Kan iemand deze beginner helpen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lukasdegens
    • Apr 2012
    • 3

Kan iemand deze beginner helpen?

Hallo,
    Ik ben Lukas, en ben compleet nieuw in de licht "wereld".
    Het lijkt me erg mooi met lichten te spelen en ben van kinds af door lichten gefascineerd.

Ik heb het volgende aangeschaft:
    2x Bax ALO 019 Dual LED Scanner
    1x Eurolite LED PAR-56 RGB Short zwart
    1x Showtec Scanmaster 2 MKII

Echter zoals gezegd ben ik compleet nieuw, en heb eigenlijk geen idee hoe ik dit aan de praat krijg.
    Na ongeveer 6 uur stoeien met de spullen en handleidingen ben ik geneigd de handoek in de ring te gooien..
    Kan iemand mij alsjeblieft op weg helpen?
    Ik krijg letterlijk niks voor elkaar, ja het black out knopje staat uit, maar nee ik heb geen licht en krijg er geen bestuurd.
    Alsjeblieft help me op gang met deze -ongetwijfeld- prachtige hobby.
    Het lukt me wel de lampen op geluidsgestuurde of stand alone modus te krijgen, maar dat lukt enkel op de lampen zelf, niet via het paneel.

Hoop dat dit voldoende info is om me enigszins te kunnen sturen in de goede richting.

Alvast bedankt, hopende op reacties/hulp,

Lukas
  • RenéE
    • Oct 2006
    • 291

Leuk dat je zo enthousiast bent! Maar het begin kan inderdaad moeilijk zijn, handig is dan ook om alles systematisch en stap voor stap aan te pakken. Dus laten we eerst eens kijken of die LED par aan de gang te krijgen is.

- Check of je DMX bekabeling goed aangesloten is. Van Scanmaster naar LED par met een 3 polige XLR kabel. (officieel moet je je DMX lijn nog afsluiten met een zogenaamde terminator, maar dat laten we nu eerst nog even achterwege)
    - Staat de LED par op DMX mode en is deze goed geadresseerd? Probeer voor nu eerst even 001 als startadres.
    - Check op de Scanmaster of blackout uit staat en of bij channel bank de kanalen 1-8 geselecteerd zijn.
    - Selecteer nu fixture 1