2dehands

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nak
    • Dec 2010
    • 104

2dehands

Helaas is één van de vier musicson versterkers van onze PA kapot.
    Nu wil m'n kameraad eigenlijk de hele handel wegdoen want hij zag de Dap soundmate 3 staan, met goede kritieken in de meetmusic magazine.

Op dit forum wordt daar anders over gedacht en wordt geadviseerd, ook al is je budget niet hoog, 2dehands een oud beesie gerenomeerd merk te kopen.
    Nu zie ik wel merken zoals crown/crest/labgruppen, maar welke gerenomeerde merken worden dan bedoelt?
    Misschien zijn er nog wel oude degelijke beesies te koop maar dan zou ik graag willen weten waar we naar uit moeten kijken.
    Mijn voorkeur gaat toch uit naar een andere versterker(min 2x500W)ipv een heel nieuw set.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

De merken die jij noemt zijn de merken die worden bedoelt.
    Een gebruikte Crown, Crest of Lab Gruppen zou bij mij in elk geval sterk de voorkeur hebben boven een nieuwe Dap.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Davy Gabriels
      • Aug 2002
      • 819

Originally posted by nak
      met goede kritieken in de meetmusic magazine.
      Alle kritieken in meetmusic zijn goed...

Comment

• Lynx
        • Nov 2010
        • 94

De amps van QSC en HK audio zijn ook goed en zijn misschien 2e hands nog iets goedkoper.

Het lijstje kan nog wel langer worden. Er zijn zoveel goede amps (ook zoveel slechte).

Misschien kan je beter eerst op marktplaats kijken en dan hier vragen of het voor jouw doel geschikt is. Uiteraard willen we dan ook weten wat je speaker configuratie is en hoe je het aanstuurt.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Vertel ons eens wat meer! Welke set gebruik je nu precies? En waarvoor? Waar? Hoe? Voor wie? etc.

PAS DAN kunnen wij een enigszins zinnig advies geven.

Mvg,

Teun

Ps. MeetMusic is vrijwel altijd en overal positief.
          Mijn vermoeden is, dat ze de fabrikanten graag te vriend houden, om maar nieuwe producten te mogen blijven testen.

@Lynx: ik heb toch echt liever een Dap vision versterkertje dan een QSC GX, dat kan ik je wel vertellen.
          Ik geeft toe dat ik zelf ook soms wat merkengeil kan zijn, maar alles over één kam scheren vindt ik echt achterlijk.
          Last edited by 4AC; 17-06-11, 13:02.
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 650

[meedenk modus]:
            Eventjes over de Soundmate 3 set; Let op... er zit een behoorlijk verschil in prestaties van de MKI t.o.v. MKII, waarbij de MKII duidelijk beter presteert ( heeft veel meer " adem"' wanneer je gas geeft en de limiters grijpen nauwelijks hoorbaar in). Dus als je zo'n set 2e hands wilt aanschaffen, luisteren dan op zijn minst naar de MKII.

Ik deed in het verleden de eindversterking voor wat bandjes uit de buurt en die "spuugden" er letterlijk op,ondanks dat de MKII echt prima presteerde. Ik heb voor die reden een tweedehands HK-set aangeschaft.

Handig als je inderdaad vermeld wat je ermee wilt gaan doen, des te gerichter krijg je overwegingen aangedragen.

[dwarslig modus]:
            Waarom in hemelsnaam een hele set wegdoen voor slecht een kapotte versterker?????A;ls je van je geld afwilt aan onzinninge dingen, geef ik je graag mijn rekening nummer

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

Originally posted by Davy Gabriels
              Alle kritieken in meetmusic zijn goed...
              +1

meetmusic bestaat uit advertorials
              lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by nak
                Helaas is één van de vier musicson versterkers van onze PA kapot.
                Nu wil m'n kameraad eigenlijk de hele handel wegdoen want hij zag de Dap soundmate 3 staan, met goede kritieken in de meetmusic magazine.

Op dit forum wordt daar anders over gedacht en wordt geadviseerd, ook al is je budget niet hoog, 2dehands een oud beesie gerenomeerd merk te kopen.
                Nu zie ik wel merken zoals crown/crest/labgruppen, maar welke gerenomeerde merken worden dan bedoelt?
                Misschien zijn er nog wel oude degelijke beesies te koop maar dan zou ik graag willen weten waar we naar uit moeten kijken.
                Mijn voorkeur gaat toch uit naar een andere versterker(min 2x500W)ipv een heel nieuw set.
                Zoals eerder gezegt, moet je Meetmusic niet te veel vertrouwen.
                Zij schrijven, volgens ze gesponsord worden.

Ik zou ook eerder kijken voor een tweedehands Crown Crest labgruppen of QSC.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Is die Musicson versterker trouwens niet gewoon te repareren?
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• muppet
                    • May 2009
                    • 94

Heb onlangs een keertje met de Dap soundmate 3 gewerkt.
                    Was buiten.

Persoonlijk vind ik het een aardig setje: ...voor beetje DJ-werk, en dan binnen.
                    Set kan redelijk hard, maar draagt niet echt heel ver.
                    Als je bv een presentator op 25 meter nog wilt verstaan, dan wil je in ieder geval niet dichtbij het DAP-torentje staan...

Daarnaast: Geef mij maar passief. Heb ik het niet zo op actieve setjes, maar da's misschien persoonlijk.
                    Sound should sound like it should sound...

Comment

• Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

Originally posted by muppet
                      Heb onlangs een keertje met de Dap soundmate 3 gewerkt.
                      MK1 of MK2 ?
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• muppet
                        • May 2009
                        • 94

MKII

Was 2e keer dat de set gebruikt werd, 1e keer buiten.
                        Daarnaast moesten we nog inventief zijn, want 1 van de sub-laag kasten liet het afweten. Uiteindelijk maar opgelost door de ene nog wel werkende kast maar in het midden te leggen.

Gr. Björn
                        Sound should sound like it should sound...

Comment

• nak
                          • Dec 2010
                          • 104

2xSubkast met elk twee subspeakers, elke speaker 300W (program) 4Ω
                          2xTopkast met midspeaker 250W (program) 8Ω en een driver van 75W (program) 8Ω

3xMusicson FP-502 2x400W 4Ω , 2voor de subs en één voor de mids
                          1xMusicson FP-102 2x100W 4Ω voor de drivers.
                          2x ISP-1003 processors met hoog/mid/laag uitgang
                          Soundcraft FX16 mengpaneel

Met dit setje willen we rock muziek in café’s en kleine zaaltjes spelen tot max 3a400man.

Eén versterker gaf een kraak in de midkast maar thuis geprobeerd op een 100W 8Ω speaker gaf het geen kraak.
                          Maar goed, thuis kan ik de versterker niet op vol vermogen laten draaien i.v.m geluidsoverlast.
                          De set is helaas met cd gehoord in een garage!!, jammer genoeg was ik daar niet bij, anders had ik het anders gewild.
                          We zijn ook nog onervarend en door schade en schande worden we wat wijzer, hoop ik .

Ik heb ook voorgesteld om een andere versterker op de kop te tikken i.p.v de hele set minus één versterker maar van de hand te doen, maar m’n kameraad twijfelt nog.
                          Het schema is niet eens zo moeilijk, alleen die verrekte hitachi mosfets zijn moeilijk te verkrijgen.
                          Als ik hem al ga doormeten met de scoop moet dat in de huidige setup gebeuren, ergens waar de installatie redelijk los kan.
                          Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een ander versterker dan naar een soundmate set.
                          Last edited by nak; 17-06-11, 15:57. Reason: onvolgbare zinnen

Comment

Working...