Betekenis van termen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sven2407
    • Aug 2011
    • 2

Betekenis van termen

Hoi Forumleden

Ik heb nog neet veel verstand van de techniektermen die bij sommige producten gebruikt worden.
    Daarom een aantal vragen hierover.
    Ik heb een aantal termen waarvan ik niet weet wat het is.
    Een cd speler met faderstart. zit er achterop de speler dan een aansluiting waar een jack in komt die dan naar je mengpaneel gaat zodat je vanaf je mengpaneel de song kan starten?
    Een cd speler met auto cue.
    Wat is auto cue en wat doet het?
    wat is een relay play?
    En wat is een loop functie?
    Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen zodat ik een mooie speler kan uitzoeken.

Groetjes

Sven
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Originally posted by sven2407
    Hoi Forumleden

Ik heb nog neet veel verstand van de techniektermen die bij sommige producten gebruikt worden.
    Google is uw vriend

Daarom een aantal vragen hierover.
    Ik heb een aantal termen waarvan ik niet weet wat het is.
    Een cd speler met faderstart. zit er achterop de speler dan een aansluiting waar een jack in komt die dan naar je mengpaneel gaat zodat je vanaf je mengpaneel de song kan starten?
    Klopt. Heet op een mixer ook wel een GPO, General Purpose Output. Kan ook met 12 v geschakeld worden, kijk dus in de manual van je mixer.

Een cd speler met auto cue.
    Wat is auto cue en wat doet het?
    Dan spoelt de speler de eerste lege tijd van een track door en gaat dan op pauze staan. Dan start de track direct bij indrukken van play (of faderstart) zonder de, vaak, eerste seconde stilte.

wat is een relay play?
    Men neme 2 spelers, zetten die allebei op relay-play en zie: als de ene speler klaar is met track neemt andere speler het over. Als die dan klaar is gaat eerste speler beginnen met track #2 etc.

En wat is een loop functie?
    In basis: dan krijg je een loop. Niets meer dan dat een gedeelte van een track herhaald wordt. Herhaald is ook wel de Nederlandse term voor loop.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen zodat ik een mooie speler kan uitzoeken.
    Succes maar lees je eerst even in voordat je vrij basisvragen op een pro-forum plaatst.

Groetjes

Sven
    Groetjes Martijn
    Zie rode tekst

Comment

• sven2407
      • Aug 2011
      • 2

Op google heb ik al vanalles gezocht maar auto cue is ook een term in de tv dus dat ging neet zo gemakkelijk.
      Bedankt voor je reactie
      Enne beginners zijn toch ook welkom?

Groetjes

Sven

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Groetjes

Sven
        Meer dan welkom en ik vind ook dat je de vragen terecht stelt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

terechte vragen inderdaad en in het juiste forum onderdeel, wat willen we nog meer?!
          Dank aan Stamgast voor de complete reactie!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stamgast
            • Feb 2010
            • 253

Op google heb ik al vanalles gezocht maar auto cue is ook een term in de tv dus dat ging neet zo gemakkelijk.
            Bedankt voor je reactie

Groetjes

Sven
            Zeker welkom, en welkom in het schone vak! Goed dat je dan eerst even Google-ed en ik kan me voorstellen dat sommige termen totale abracadabra zijn. Heb met m'n werk nog regelmatig termen waarvan ik denk: hmm, wat zou dat nou toch zijn?

Comment

Working...