versterken van een big band.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imacolaf
    • Feb 2012
    • 7

Dat klopt inderdaad maar waar ik aan denk is om bijvoorbeeld betere microfoons aan te schaffen en dan de tafel met wat effecten te huren. Dan krijg je gaandeweg ook een beter idee wat je nodig hebt aan eventuele compressie en reverbs want daar tast ik ook nog in het duister. anderzijds is huren toch een beetje zonde van het geld tenzij je een verkeerde koop ermee kan voorkomen.

Olaf

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Probleem van huren is dat uw uitkoopsom gevoelig de hoogte in moet, wat een opstakel kan zijn om concerten binnen te halen.
      Wij hebben ook een bigband, als ik zie wat men vraagt voor een kleine PA set: Vb 2 subs 2 tops, monitors, mengtafels en de rest zal je verschieten hoeveel je betaald. Zal rap 300-500€ zijn.
      Ik weet nu niet hoeveel jullie optreden op een jaar. Is dit 1 keer, zou ik het ook huren, maar is dat een 5-10-15 keer per jaar is dat altijd miserie = materiaal ophalen, terug brengen (veelal dag nadien) En het zijn altijd dezelfde die mogen sleuren en opdraven. Weet ik maar al te goed uit ervaring.
      Is het eigen materiaal, helpt iedereen mee alles uitladen en inladen heffen en sleuren. Je komt terug thuis in het repetitielokaal, lost alles en klaar is kees.
      Bovendien ken je ook je eigen materiaal perfect zodat je weet wat mogelijk is en wat niet. En weet je zeker dat alles mee is die je moet hebben.

Ofwel moet je eisen dat de concertorganisator zorgt voor een PA (waardoor je omwille van de meer kosten opdrachten kunt mislopen).
      Wij hebben een set uitgerekend voor een cultureel centrum (+/- 4-500 man) Is het meer, vragen we de organisator voor een PA.

Alles hangt af van hoeveel optredens je doet per jaar.
      Last edited by frederic; 05-02-12, 21:37.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

En toch, ........

Als ik kijk waar ik als freelancer mee rondrijd,
        dan kan een gemiddelde big band vaak beter huren.

40k investeren is ook 40k rente missen,
        opslaan en verzekeren........

Als bij huren altijd dezelfde 'de Sjaak' zijn bij laden
        lossen en retourneren, dan is dit bij eigen materiaal
        ex equo!

BTW, als je huurt met techniker, dan is reourneren
        niet nodig.

grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• imacolaf
          • Feb 2012
          • 7

Als je praat over een investering van 40k dan wordt de balans misschien wel anders, maar ik heb het over een budget van ca 2000 euro voor 2012. Ter verduidelijking: we treden gemiddeld zo'n 8 tot 10 keer op per jaar. misschien zijn daar 2 tot 3 optredens bij waar het geluid in kannen en kruiken zit zoals bijvoorbeeld op een festival. Al de rest gaan we voor een bedrag van zeker onder de 750 euro gaan spelen. Dat is in mijn ogen ook weinig maar de ervaring leert dat wanneer je meer gaat vragen je nergens meer welkom bent. het alternatief is dus thuis blijven en daar ben je niet voor aan het oefenen.

Groet,

Olaf

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by imacolaf
            Als je praat over een investering van 40k dan wordt de balans misschien wel anders, maar ik heb het over een budget van ca 2000 euro voor 2012. Ter verduidelijking: we treden gemiddeld zo'n 8 tot 10 keer op per jaar. misschien zijn daar 2 tot 3 optredens bij waar het geluid in kannen en kruiken zit zoals bijvoorbeeld op een festival. Al de rest gaan we voor een bedrag van zeker onder de 750 euro gaan spelen. Dat is in mijn ogen ook weinig maar de ervaring leert dat wanneer je meer gaat vragen je nergens meer welkom bent. het alternatief is dus thuis blijven en daar ben je niet voor aan het oefenen.

Groet,

Olaf
            Als je gaat huren, reken daar dan maar snel 400€ bij. Zoals je zegt wordt het moeilijker om optredens binnen te halen.
            En met 10 optredens per jaar is eigen materiaal zeker verantwoord.

Je zou kunnen beginnen met 1 presonus studiolive 16/4/2 met dat budget. D
            an heb je een 16 kanaals mengtafel, met compressie en geoeie effecten aan boord.
            Hier kun je dan al jou settings in opslaan.

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by imacolaf
              Als je praat over een investering van 40k
              Ik bedoel niet dat je 40k moet investeren, maar wanneer je huurt, je wel kunt
              verwachten dat er voor 40k aan gear staat.

Als je dit dan idd voor €400 kunt huren, dan houd je netto minder over dan wanneer
              je je eigen geluid hebt.
              Maar, als hetgeen je neerzet, je kwaliteit devalueert en het publiek niet tevreden is,
              dan kost dit je weer klanten en zo gaat de cirkel rond.

Daarom geef ik in overweging juist goed spul te huren. 10 x per jaar = €4000,=
              en er komt €7500 binnen,
              je hoeft niet te verzekeren, op te slaan en zelf te zeulen, repareren, af te schrijven
              te vervangen enz. enz.
              ,
              grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...