8 kanaals of vermenigvuldigen van 2 kanaals?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • upstairs
    • Dec 2011
    • 2

8 kanaals of vermenigvuldigen van 2 kanaals?

Beste allemaal,
    Ik geef meteen toe: Ik ben geen kenner. Alles wat ik tot nog toe weet, heb ik opgedaan van het internet.
    Ik zit met een paar vraagstukken, en had gehooopt hier wat advies te kunnen vinden:
    Ik wil graag een ruimte van 70m2 vullen met muziek, waarbij de muziek als vanuit een orkest lijkt te komen (ruimtelijk, volumeus, rijkelijk maar niet LUID; ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
    Ik heb de volgende versterker/luidsprekers op het oog: PYLE PT8000CH - 8 kanaals (8*1000 watt), en wil 4 * bridgen naar 4 * 2000 watt vermogen.
    Dit vermogen wil ik gebruiken om 4 luidsprekers (met onderstaande specs) aan te sturen:

5" x 12" Super Horn Midrange/ Tweeter
    1.5" Titanium Compression Driver Loaded in Horn
    Four Piezo Tweeters
    2 x 12" Subwooofer 2" Kapton VC
    Woofer Magnet Weight: 80 oz
    Compression Tweeter Magnet Weight: 20 oz
    Ported Enclousure for Added Bass Response
    Dual Speakon Dual 1/4" Jacks
    Binding Post Terminals
    Built in Crossover Network
    Power Handling: 800Watts RMS/ 1600 Watts Peak
    Frequency Response: 50-20K Hz
    Sensitivity (1w/1m): 98dB
    Impedance: 8 Ohms

Vraag 1: Kan ik hiermee het beoogde resultaat bereiken? (volume is niet belangrijk, volumeus (vol) wel) Of, is dit wellicht veel te "overdone"?
    Vraag 2: Kan ik wellicht toe met een 2-kanaals versterker van 2 * 2500 watt peak, en het signaal vermenigvuldigen (HOE?? met een splitter?) naar 4 luidsprekers?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reaktie!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

8 kW voor een ruimte van 70 m2 lijkt me ietwat overkill...
    2*2500 Watt lijkt me nog steeds een ietsie overkill....
    En zo aan de specs van je luidsprekers te zien denk ik dat die eigenlijk in de '5 Euro bak' thuishoren.
    Mijn advies: Ga eerst maar eens een middagje hier op het forum lezen met gebruik van de zoekfunctie.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• upstairs
      • Dec 2011
      • 2

Actually, de luidsprekers horen in de 383$ dollar bak thuis, maar bedankt, ik denk dat ik weet wat je bedoelt (hier de volledige specs: http://www.pyleaudio.com/sku/PADH212...peaker-Cabinet )
      Ze leken me in eerste instantie nog niet zo slecht (natuurlijk alle waar naar zijn geld). Ik ga verder pluizen hier! groet, upstairs.

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

Een tijdje geleden heb ik gehobbied met een ESI prodigy 7.1 Hifi surround audio interface en daar zitten behoorlijk goede DAC's in. Je kunt met iedere uitgang van deze interface een kanaal van je amp's aansturen. Geeft echt een verbazingwekkend realistisch geluid.

Je krijgt dan Hometheater maar dan op IMAX schaal !!!!

Comment

Working...