1 uitgang van megnpaneel naar 3 versterkers (uitgang crosover)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wouterplop
    • Jun 2008
    • 14

1 uitgang van megnpaneel naar 3 versterkers (uitgang crosover)

hallo

mijn mengpaneel heeft 1 stereo uitgang maar wil 3 versterkers aansturen
    hoe wordt dit in praktijk opgelost dure voorversteker aanschaffen of zijn er andere opties
    ik heb wel een crossover maar die heeft ookmaar 1x stereo en 1x mono sub

mischien paar voorbeelden
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by wouterplop
    hallo

mijn mengpaneel heeft 1 stereo uitgang maar wil 3 versterkers aansturen
    hoe wordt dit in praktijk opgelost dure voorversteker aanschaffen of zijn er andere opties
    ik heb wel een crossover maar die heeft ookmaar 1x stereo en 1x mono sub

mischien paar voorbeelden
    Vertel eerst maar eens wat voor mengpaneel en welke versterkers je wil gebruiken. Overigens is hier pas een topic over geweest. Een beetje pro mengpaneel kan gemakkelijk 20 versterkers aansturen.
    Een beetje zoeken op dit forum kan ook geen kwaad. Eerste zoekpoging:

Speakertech
    Last edited by speakertech; 27-06-12, 17:50.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• wouterplop
      • Jun 2008
      • 14

nu heb ik

behringer djx700 mengpaneel
      behringer ultrabass pro crossover
      2x dap paladium 500 1 versteker heeft het na enige tijd begeven aan 1 uitgang blijft op rood staan(protect)moet ik nog laten repareren

nu is het van mengpaneel naar crossover danversterker met 2 tops en 1 mono sub uitgang naar subwoofer

ik zou dus gewoon vanaf het mengpaneel verdelen van 1 naar 3 crossovers/processor weet niet wat zo handiger is komt nog
      is het dan puur afhankelijk van mengpaneel

het is wel mooi die verwijzing maar ik snap er niet veel van daarom hier topic ik ga september nivea 2 opleiding doen daarna voor av productie nivea 3 dan door
      maar elke kennis wat ik hier kan opdoen is mooi meegenomen toch
      ik wil uitbreiden maar wil eerst wat meer weten hoe kom je aan die gegevens dan
      heb je hier een opleiding voor gehad of is er een cursus voor of informatie opgedaan door meelopen met bedrijf

ik heb al wel contact met 1 bedrijf dicht in de buurt bij ons om aantal keren mee te gaan om te helpen
      maar het is wel klein bedrijf dus ze hebben niet altijd wat te doen

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

@ Wouterplop

wat moeten de versterkers gaan weergeven? ( oftewel komen er fullrange/top/sub/mid oid speaker aan?)

gangbare opties:
        1 versterker - L+R midhoog + Hoog ( dit word dan weer passief gescheiden in de topkast tussen woofer en tweeter)
        1 versterker - L+R midlaag/mid oid
        1 versterker - Mono sub in bridge of stereo sublaag
        In dit geval is een 3weg stereo crossover/processor nodig( ernstig gewenst)
        of

alle 2 de amps fullrange ( gewoon doorprikken tussen en en uitgang van de amps)

Mocht je hier van af (willen) wijken leg dan duidelijk uit wat je versterkers gaan doen en wij geven je een nette methode om alles aan te sturen als dit mogelijk is.

Groeten,

Leks

ps dure voorversterkers hebben hele andere doelen dan meerdere amps aan een mixer te hangen.
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

Working...