigt deze aan een kabel van de luidspreker en prik ze op enige afstand van elkaar in de 100V kabel van de versterker, zodat ze geen sluiting kunnen maken.

Comment

• krosbas
        • Feb 2011
        • 4

buitenspeakers

hoi

oke hartstikke bedankt

groeten Bas

Comment

• swblom
          • Oct 2008
          • 38

Als ik voor mezelf spreek zou ik nooit aan dit soort oplossingen beginnen, ik verkies een deugdelijke connector.

Maar om op jouw vraag in te gaan: In plaats van met spelden oid te gaan klooien kun je ook naar de autoshop gaan. Daar kun je verbinders kopen die je met je nieuwe draad om een enkele ader kunt klemmen. Je zult dus wel je tweelingsnoer uit elkaar moeten trekken, maar je hebt dan wel iets.

Succes

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Als je mobiel wilt zijn: naalden

als het voor installatie is, doordruk AMP stekkers of andere (vaste) verbinding.
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• krosbas
              • Feb 2011
              • 4

speakers

hoi

het moet wel mobiel blijven het is elk concour weer anders het is bijna nooit hetzelfde

Comment

Working...