doorlussen sctieve boxen op mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dakpan
    • Aug 2009
    • 34

doorlussen sctieve boxen op mixer

Hallo

Ik heb een vraag ik heb 4 actieve boxen maar een kleine mixer
    Hier zit geen monitor uitgang op dus wil ik mijn main out door lussen zodat ik de extra set boxen kan aansluiten op de main uitgang
    Kan ik de jack uitgang splitsen of is hier een tussen aparaat voor nodig
    hoor graag de reacties tegemoet

gr

rene
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Als eerst is de vraag, welke mixer heb je? En welke speakers, en zijn die door te lussen?

Comment

• dakpan
      • Aug 2009
      • 34

Originally posted by sjig
      Als eerst is de vraag, welke mixer heb je? En welke speakers, en zijn die door te lussen?
      ik heb een set beringher 600 watt en een set gatt 650 watt
      beringher mixer usb 1500

gr

rene

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Sorry, misschien enigszins onduidelijk gevraagd. Maar bedoelde meer modelnaam.
        Mee meeste actieve speakers zijn prima door te lussen.

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

geen enkel probleem. de speakers doorlussen wanneer de speaker van een uitgang?doorlus is voorzien of met y splitter. geeft geen problemen
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by Upgrading your system
            geen enkel probleem. de speakers doorlussen wanneer de speaker van een uitgang?doorlus is voorzien of met y splitter. geeft geen problemen
            En dan maar hopen dat de kasten van verschillende fabrikanten in fase zijn.

Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

De speaker zelf toch mag ik hopen? Ik heb nog nooit gehoord van fabrikanten die pin 2&3 omdraaien op hun lijn/mic I/O.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Nee maar iedere speaker heeft zijn eigen fase gedrag, als dat niet matcht dan klinkt het voor geen meter.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Dat is waar, maar als je ze gebruikt om een groot terrein te coveren (en ze dus niet direct naast elkaar zet) moet dat toch meevallen lijkt me?

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by djspeakertje
                    De speaker zelf toch mag ik hopen? Ik heb nog nooit gehoord van fabrikanten die pin 2&3 omdraaien op hun lijn/mic I/O.

Daan
                    Dat is dan weer een reactie van iemand die nog niet zo heel lang meedraait in de pro audio.
                    In een grijs verleden was er inderdaad een verschil tussen de codering van de XLR in Amerika en Europa.
                    In Europa noemde men pen 2 hot en pen 3 return. De Amerikanen deden dat juist andersom.
                    Verder is het geen garantie, dat alle versterkers faserein zijn. Dat hoort wel, maar er zijn vast nog wel versterkers die de uitgangsklemmen niet in fase hebben met de ingangsklemmen.
                    Verder kan een fabrikant luidsprekers aansluiten , als hij wil naar eigen inzicht. Niet slim, maar als hij alles hetzelfde aansluit is er binnen het merk geen probleem. Dergelijke varianten komen vermoedelijk in de duurdere pro spullen niet voor, maar in het goedkope segment durf ik daar geen garantie op te geven.
                    Een fasetestertje blijkt soms een goede investering klikkerdeklik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, ..............................

Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• dakpan
                      • Aug 2009
                      • 34

Hallo Allemaal

Mijn vraag is beantwoord probeer het gewoon met een y splitter.
                      Ga wel even testen
                      De speakers komen wel uit elkaar te staan over grote afstand.
                      Bedankt voor de reacties en sorry voor de weinig informatie had het zo niet snel bij de hand.
                      Jullie horen nog hoe het is afgelopen

gr

Rene

Comment

Working...