dynacord soundcraft yamaha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkhifi
    • Jul 2011
    • 25

dynacord soundcraft yamaha

Hallo forum leden

ik ben Henk kom uit Helmond en ben hier nieuw en een newbie op pa gebied

ik heb een vraag,ik heb een yamaha emx 860 st en deze stoort nu op een uitgang
    deze is een oudje en wil hier verder geen geld aan spenderen

nu wil ik iets anders kopen en heb mijn oog laten vallen op een dynacord powermate 1000 mk1 prijs 800 euro een souncraft powerstation 1200 prijs 525 euro en een yamaha emx 5016cf prijs 600 euro waar ben ik nu het beste mee

de dynacord en de soundcraft zijn al heel wat jaartjes oud en de yamaha is de jongste

ik draai met 2x ks audio cl208 200 watt rms in 8ohm en 2 actieve subs van The box pro

dit alles staat bij mij op zolder en heb dit nodig voor wat zang/gitaar te oefenen wat muziek te draaien en mijn beamer speelt er over en af en toe een feestje mee draaien

waar ben ik volgens jullie het beste mee of hebben jullie andere sugesties belangrijkste is dat het goed klinkt

bvd Henk
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Zonder enige twijfel,
    Powermate 1000 !!
    Zou nog een beetje proberen af te dingen, heb er net een verkocht voor 600 euro, dus....
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Moet het een mengtafel en amp in 1 zijn?
      Als een van de 2 onderdelen stuk is, ben je het volledige toestel kwijt?

Wat kun je tweedehands vinden voor rond de 1100€

Mackie Onyx 16-4-2

Sinqdigit 2k2 nieuw +/- 600€

Hier heb je een veel stevigere basis voor niet zo heel veel meer.

Comment

• Henkhifi
        • Jul 2011
        • 25

dynacord yamaha soundcraft

Ik had ook gedacht dat de powermate het beste was wat betreft die 800 euro er zit een nieuwe flightcase bij en voor minder doet hij hem niet weg

wat betreft moet het een powermixer zijn nee niet perse maar het is wel handig alles in een maar sugesties voor een los set is natuurlijk ook welkom

en die sinq digit levert nog al veel watts en die heb ik niet nodig mijn speakers zijn 200 watt rms

wat betrft de merken is dynacord niet de leider op dit gebied

bvd Henk
        Last edited by Henkhifi; 26-07-11, 15:27.

Comment

• Henkhifi
          • Jul 2011
          • 25

synq digit

wat betrft de mackie is de onyx 1620 ook goed of een cfx 12 mkii

en die sinq digit zijn dat goede versterkers of welke klinken beter

bvd

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Die doet zijn werk.

Let op, neem de onyx 1640 niet de 1620

Comment

• Henkhifi
              • Jul 2011
              • 25

synq digit enz powermate 600

ik zak ook een synq digit 1ko is deze ook goed voor wat ik zoek

ik heb ergens gelezen dat amcron,crown,stage acompany carver,crest de top merken zijn klopt dit

horen dynacord en peavey hier niet bij

de dynacord powermate 600 zou die ook voldoende voor mij zijn deze heeft maar 300 watt in 4 ohm en mijn speakers zijn 200 watt rms in 8 ohm

bvd Henk

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Originally posted by Henkhifi
                ik zak ook een synq digit 1ko is deze ook goed voor wat ik zoek

ik heb ergens gelezen dat amcron,crown,stage acompany carver,crest de top merken zijn klopt dit

horen dynacord en peavey hier niet bij

de dynacord powermate 600 zou die ook voldoende voor mij zijn deze heeft maar 300 watt in 4 ohm en mijn speakers zijn 200 watt rms in 8 ohm

bvd Henk
                Dynacord is een merk met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en zal voor jou toepassing zeker geschikt zijn.
                Dynacord kan zich zeker meten met bovengenoemde merken als je er de juiste producten tegenover zet.
                Als de powermate die functionaliteit bied wat jij nodig bent zou ik niet langer twijfelen.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Over het algemeen is de regel voor vermogen dat je versterker 1,5 á 2x het rms vermogen van je luidspreker moet kunnen leveren (zowel luidspreker als versterker rms dus). Verder mag je van een merk als Dynacord aannemen dat een versterker van 300 watt rms @ 4 ohm ongeveer 150 watt rms @ 8 ohm levert... Wat je zoekt is een versterker die tussen de 200 en 400 watt rms levert op 8 ohm, dan zit je goed, een powermate 1000 is dus een prima keuze, die levert rond de 250 watt rms @ 8 ohm geloof ik.

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Henkhifi
                    • Jul 2011
                    • 25

vermogen

bedankt voor jullie uitleg en tips

kan het kwaad voor mijn speakers als ik een versterker koop met veel meer vermogen bv 2x 700 watt of meer

ik heb eigenlijk ook de keuze op een powermate 1000 laten vallen mits ik er een voor een redelijke prijs kan kopen

zit er verschillen in tussen de mk1 of 2 of3 behalve dan het vermogen ik heb ook gelezen dat de latere versie in china gemaakt is klopt dit

bvd Henk

Comment

• Henkhifi
                      • Jul 2011
                      • 25

vermogen

Ik had een vraag of het kwaad kan als ik een versterker met meer vermogen aan mijn speakers hang

niemand een antwoord

bvd

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Punt 1; Wat geduld is een schone zaak, niet iedereen zit 24/7 achter een pc laat staan op het forum.

Punt 2; Ik denk dat heel veel mensen op dit forum je het antwoord kunnen geven daar het al zo veel besproken is op dit forum namelijk. Je kunt ook de zoekfunctie van dit forum eens proberen.

Punt 3; je stelt een vraag over wat voor een versterker bij je speakers i.v.m. het vermogen na dit antwoord, lees dat gewoon nog eens door.

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

En als je van weinig lezen houdt dan is reactie #9 van dit onderwerp al voldoende wanneer je de eerste zin serieus neemt.
                          Advies: zeker serieus nemen!

Kortom, zeker wel een antwoord, je had het alleen (nog) niet gelezen en tot je genomen.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Henkhifi
                            • Jul 2011
                            • 25

vermogen

Ok bedankt

geduld is een schone zaak dat weet ik maar dat geld niet voor iedereen want ik ben ook maar een mens en die zijn niet allemaal hetzelfde

ik weet dat niet iedereen constant op het forum zit

wat betreft antwoord 9 was wel duidelijk 1,5 tot 2x het vermogen daar heb ik genoeg aan maar ik vroeg of het kwaad kon als ik een zwaardere versterker gebruik

wat betreft de zoek functie ben ik nog niet zo in thuis maar iedereen vast bedankt voor het antwoorden

Henk

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Wat vermogen betreft: meer of minder dan de vuistregel van 1,5 á 2 is niet persé fout, maar dan moet je wel goed opletten. Als een versterker clipt is het nooit goed voor je speakers, zelf probeer ik het in ieder geval altijd te voorkomen.

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...