Één keer in het jaar organiseer ik een festival/wedstrijd voor "beginnende" bands uit de regio. Dit festival proberen we op zo veel mogelijk punten professioneel aan te pakken zodat bands zich optimaal kunnen presenteren. Maar het blijft uiteraard een amateur festival wat 100% georganiseerd wordt door vrijwilligers.
Ik houd me bezig op het gebied van licht/geluid, maar voor dit jaar heb ik wat inspiratie nodig. Na een hoop edities hebben we zo'n beetje alles wel uitgeprobeerd.
Op het gebied van geluid is alles goed geregeld. We hebben een zeer goede geluidstechnicus die ons elk jaar meehelpt. Hij doet het zaalgeluid en gebruikt daarbij altijd zijn eigen mixer/microfoons/kabels/micstands/etc. De aanwezige P.A. en monitors zijn ook van degelijke kwaliteit.
Dit jaar hebben we dankzij een nieuwe sponsor een budget van rond de 800 euro (puur alleen voor licht)
Wat informatie:
- Zaal is 9x13 meter.
- Podium is 4x6 meter (beperkte hoogte 2,5m).
- Tien bands spelen elk 30/40 minuten.
- Vaste backline.
Hieronder een lijstje van alle licht apparatuur die we al hebben:
- Par64 1000w (20x)
- PC Spots 500w (4x)
- Strand Pattern 23 500w (4x)
- ACL 4x250w (2x)
- 4-Lite Blinder (2x)
- Stroboscoop 1500w
- MA Lightcommander 12/2
- 3 dimmerpacks (18ch in totaal)
- Stroomaansluiting is volgensmij 3x32A.
Wat we elk jaar standaard huren en er altijd inhouden:
- Avolites Pearl 200x.
- Vier of zes moving heads (Robe 250/500 spot of Martin Mac 250/500 spot).- Videomixer en scaler.
Daarnaast nog verschillende random effect verlichting. Laatste jaren voornamelijk LED tubes/sunstrips of LED parren.
Via de geluidsman hebben we ook een multimedia PC die 4 Full-HD bronnen tegelijkertijd kan uitsturen.
Samen met twee Full-HD beamers en nog een hoop camera's kunnen we zo animatie's/bandlogo's/videobeelden op de achterkant van het podium tonen.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Voor dit jaar zoeken we dus nog iets extra's/nieuws wat een "wow-factor" aan het festival kan toevoegen, maar ik zit helaas zonder inspiratie. Naast de standaard huurspullen (lichttafel, moving heads, videomixer) hebben we in het budget nog ongeveer 500 euro over voor iets.
Ik heb al aan verschillende dingen gedacht zoals:
- Led scherm op de achtergrond voor echt mooie videobeelden (Helaas te duur).
- Pyro/CO2 kanonnen (Geen idee waar ik dit kan halen of wat de kosten zijn, en het lijkt me een slecht idee voor onbekende artiesten).
- Led vloer (niet echt toepasselijk met bands, en misschien net iets buiten het budget).
Heeft er hier iemand nog leuke ingevingen?
Ik houd me bezig op het gebied van licht/geluid, maar voor dit jaar heb ik wat inspiratie nodig. Na een hoop edities hebben we zo'n beetje alles wel uitgeprobeerd.
Op het gebied van geluid is alles goed geregeld. We hebben een zeer goede geluidstechnicus die ons elk jaar meehelpt. Hij doet het zaalgeluid en gebruikt daarbij altijd zijn eigen mixer/microfoons/kabels/micstands/etc. De aanwezige P.A. en monitors zijn ook van degelijke kwaliteit.
Dit jaar hebben we dankzij een nieuwe sponsor een budget van rond de 800 euro (puur alleen voor licht)
Wat informatie:
- Zaal is 9x13 meter.
- Podium is 4x6 meter (beperkte hoogte 2,5m).
- Tien bands spelen elk 30/40 minuten.
- Vaste backline.
Hieronder een lijstje van alle licht apparatuur die we al hebben:
- Par64 1000w (20x)
- PC Spots 500w (4x)
- Strand Pattern 23 500w (4x)
- ACL 4x250w (2x)
- 4-Lite Blinder (2x)
- Stroboscoop 1500w
- MA Lightcommander 12/2
- 3 dimmerpacks (18ch in totaal)
- Stroomaansluiting is volgensmij 3x32A.
Wat we elk jaar standaard huren en er altijd inhouden:
- Avolites Pearl 200x.
- Vier of zes moving heads (Robe 250/500 spot of Martin Mac 250/500 spot).- Videomixer en scaler.
Daarnaast nog verschillende random effect verlichting. Laatste jaren voornamelijk LED tubes/sunstrips of LED parren.
Via de geluidsman hebben we ook een multimedia PC die 4 Full-HD bronnen tegelijkertijd kan uitsturen.
Samen met twee Full-HD beamers en nog een hoop camera's kunnen we zo animatie's/bandlogo's/videobeelden op de achterkant van het podium tonen.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Voor dit jaar zoeken we dus nog iets extra's/nieuws wat een "wow-factor" aan het festival kan toevoegen, maar ik zit helaas zonder inspiratie. Naast de standaard huurspullen (lichttafel, moving heads, videomixer) hebben we in het budget nog ongeveer 500 euro over voor iets.
Ik heb al aan verschillende dingen gedacht zoals:
- Led scherm op de achtergrond voor echt mooie videobeelden (Helaas te duur).
- Pyro/CO2 kanonnen (Geen idee waar ik dit kan halen of wat de kosten zijn, en het lijkt me een slecht idee voor onbekende artiesten).
- Led vloer (niet echt toepasselijk met bands, en misschien net iets buiten het budget).
Heeft er hier iemand nog leuke ingevingen?
Comment