Bose Companion 5 Subwoofer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JordiVDK
    • Nov 2011
    • 3

Bose Companion 5 Subwoofer

Hallo,
    Ik had eerst altijd een subwoofer van 1000WATT op mijn kamer staan, maar ivm klagende buren moest hij helaas weg. Nu heb ik een Bose Companion 5 aangeschaft. Geweldig setje, maarja dat is bose he!
    De subwoofer van de Companion 5 gaat erg hard maar helaas hoor ik het niet zoals ik het wil horen. De subwoofer staat onder het bureau, als ik dan zit, dan heb ik niet de "Subwoofer Experience" zoals bij de 1000WATT terwijl dat wel mogelijk is! Zodra ik mijn kleren ga pakken uit de kast (naast het bureau) is het net alsof ik mijn oude subwoofer weer terug heb! Het geluid in de kast is veel harder dan boven het bureau.
    Nou is mijn vraag: Waar kan ik het beste de subwoofer wegzetten om het echte "Subwoofer" geluid terug te krijgen? Het harde- holle geluid.

Bedankt!
    Mvg,
    Jordi
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Zou gewoon in de kast gaan zitten.
    Volgens mij riekt dit nogal naar Hifi, daar is dit forum niet echt voor.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• JordiVDK
      • Nov 2011
      • 3

haha, mogelijk!
      Naja, het forum gaat over Licht en Geluid. Ik post duidelijk iets over geluid toch?

Comment

• ultrakiller
        • Nov 2008
        • 67

Van een Bose subwoofertje kan je natuurlijk niet hetzelfde verwachten als een grote 1000w baskast...
        Ik heb ooit ergens iets gelezen dat als je de subwoofer op de plaats zet waar je normaal zit, en dan rond de kamer loopt en kijkt waar hij het beste klink , dat je de sub op dat plekje neerzet.. ( ik kan ook fout zitten hierin )

Comment

• Hengelosedrummer
          • Feb 2011
          • 23

Originally posted by JordiVDK
          haha, mogelijk!
          Naja, het forum gaat over Licht en Geluid. Ik post duidelijk iets over geluid toch?
          Maar dan wel PRO licht en geluid, geen Hi-Fi....
          Pourquoi? Parce-que c'est possible!

Comment

• AH
            • Apr 2004
            • 248

Even zoeken naar "the acoustic sweetspot"
            Anne Homan

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by ultrakiller
              Van een Bose subwoofertje kan je natuurlijk niet hetzelfde verwachten als een grote 1000w baskast...
              Ik heb ooit ergens iets gelezen dat als je de subwoofer op de plaats zet waar je normaal zit, en dan rond de kamer loopt en kijkt waar hij het beste klink , dat je de sub op dat plekje neerzet.. ( ik kan ook fout zitten hierin )
              Klopt ja, heb ik eens een stuk over gelezen in een home studio magazine (weet zo niet meer hoe het heet, met grote rode letters op de voorkant), in het Q&A stukje.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Klopt is Hi-Fi en daar doen we hier niet aan. MAAR: ik meen dat dit "vroegah" in de forumregels stond, en nu zie ik daar niks meer van terug. Misschien dit even opnemen in die regels? Dan heeft de mod misschien minder werk met afsluiten van HiFi-discussies.

Trouwens: de eerste Bose die goed en natuurlijk klinkt moet ik nog tegenkomen.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• JordiVDK
                  • Nov 2011
                  • 3

Dan heb je dus nog niet goed gezocht! Ik vind dat er altijd al een goed geluid in bose heeft gezeten maar ach, smaken verschillen!
                  Ik heb de plaats, wat ultrakiller zei, waar je de subwoofer het hardste hoort gevonden maar nu kom ik op een ander probleem: De kabeltjes van de Bose speakers en volume-control zijn te kort om de subwoofer daar weg te zetten. Aangezien de subwoofer de basis van het setje is (moet alles op aangesloten worden).

Comment

Working...