3 versterkers van 2 x 200 watt hoeveel totaal geluids wattage is er dan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Japie63
    • Jun 2012
    • 6

3 versterkers van 2 x 200 watt hoeveel totaal geluids wattage is er dan

Hoi.
    Als ik 3 versterkers van 2 x 200 watt in een zaal zet hoeveel geluidswattage heb ik dan?
    En ben ik dan verplicht de boxen verspreidt te zetten of kan ik ze op mekaar zetten op een punt?
    De boxen hebben ieder een wattage van 250 watt en zijn 8 ohm.
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

wattage blijft 2x 200W per versterker.
    Door ze verspreid neer te zetten krijg je een beter bereik vanwege de spreiding
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Japie63
      • Jun 2012
      • 6

Ja maar je ziet wel eens van die sets en die zijn dan 600 watt per versterker/box. en omdat ze er dan 4 neer zetten heb je in eens 2400 watt. daarom mij vraag als ik dus 3 versterkers gebruik van 2 x200 watt dan zou je zeggen dat het totaal toch 1200 watt is. wat is het verschil erin.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Dat klopt: 3 versterkers van 2 x 200 Watt = 1200 Watt in totaal. Wat dat met je geluid doet e.d. lees je verder op dit forum wel (zoekfunctie).
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Daar zit ook geen verschil in.
          De opstelling die je wilt doen hangt af van de toepassing, is het alleen spraak dan zou ik ze lekker verspreid door de zaal plaatsen.
          Is het muziek dan zou ik ze links en rechts van het podium plaatsen.
          In het eerste geval heb je dus 6 maal 200 watt, in het tweede geval 2 maal 600 watt en waarschijnlijk meer laag door koppeling van de speakers.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Japie63
            • Jun 2012
            • 6

Dus zoal een advies om een extra set bass boxen erbij te zetten. En zou het verstandig zijn om eens te investeren in een versterker van 2 x 600 watt zodat we minder versterkers mee hoeven te nemen. En toch met dezelfde boxen kunnen blijven werken? En dan denken we om de boxen door te lussen? En zo naar een versterker. Het is voor muziek.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Is een beetje moeilijk om je een advies te geven zonder dat ik weet wat voor luidsprekers en versterkers het zijn.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Japie63
                • Jun 2012
                • 6

Wij hebben jb systeems boxen en dap versterkers.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Dat zijn alvast de merken, nu de types nog.
                  Last edited by vasco; 27-06-12, 12:24.

Comment

• Japie63
                    • Jun 2012
                    • 6

De versterkers zijn dap pallidium p 400 De boxen zijn jb systems tsx - 15 250 watt

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

P400 is 225W RMS op 4ohm de TSX15 Maximaal 250W 8ohm ( RMS 125W ? )

Als je er 4 hebt en deze met elkaar doorlust heb je per kant 250W 4ohm RMS speaker vermogen versterker die je hebt levert 225 W op 4ohm.

In theorie heb je te weinig ( 1.5x speaker vermogen ) 250 x 1,5 = 375W aan versterker vermogen.

Hoeveel speakers heb je ( uit je verhaal begrijp ik dat je 3 versterkers heb maar niet hoeveel speakers ) uitgaande van je versterkers zou ik zeggen 6x de Tsx 15 ?

Zou jij een 600W versterker gebruiken met deze speakers is het wel mogelijk als je weet wat je ermee doet. ( niet laten clippen dus geen rode lampjes ) anders gaan je speakers kapot.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Japie63
                        • Jun 2012
                        • 6

het zijn 6 boxen tsx -15 en 3 versterkers p- 400

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

In feite heb je 3 sets ik zou dat zo houden dan ben je flexibeler in gebruik.

Comment

Working...