masters splitsen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by joriswijnants
    jawel maar jullie zijn er precies niet bekwaam voor
    Er staan hier in dit topic anders al hele bekwame antwoorden. Daar jij de technische kennis klaarblijkelijk mist helaas niets kan met deze oplossingen kun je de mensen hier niet verwijten.

Ik wil jou dan ook als tip geven langs een winkel te gaan, indien mogelijk met de spullen maar anders met foto's van de aansluitingen. Leg hier je probleem voor en ze zullen je zo de juiste spullen verkopen, mits bekwaam personeel.

Voor de rest lees ik hier vooral meningen over het fenomeen carnaval en hoe jullie dit willen gaan vieren. Wel deze meningen deel ik met de andere forum gebruikers maar dat is allemaal geheel offtopic.
    Last edited by vasco; 13-12-11, 14:47.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by moderator

Wie de schoen past trekke hem aan...
      wie de schoen past moved dit topic naar Newbies...

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Goeie mac, was me nog niet opgevallen, dank voor de hint!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

wie de schoen past valt niet ver van de boom...

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Ondanks de talloze mogelijkheden waarop een zooi versterkers kan worden aangesloten op één mengpaneel, maakt niemand zich zorgen over de andere kant van het verhaal.
            Bij de meeste luidsprekers zal de fase aanduiding wel kloppen, maar het is geenszins zeker of de versterkers wel faserein zijn, m.a.w. of de ingang in fase is met de uitgang of juist andersom. In plaats van meer zou je op zo'n kleine locatie als een carnavalswagen, wel eens precies het tegengestelde kunnen bereiken als wat je wil, bijv. veel minder lage tonen. (Ik heb altijd een fase klikkertje in de aanslag, als ik eens wat bij moet huren)
            Voor het aansluiten van meer eindversterkers op een mengtafeltje zijn (actieve) lijnsignaal splitters te koop, Volgens mij ook in de categorie Dubieuze Audio Produkten en consorten. Meestal één ingang en vier tot zes uitgangen in stereo en elk ook nog apart regelbaar. Als je zoveel apparatuur verhuurt met carnaval, moeten die paar euro's voor zo'n verdeler er ook nog wel vanaf kunnen.
            Zoiets http://www.monacor.de/en/products/pa...artikelid=5381

Speakertech
            Last edited by speakertech; 14-12-11, 10:56.
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by NesCio01

ps. Verder is er in dit draadje veel actie en reactie,
              waarvan ik denk dat de toon wel wat minder mag.
              Ieder is wel ergens goed in en we blijven elkaar toch
              echt nodig hebben.
              Dat mensen zich kwetsbaar durven opstellen door
              hun onwetendheid te uiten en hier vragen te stellen
              moet, m.i, beloond worden met antwoorden van hen
              die hun vak verstaan.
              Niet iedereen is goed in audio, niet iedereen is goed in
              de Nederlandse taal, of boekhouden of whatever.

Kunnen we hier de frustraties van ma t/m zo thuislaten?

grtz.
              Vaak is het probleem, dat het weinig of niets mag kosten en ook de kennis te gering is. Waar een prof meteen een probleem oplost, door wat euro's uit te geven, is er een heel circuit, waarvoor het allemaal te duur is. Bovendien is aan de onderkant van het audiogebied, de versscheidenheid heel groot, zodat vrijwel niets op elkaar past. Probeer je dan ook nog een combinatie te maken tussen pro en budget/huiskamerspul, dan zijn de rapen gaar.
              Te weinig aansluitingen, aanpassen van symmetrisch naar assymetrisch, signaalsplitsing etc etc. Ik Maak me daar ook allang niet meer druk over. Professioneel past het allemaal wel op elkaar, met budget blijf je zeuren met verloopkabels, tulpstekers etc. etc. En leg je het dan allemaal 21 keer uit, dan krijg je toch nog vragen, waarom het bromt en piept en het allemaal niet zo hard gaat als de bedoeling was.
              Ik kan me heel goed voorstellen dat een pro man dat traject helemaal niet mee wil maken.
              Ik denk dat een gewone winkelier een betere oplossing is. Die heeft meestal wel een rek met tig tussensnoeren etc. Ik bedoel een echte winkel, omdat je in een webwinkel (helaas) maar weinig vragen kunt stellen.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by speakertech
                Ondanks de talloze mogelijkheden waarop een zooi versterkers kan worden aangesloten op één mengpaneel, maakt niemand zich zorgen over de andere kant van het verhaal.
                Bij de meeste luidsprekers zal de fase aanduiding wel kloppen, maar het is geenszins zeker of de versterkers wel faserein zijn, m.a.w. of de ingang in fase is met de uitgang of juist andersom. In plaats van meer zou je op zo'n kleine locatie als een carnavalswagen, wel eens precies het tegengestelde kunnen bereiken als wat je wil, bijv. veel minder lage tonen.
                Goed punt, je kunt wel een zooi speakers neer gooien van diverse merken maar als het zooitje uit fase is dan kun je inderdaad wel eens minder hebben dan dat de bedoeling was. Zomaar een zooi speakers neer pl*ren is geen garantie voor harder/meer en kan zoals speakertech al aanhaalt zelfs gaan tegenwerken tot minder.

Comment

Working...