DMX Volgorde programmeren?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kenzohendriks
    • Jan 2009
    • 126

DMX Volgorde programmeren?

Hallo

Sorry als dit in de verkeerde categorie staat (misschien in licht) maar ben nieuw met licht dus post het maar hier.

Ik heb nu 2 scanners en 1 DMX Controller

- JB Systems The Winner MKII (2x)
    - Elation DMX Operator II

Ik heb de handleiding gelezen en kan programma's opslaan (scenes 1 t'm 8 opslaan welke ik bijvoorbeeld in bank 1 opsla).

Nu zie ik op youtube overal lichtshows met deze scanners welke mooi op de muziek passen.

In welke stappen wordt zoiets nu gemaakt? (als ik een bank vul met 8 scenes dan wordt dit gewoon vanaf begin tot eind herhaald... Ik kan een bank opslaan in een chase, maar daar zijn er maar 6 van dus schiet zo ook niet erg op lijkt me).

Ik heb overal op internet gezocht maar krijg alleen maar te zien hoe ik een scene opsla ofzo. Niet de manier van programmeren.

Weet iemand waar zoiets staat of hoe ik dit moet doen?

Sorry als deze vraag al vaker gesteld is maar ik kan hier nergens antwoord op vinden.

Bedankt
    Kenzo
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

de 'scenes' die jij maakt onder een bank, kan je aan een Chase toewijzen.. (staat ook in de gebruiks aanwijzing), en Chases kan je achter elkaar af laten spelen, je kan volgens mij meerdere banken onder 1 chase opslaan, dit weet ik niet zeker
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• kenzohendriks
      • Jan 2009
      • 126

Ok, maar ik heb in totaal 6 chases. Dat wil zeggen dat ik maximaal 6 verschillende volgordes kan gebruiken.

Nu vraag ik mij af of het dan niet beter is om licht via de computer te bedienen? (met een dongle)?

Ik begin pas met licht en ik wil graag het licht passend bij de muziek hebben. (dus snelle liedjes ook wat drukker licht, en bij rustige liedjes wat rustiger en andere kleur in het licht bijvoorbeeld).

is er nergens een voorbeeld hoe zo'n show wordt opgebouwd met de controller?

Bedankt

Comment

• tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

Tja.....

probeer de speed, en fade time ( staat ook in de handleiding )

en anders eventueel een tap functie !!!!

Net zo simpel als op de computer, alleen nu heb je een harde schuif / knop i.p.v met je muis naar een hokje.
        your light !

Comment

Working...