welke versterker heb ik nodig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yamakashi
    • Apr 2012
    • 1

welke versterker heb ik nodig?

Hallo leden, ik heb echt jullie hulp nodig.
    allereerst stel ik me voor, mijn naam is danny en ben nieuw op deze forum. na lang zoeken ben ik vrij toevallig hier op deze site terecht gekomen.
    Hopelijk kan iemand mij helpen met mn vragen.
    oke zal eerst proberen goed mogelijk uit te leggen waar ik op zoek naar ben.
    Ik heb een paar jaar geleden een set visaton speakers type WS26 gekocht. deze zou volgens de specificaties 120watt op 8ohm moeten zijn.
    daarbij ook een middentoon en hoge toon met filter voor de verdeling van deze speakers als ik ze in een kast zou bouwen. Nu zoek ik al een tijd naar een versterker. Ik hou van goed geluid en liefst hoop ik dat deze speaker wel de goede zullen zijn. heb het nooit kunnen beluisteren maar heb ooit van iemand gehoord dat visaton speakers zeer goed zijn en dus gekocht maar hen in de tijd niet echt opgelet op de type en gekocht.Nu twijfel ik of deze speaker goed is maar ik denk het wel. na vragen hoorde ik van iemand dat ik zoieso op zoek moet gaan naar een high end mono stereo versterker. ben al een poos aan het zoeken via marktplaats maar kom maar niet de juiste tegen. bovendien is mijn budget dus ook niet echt aan een te hoge kant dus vandaar het zoeken via marktplaats voor een tweedehandse. tevens wil ik ook een kast voor mijn speakers maken.liefst een studio type kast maar heb echt geen idee of dit wel goed geluid zal geven of niet.ook over het bouwen van deze kast heb ik gezin dat de hoogte 144cm moet zijn, breedte en diepte weet ik niet meer, compleet dicht met glaswol en filter ook al ingebouwd aan de binnenkant en MDF hout van 8mm dikte. zit ik in de goeie richting of ben ik hier ook verkeerd aan het kijken.
    eerste wil ik een versterker kopen en daarna bouwen van de kasten. kan iemand me aub helpen met meer info/ advies.Ik kan eventueel ook nog fotos maken van mijn speakers en deze ook hier aan jullie laten zien.
    alvast bedankt voor een reactie.

vr gr danny
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

Hallo Danny,

Ik ben bang dat je hier op een verkeerd forum zit. We hebben het hier over professioneel licht en geluid, bijvoorbeeld voor bands en DJ's. Jouw vraag gaat (IMHO) over hifi.

Maar om je toch een antwoord te geven. Koop gewoon een goede 2e-hands versterker, ik zie bijvoorbeeld een luxman lv112 op marktplaats staan. Misschien dat je die voor 130 euro mee kan nemen. Een prima versterker. Zoek voor meer adviezen naar een hifi-forum. Maak je verder geen zorgen om het vermogen, bv 50 Watt is prima voor de huiskamer. Dat je speakers meer aankunnen geeft niks.

grz
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]

Comment

• metalteacher
      • Dec 2007
      • 467

Danny, marktplaats lijkt me idd de juiste plek voor jou. Kijk eens uit naar een Sony QS of ES, die koop je voor relatief weinig geld en vermogen/kwaliteit zat. 8mm MDF lijkt me aan de dunne kant overigens. Ik heb thuis eens mijn B&W opengeschroeft en zit ff te twijfelen maar leek me eerder 15 of 18mm. Maar Hifi forum lijkt me idd beter, niet gek laten maken daar door de mensen. Ze zijn een beetje wereldvreemd daar.
      Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Op dit forum ook zo af en toe

Comment

• SH1000
          • Dec 2009
          • 220

goed idee zo'n Sony ES...
          Good is the enemy of Great
          [Jim Collins]

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

goed idee zo'n Sony ES...
            Ja, maar geef er ook maar niet te veel geld aan uit: volumepotmeter is zwaar onder de kwaliteit die je van een dergelijke dure versterker verwacht!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• metalteacher
              • Dec 2007
              • 467

Na 15 jaar intensief gebruik doet mijn potmeter het anders nog prima. dus zo slecht zal die kwaliteit ook niet zijn.

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Dan heb jij meer geluk dan mijn klanten: reeds 2 x mogen vervangen bij twee van mijn klanten en de eerste keer zeer ontgoocheld over de belachelijke potmeter die ze gebruikten. Voor het geld dat zo een versterker kost, verwacht ik wel een kwalititeitspotmeter en geen uit de budgetreeks van ALPS! Overigens waren deze versterkers ook rond de 10 jaar oud maar als ik dan hier zie dat er hier nog Akai's, Kenwoods en Pioneers staan die ongeveer even oud zijn en veel goedkoper waren en die nog niet kraken, dan weet ik genoeg...
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by laserguy
                  Overigens waren deze versterkers ook rond de 10 jaar oud maar als ik dan hier zie dat er hier nog Akai's, Kenwoods en Pioneers staan die ongeveer even oud zijn en veel goedkoper waren en die nog niet kraken, dan weet ik genoeg...
                  Het verschil kan zijn dat er wel of geen DC door de potmeter loopt (hoe klein dan ook) kraken (bij geen signaal) kan enkel ontstaan als er stroom loopt. Dus zit er misschien wel een verschil in de schakeling.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Dan nog gaat een goeie potmeter niet kraken...

Comment

• metalteacher
                      • Dec 2007
                      • 467

Ook een dikke tien jaar oude QS serie staan, van mijn vriendin oorspronkelijk. Staat nu al twee jaar in een vochtige garage te dampen. Werkt nog steeds prima en geen kraakje in de potmeter. Ik vraag me af wat die twee klanten daarmee doen. Waarschijnlijk niet gebruiken, en stof laten happen.

Comment

Working...